Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Exdiktátor Suharto vyhrál soud s časopisem Time

  16:20aktualizováno  18:18
Indonéský nejvyšší soud rozhodl, že americký časopis Time musí zaplatit odškodné 107 milionů dolarů někdejšímu indonéskému diktátorovi Suhartovi. Podle soudu časopis politika poškodil, když ho obvinil, že během své dvaatřicetileté vlády společně s rodinou nashromáždil 15 miliard dolarů.

Exdiktátor Suharto dosáhl omluvy časopisu Time. Snímek je z května 2005 | foto: Profimedia.cz

Článek, který dostal časopis před soud, vyšel jako hlavní téma vydání v květnu 1999 pod názvem "Suharto a.s.". Jeho autor v něm odkrývá i další osudy nashromážděných peněz.

Většinu z nich prý stihl Suharto převést ze Švýcarska na rakouský účet, než byl po prodemokratických demonstracích donucen v roce 1998 odstoupit z funkce.

Diktátor, který vládl Indonésii plných 32 let, dosáhl nakonec svého. Nejvyšší soud došel k závěru, že "článek poškodil pověst a čest velkého generála indonéské armády a někdejšího prezidenta Indonésie", čímž zároveň anuloval dřívější rozsudky nižších soudů, které naopak rozhodly ve prospěch magazínu.

Vedení časopisu ve vlastnictví společnosti Time Warner se musí Suhartovi omluvit na stránkách svých nejrůznějších edic i dalších regionálních novin a časopisů. Navíc musí vyplatit 107 milionů dolarů odškodného.

Podle agentury Reuters zatím není jasné, zda se společnost proti rozsudku odvolá.

Šestaosmdesátiletý Suharto se dostal k moci v roce 1965 během puče, který stál život půl milionu lidí. Indonésii vládl železnou rukou do roku 1998, kdy ho ekonomická krize donutila vzdát se moci.

Poté byl obžalován z korupce a zpronevěry 1,5 miliardy dolarů z veřejných fondů, které prý prostřednictvím charitativních nadací převedl na přátele a členy své rodiny. V roce 2000 ovšem indonéský soud řízení se Suhartem zastavil s odůvodněním, že jeho zdravotní stav to nedovoluje.

Od té doby žije Suharto se svou rodinou v přepychové rezidenci v indonéské metropoli. Jeho bývalí spojenci si ve státě zachovali vysoké postavení, díky němuž ovlivňují politiku i soudní systém.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ikonická hodinová věž v Londýně Big Ben na příští čtyři roky utichne.
Big Ben si odbil svoji poslední hodinu, čeká ho čtyřletá rekonstrukce

Známá hodinová věž v Londýně se v pondělí po poledni naposledy rozezněla před čtyřletou odstávkou z důvodu plánované rekonstrukce. Kromě odpojení zvonu se...  celý článek

V Charlottesville řádili bílí extremisté. Trump je pod palbou kritiky (12....
Znepokojuje nás Trumpův duševní stav, uvádí členové Kongresu

Stále více mě i mé kolegy znepokojuje duševní tav prezidenta Donalda Trumpa, svěřil se v neděli Adam Schiff, člen výboru pro zpravodajské služby americké...  celý článek

V Jižní Korei začalo pravidelné korejsko-americké vojenské cvičení. Na snímku...
Armády Jižní Koreje a USA zahájily společné cvičení. Provokace, zní z KLDR

V Jižní Koreji začalo plánované jedenáctidenní vojenské cvičení, kterého se kromě padesáti tisíc jihokorejských zúčastní také 17,5 tisíce amerických vojáků....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.