Nejde jen o nějaký nový jednostránkový dokument, který by zaměstnancům říkal, že kolo je k životnímu prostředí šetrnější. Plán komise odstartoval už v roce 1997 ve víře, že úředníky donutí jezdit raději na bicyklu, veřejnou dopravou nebo chodit pěšky.
Výsledky však zjevně nejsou ani po deseti letech uspokojivé. Stále 44 procent lidí, kteří pracují v evropských institucích, výzvu ignoruje a jezdí autem.
A tak komise vytyčila nové cíle: do roku 2009 by mělo jezdit na kole nebo chodit pěšky devatenáct procent zaměstnanců, tedy o dvě procenta více než dnes. Na autobusy, metro a tramvaje by mělo přesedlat až 45 procent lidí (nyní je to jen 38 procent).
Aby zaměstnanci měli větší motivaci, komise zvýší počet veřejně dostupných, namodro nalakovaných eurokol ze 120 na 150. V rámci institucí bude k dispozici na dva tisíce parkovacích stání pro kola. Od příštího roku začne komise přispívat až padesáti procenty na sezonní jízdenky.
Těžko říci, zda se motoristé v komisi nechají tentokrát přesvědčit. Bruselská veřejná doprava patří k nejméně spolehlivým a navíc zdaleka nepokrývá celé město. A v podstatě žádný průvodce o Bruselu ježdění na kole nedoporučuje, zdejší řidiči totiž patří mezi nejnebezpečnější v Unii.