Zavedení eurologa vychází ze strategického plánu Evropské komise, která má zvýšit důvěru v transakce prováděné prostřednictvím internetu. Tato strategie byla představena komisařem pro ochranu zdraví a spotřebitele Davidem Byrnem v květnu 2000. V říjnu 2001 se na zavedení rámcových opatření ohledně známek pro elektronické obchody dohodly také Evropská organizace spotřebitelů (BEUC) a Sdružení průmyslových a zaměstnavatelských konfederací Evropy (UNICE).
Eurologo je v podstatě integrovaným systémem národních asociací na ochranu spotřebitelů v Rakousku, Francii, Německu, Itálii a Španělsku. Tento systém zaručí zákazníkům, nakupujícím na stránkách označených eurologem, že zboží zde nabízené odpovídá kvalitě, která je inzerována, a zároveň jim dá možnost využít standardní způsob reklamací prostřednictvím formuláře, který vytvořila Komise v roce 1999. Pojistka proti zneužívání eurologa bude dána ověřováním při platební transakci a automatickým vyhledáváním stránek, které si osobují právo zmíněné logo používat. Evropský kodex dobrých praktik, na kterém se používání eurologa bude zakládat, rovněž umožňuje zákazníkům urovnat případné spory z obchodů uzavřených po internetu mimosoudně.
Asociace EuroCommerce ovšem nebyla nadšená z iniciativy BEUC a UNICE (tedy asociací spotřebitelů a průmyslu), protože je považuje v dané oblasti za outsidery a nechce, aby měly možnost vyjadřovat se k plánu na zavedení známky. Napadené asociace se hájí tím, že se jedná o jejich soukromou iniciativu, kterou zaslaly komisaři Byrnovi. To ovšem nebrání nikomu v tom, aby usiloval o zavedení známky důvěry.
- středa 14. listopadu 2001