Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Euroznámky mají zvýšit nákupy na internetu

  10:23aktualizováno  10:23
Praha - Evropská asociace pro velkoobchod, maloobchod a mezinárodní obchod EuroCommerce chce zavést známku, která má zvýšit bezpečnost on-line nákupů. Tato známka, mající formu eurologa, je založena na Evropském kodexu dobrých praktik, které se řídí současnou legislativou, ale bere v potaz i opatření, která mohou být přijata v budoucnosti.

Zavedení eurologa vychází ze strategického plánu Evropské komise, která má zvýšit důvěru v transakce prováděné prostřednictvím internetu. Tato strategie byla představena komisařem pro ochranu zdraví a spotřebitele Davidem Byrnem v květnu 2000. V říjnu 2001 se na zavedení rámcových opatření ohledně známek pro elektronické obchody dohodly také Evropská organizace spotřebitelů (BEUC) a Sdružení průmyslových a zaměstnavatelských konfederací Evropy (UNICE).

Eurologo je v podstatě integrovaným systémem národních asociací na ochranu spotřebitelů v Rakousku, Francii, Německu, Itálii a Španělsku. Tento systém zaručí zákazníkům, nakupujícím na stránkách označených eurologem, že zboží zde nabízené odpovídá kvalitě, která je inzerována, a zároveň jim dá možnost využít standardní způsob reklamací prostřednictvím formuláře, který vytvořila Komise v roce 1999. Pojistka proti zneužívání eurologa bude dána ověřováním při platební transakci a automatickým vyhledáváním stránek, které si osobují právo zmíněné logo používat. Evropský kodex dobrých praktik, na kterém se používání eurologa bude zakládat, rovněž umožňuje zákazníkům urovnat případné spory z obchodů uzavřených po internetu mimosoudně.

Asociace EuroCommerce ovšem nebyla nadšená z iniciativy BEUC a UNICE (tedy asociací spotřebitelů a průmyslu), protože je považuje v dané oblasti za outsidery a nechce, aby měly možnost vyjadřovat se k plánu na zavedení známky. Napadené asociace se hájí tím, že se jedná o jejich soukromou iniciativu, kterou zaslaly komisaři Byrnovi. To ovšem nebrání nikomu v tom, aby usiloval o zavedení známky důvěry.

Autor:


Ondřej Vetchý: Kvůli filmu Po strništi bos jsem musel zhubnout a udělat si plešku



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nemůžete říci, že jste nebyli varováni, říká film Rolanda Emmericha 2012.
ZÁPISNÍK: Cože? Už zase krachuje západní civilizace?

Ministr byl na šrot, Zdeněk Škromach fotil "výborné koláčky", Okamuru s Bártou spojila kniha a Tokio volá "Banzai"! To jsou témata zápisníku "Minulý týden"...  celý článek

Sjezd ČSSD v Brně - (zleva) brněnský primátor Roman Onderka, jihomoravský hejtman a kandidát na předsedu ČSSD Michal Hašek a Zdeněk Škromach (18. března 2011)
ZÁPISNÍK: Troubové a hněv. ČSSD, ani Zeman nechápou míru vzteku v zemi

Soutěž o nejpitomější výmluvu v sociální demokracii. Podlehl Zeman přesvědčení o neomylnosti? Babiš jde nahoru. To jsou témata zápisníku "Minulý týden"...  celý článek

Demonstrace na podporu ruské dívčí kapely Pussy Riot v Madridu (17. srpna 2012)
ZÁPISNÍK: Pussyriotismu zdar. Babiš nebo Zemanovci?

Dávka angažované poezie. Nápad na byznys s politickým deštěm. Hledání odpovědi na otázku: Kdo je horší? To jsou témata zápisníku "Minulý týden", který vychází...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.