Česká republika předstihla v počtu mrtvých další železniční velmoc - Německo, které v počtu smrtelných nehod skončilo na třetí příčce.
Na opačném konci tabulky je naopak Slovensko, i když čistý štít vykázaly jen Irsko a Lucembursko.
Jen necelou desetinu mrtvých na evropských kolejích tvořili cestující a železničáři. V Česku byl jejich podíl mezi oběťmi ještě nižší.
Většinu usmrcených srazil vlak: dvě třetiny životů připadly slovy Eurostatu na vrub "nehod způsobených pohybujícím se pohyblivým materiálem", tedy lokomotiv, vagonů a drezín.
A více než čtvrtinu mrtvých zavinily srážky na přechodech - zde nejvíce lidí v celé Unii zahynulo v Německu a Česku. Sebevraždy byly ze statistik vyloučeny.
Celkem se v EU předloni odehrálo 9309 železničních nehod, 1958 lidí bylo vážně zraněno, 1483 zahynulo. Ale při hodnocení bezpečnosti statistici radí vztáhnout počet nehod a obětí k přepravním výkonům, kterým kralují německé a francouzské dráhy před Itálií, Španělskem a Polskem.