Kolaps hlásila dopravní agentura ABA z Vinohrad, Žižkova, Karlína, Libně a Vršovic. Nejenže nejedou tramvaje, ale před křižovatkami se tvoří kolony, protože na nich nefunguje světelná signalizace, hlásila půl hodiny po výpadku.
Hodinu po výpadku už ale nejezdily tramvaje pouze v úseku Ohrada - Palmovka. "Bez napětí totiž zůstala měnírna na Žižkově," vysvětlil šéf dispečinku Dopravních podniků Jan Cibulka. Výpadek neměl žádný vliv na provoz metra.
Porucha ale ochromila provoz vlaků. Cestující na nádražích znervóznil i fakt, že se o zpoždění vlaků nedozvěděli ani z informačních tabulí. Ani ty bez proudu nefungují.
"V patnáct hodin a sedm minut byla většina pražské železniční sítě pod napětím. Dodávka ale není obnovena na Vítkově a v Libni, což blokuje důležitý směr na Kolín, Pardubice a Moravu," hlásil v 16 hodin mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
"Skupina dálkových vlaků postupně odjede odklonem přes Malešice. Problémy to způsobí hlavně v osobní dopravě, která v inkriminovaném směru nahrazuje nefungující metro," připustil Šťáhlavský.
Náhradní autobusovou dopravu podle něj nemá příliš smysl zavádět. Jednak kvůli nedostatečnému množství autobusů, které po povodních nahrazují metro, jednak proto, že než by se je podařilo vypravit, bude nejspíš dodávka proudu obnovena.