"Komunikace s více pruhy mají rozhodně dálniční charakter. A proto se domníváme, že jejich stavba vyžaduje studii podle tohoto zákona. Dochází také k trvalému zhoršení životního prostředí," míní pracovnice Odboru pro posuzování vlivu na životní prostředí ministerstva Jaroslava Honová. "Na druhé straně je pravda, že podle pražského územního plánu je okruh místní komunikací a u nich se takový posudek nevyžaduje," dodává Jaroslava Honová.
Žádné pochybení magistrátních úředníků nepřipouští náměstek pražského primátora Martin Hejl. "Stanovisko našich odborných útvarů je jasné. Na stavby typu vnitřního městského okruhu se zmíněný zákon nevztahuje."
Mluvčí koalice občanských sdružení SOS Praha Petr Štěpánek soudí, že studie o vlivu na životní prostředí se musí vypracovat. "O této problematice jsme diskutovali na pondělním jednání zástupců občanských iniciativ," říká Štěpánek. "Máme k dispozici právnický rozbor, podle kterého již koncept územního plánu vyžaduje posouzení z hlediska vlivu na životní prostředí. To se ale nestalo, a tím pádem se porušil zákon. Zatím ještě čekáme na vyjádření dalších právníků, ale je velmi pravděpodobné, že s tím půjdeme k soudu," konstatuje.
- středa 27. června 2001
- 2