Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ekofórum navrhuje most u Sedlece

  19:09aktualizováno  19:09
Sedlec/Bohnice - Občanské sdružení Ekofórum, které doposud jenom odmítalo severozápadní obchvat metropole přes Suchdol, přišlo s novou iniciativou. Sdružení sice nadále chce obchvat vést mnohem severněji až k Roztokám, ovšem současně zpracovalo studii, která počítá s dalším mostem přes Vltavu, který by spojil Sedlec s Bohnicemi. Podle Ekofóra by měl být tento most pouze dvoupruhový, nejezdily by po něm těžké nákladní vozy, ale zároveň by jej mohly využívat autobusy městské hromadné dopravy.

"O vzájemné dopravní spojení mají zájem obyvatelé šesté i osmé městské části, ale řešení se zatím hledá marně. Tím, že město prosadilo silniční okruh až u Suchdola, ztratilo tím možnost vést tudy městské autobusy," uvedl Eduard Havel z občanského sdružení Ekofórum. Navrhovaný most u Sedlece by podle něj vyřešil místní dopraví zájmy a neničil by přitom trojskou kotlinu. "Pokusíme se tento náš nápad nabídnout radnici. Naše řešení je relativně jednoduché a v porovnání s jiným řešením i levné," dodal Havel.

Město ovšem jednoznačně trvá na tom, aby městský okruh vedl přes Suchdol. "Každé vzdálení okruhu z této části města směrem na sever by zatížilo centrum metropole. Naše počítačové modely ukazují, že by se kvůli tomu zhoršilo životní prostředí v centru a nepřineslo by to ten efekt, kvůli kterému se okruh vlastně buduje - tedy zklidnění centra," uvedla ředitelka Útvaru rozvoje města Světlana Kubíková.

Ředitelka uvedla, že by dopravě ve městě nepomohl ani nějaký pomocný most, který by stejně ihned po otevření zahltila doprava. "Jinou variantu, než je v územním plánu proto nepřipouštíme. To se týká i varianty, podle které by měl být most přes Vltavu až u Roztok, to by možná pomohlo Středočechům, ale Praze určitě ne, protože málokdo z řidičů by chtěl cestou po okruhu zajíždět až Roztokám," uvedla Kubíková. "My na útvaru rozvoje můžeme s ekologickými organizacemi o jejich návrhu diskutovat, ale současně jim ukážeme zátěžové mapy, které nás vedou k tomu, proč trváme na mostu u Suchdola," dodala.

Definitivní rozhodnutí o trase okruhu ještě nepadlo. Dušan Horsák z Ředitelství silnic a dálnic uvedl, že rozhodující stanovisko by mělo vzniknout z výsledků dokumentace o vlivu stavby na životní prostředí a významné slovo proto bude mít Kužvartovo ministerstvo, jemuž se doposud trasa přes Suchdol nelíbila. "Magistrát doposud nikdy nevydal územní rozhodnutí, které by bylo v rozporu s dokumentací o vlivu na životní prostředí, ale podle mne budeme znát definitivní stanovisko trase asi na podzim tohoto roku," řekl Horsák.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

O poslanecký mandát se v letošních volbách uchází 7 524 kandidátů. (19. října...
Volebních kandidátů je nejvíce v historii, do Sněmovny chce 7 524 lidí

O místo v Poslanecké sněmovně v letošních volbách usiluje 7 524 kandidátů, což je nejvyšší počet v historii. Vyplývá to z údajů, které ve čtvrtek poskytl Český...  celý článek

Nejhůře v testu dopadl taxikář společnosti Fix taxi. Cizincům za cestu z...
TEST: Taxikáři cizince okradli a riskovali, nejlépe si vedl řidič Uberu

Je rozdíl v tom, když pražské přepravní služby, jako jsou taxi dispečinky nebo aplikace Uber či Liftago, využije Čech, a když cizinec? Test iDNES.cz ukázal, že...  celý článek

Frýdecko-místecký primátor Michal Pobucký.
Tři primátoři stojí před soudem s obžalobou za laciný prodej pozemků

Prodej osmnácti pozemků v roce 2009 přivedl před soud osm někdejších radních magistrátu ve Frýdku-Místku. Státní zástupce míní, že půdu prodali pod cenou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.