Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

E-learning se stává hudbou blízké budoucnosti

  7:00aktualizováno  7:00
Dnešní maturanti už nutně musí považovat práci s počítačem za součást gramotnosti. Je to také oblast, ve které většinou hravě předčí své učitele, kteří se v době počítačů ještě nenarodili a často se k nim dostali až v dospělosti. Na vzestupu je proto využití počítačů při výuce a vzdělávání.
Počítačová gramotnost se zlepšuje, vybavení škol pomalu také. Ilustrační foto

Počítačová gramotnost se zlepšuje, vybavení škol pomalu také. Ilustrační foto | foto: Radek KalhousMF DNES

Vzhledem k bídnému vybavení škol výpočetní technikou (v průměru vychází jeden počítač na pět českých učitelů) to studenti učitelům v úrovni práce na počítači a v orientaci na internetu stále s přehledem "natřou".

Ne ve všem, co se týká práce s počítačem, dosahují současní středoškoláci mezinárodní úrovně. Také práce s počítačem a internetem má různé polohy, které je možné měřit.

Jednou z takových je například e-learning, tedy metoda, která je postavena na využívání počítačů a internetu ve vyučování a při individuálním studiu.

Je to hlavně na studentech
V rozvinutých zemích je většinou využívání e-learningu ve školách na vyšší úrovni, než je tomu u nás. Jistě to závisí na vybavení škol výpočetní technikou a situace z českých středních škol, kdy školy mají k dispozici většinou jednu učebnu (často s pochybným vybavením), rozvoji e-learningu nenapomáhá.

V některých zemích, které jsou k využívání e-learningu víceméně donuceny kvůli velkým vzdálenostem a přírodním podmínkám (například Austrálie, Finsko), se naopak stal e-learning zcela běžnou alternativou takzvaného prezenčního vzdělávání.

Ve skandinávských zemích je už v současné době možné studovat vysokou školu doslova "dálkově" - přes internet.

Čeští studenti si budou muset na tyto vymoženosti ještě nějakou dobu počkat, protože motivace k dohánění vyspělého světa v tomto ohledu není podle dosavadních snah nijak velká.

O to více je na nich, jak se dokážou s novými trendy ve vzdělávání popasovat individuálně. Většina českých středoškoláků má v současnosti přístup k počítači a k internetu zajištěn. Ne sice ze školy, ale hlavně z domu nebo z jiných zdrojů.

Tuto činnost by měli v co největší možné míře rozvíjet a zdokonalovat se v ní, protože pro budoucí vysokoškoláky je práce s počítačem nevyhnutelností.

Studium se po administrativní stránce vede většinou přes informační systémy fakult, komunikace s učiteli, knihovnou a shánění materiálů ke studiu vůbec funguje nejčastěji elektronickou cestou. Takže pro studenta je to vlastně existenční nutnost.

Internet by měli uchazeči o vysokoškolské studium využívat pro studijní účely už dříve. Nejen k vyhledávání zadaných referátů, ale třeba právě k přípravě na přijímací zkoušky na vysoké školy.

Nabídka studia s využitím e-learningu totiž rozhodně, oproti jiným parametrům "computerizace" českého školství, není v plenkách.

Internetové kurzy
Společnost Scio rozvíjí český e-learning už několik let na bázi internetových kurzů. Výhoda internetového kurzu spočívá v tom, že je přístupný odkudkoliv a stačí k němu pouze internetové připojení, přičemž náklady na pořízení jsou ve srovnání s jinými formami přípravy (například s prezenčními kurzy pořádanými školami a vzdělávacími agenturami) podstatně nižší.

Internetové kurzy v sobě spojují pohodlnost a obsáhlost tradičních přípravných materiálů (učebnice, skripta) s aktuálností předávaných informací a možností interaktivní komunikace s uživateli (na podobné úrovni, jako komunikuje při výuce učitel se studentem).

Ten je při práci s kurzem veden, je upozorňován na chyby, kterých se dopouští, a zároveň je mu názorně vysvětleno, co dělá špatně a je mu předložen optimální postup pro dosažení správného výsledku.

Výhoda internetového kurzu je také v tom, že má neomezenou kapacitu a je možné ho stále aktualizovat a doplňovat o nové informace. Internetové kurzy společnosti Scio také nabízejí možnost komunikace s "živým" lektorem, tudíž je možné téměř úplně odbourat riziko neporozumění nebo nesprávného chápání látky.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Ilustrační snímek
Teploty se budou na přelomu srpna a září průměrně pohybovat okolo 24 °C

Průměrné denní teploty během následujících čtyř týdnů klesnou, zůstanou však na dlouhodobém průměru. Průměrné by na přelomu prázdnin a školního roku měly být i...  celý článek

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.