Dvořákův měsíční hrubý příjem tak bude o 25 tisíc nižší než příjem jeho předchůdce Jiřího Janečka, píší Hospodářské noviny.
Jednorázový roční bonus Dvořák získá pouze za předpokladu, že splní 12 kritérií stanovených Radou ČT. Janeček přitom získával odměny na základě čtyř splněných ukazatelů.
Nejdůležitějšími parametry pro roční odměnu zůstávají hospodaření s několikamiliardovým rozpočtem a sledovanost. Nový ředitel bude odměněn, pokud celkový podíl diváků ČT neklesne pod 30 procent. Za Janečka byla hranice na 26 procentech.
"Dosud platil spletitý systém čtvrtletních, pololetních a ročních bonusů a kritéria byla nastavena tak, že je musel ředitel vždycky splnit. Marně jsem s tím dva roky bojoval, protože jsem to považoval za nemravné," řekl Hospodářským novinám televizní radní Jan Prokeš, který je spoluautorem 12 manažerských kritérií.
Nově má o roční odměně rozhodovat pouze Rada ČT. Bez jejího schválení peníze Dvořákovy nebudou vyplaceny. V minulosti se přitom stávalo, že ačkoliv radní odměnu Janečkovi nedoporučili, stejně ji dostal. Nastavení jeho manažerské smlouvy to umožňovalo.
Smlouvu aktualizovanou Radou ČT má nyní na stole Dvořákův právník. "Nebudu to komentovat do doby uzavření finální verze smlouvy," citují HN Dvořáka. Až smlouvu Dvořák podepíše, měla by být volně přístupná na internetu. Dvořák se na tom dohodl s předsedou Rady ČT Milanem Uhdem.
Oproti Nově si pohorší
Dvořákovým prvním pracovním dnem v ČT bude pondělí 3. října. Jeho závazek vyprší nejpozději s koncem září 2017.
Jako šéf veřejnoprávní televize si Dvořák přijde na mnohem méně peněz, než které si dokázal vydělal ve svém předchozím angažmá na Nově a u jejího vlastníka CME. V posledním roce svého působení ve skupině CME, kde od 1. května 2010 zároveň působil i jako viceprezident celé skupiny, bral základní mzdu 1,25 milionu korun měsíčně.
Ředitel České televize si oproti tomu mohl podle dosavadních pravidel včetně všech bonusů vydělat maximálně tři a půl milionu korun za rok. Ve srovnání s tím byl Dvořákův loňský roční příjem v CME dokonce více než desetinásobný. Díky štědrému zlatému padáku (783 tisíc dolarů), opčnímu programu a dalším benefitům si Dvořák u mediální skupiny za rok 2010 vydělal zhruba 35 milionů.