Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Při volbách jsme Clintonové nestranili, ohradila se ČT vůči nařčení Rady

  16:50aktualizováno  16:50
Dva zástupci šéfredaktora zpravodajství České televize František Lutonský a Michal Kubal napsali Radě pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) otevřený dopis, v němž se ohrazují proti nařčení, že ČT ve zpravodajství o volbách amerického prezidenta stranila kandidátce Hillary Clintonové na úkor Donalda Trumpa.

Donald Trump a Hillary Clintonová při předvolební televizní debatě. | foto: Reuters

Podle čtvrtečního vyjádření RRTV televize porušila zákon, protože její zpravodajství v bloku Americká volební noc bylo neobjektivní a nevyvážené (více čtěte zde).

„Vaše zdůvodnění vyvolalo mezi tvůrci a spolupracovníky pořadu rozhořčení a pocit nespravedlnosti, zejména kvůli účelovosti a zřejmé zaujatosti vaší zprávy. Nikdo z desítek lidí připravujících toto vysílání neměl samozřejmě sebemenší zájem na vyjadřování preferencí kteréhokoliv z kandidátů,“ uvedli v dopise.

Členové vedení zpravodajství ČT se pozastavili nad tím, proč rada nehodnotila celé dvanáctihodinové vysílání, ale jen jeho zlomek. Upozornili, že ve vysílání vystoupilo celkem 27 hostů, včetně otevřených příznivců Donalda Trumpa a tvrdých kritiků Hillary Clintonové, například Elišky Haškové Coolidge nebo Romana Jocha. Podivili se i tomu, že rada označila velvyslance USA Andrewa Schapira jako transparentního příznivce Hillary Clintonové, a nikoliv jako nejvyššího reprezentanta USA v ČR.

13.ledna 2017 v 13:41, příspěvek archivován: 13.ledna 2017 v 16:49

Otevřený dopis členům Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Read: https://t.co/27UvzZdTNl

Zároveň radu vyzvali, aby sdělila, na základě jakých analýz a kompetencí označila CNN za televizní program, který před volbami otevřeně sympatizoval s kandidátkou Clintonovou a zda mají zprávě rady rozumět tak, že televizní moderátoři nesmějí pokládat otázky reflektující atmosféru ve veřejném prostoru, například otázky na bezpečnostní dopady rozhodnutí amerických voličů.

RRTV ve svém zdůvodnění informace o porušení zákona uvedla, že v rámci vysílání byl například manipulativně spojen obraz a slova během reportáže o postoji amerických celebrit k oběma kandidátům.

Televize podle ní také v komentářích ve studiu nebo v předtočených příspěvcích dala prostor čtyřem americkým občanům, kteří byli všichni příznivci Clintonové a kritizovali Trumpa.

ČT využívala příspěvky americké televize CNN, která podle rady před volbami otevřeně sympatizovala s Clintonovou. V několika případech také nebyly komentáře odděleny od informací zpravodajského charakteru, uvedla RRTV.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zleva německý ministr zahraničí Sigmar Gabriel a ministr zahraničních věcí ČR...
Nehádejme se o kvóty, řekl Gabriel. Zaorálek mu prý český odpor vysvětlil

Evropská unie by měla řešit, jak snížit příliv uprchlíků, ne vést spory o uprchlické kvóty, řekl německý ministr zahraničí Sigmar Gabriel. Po sobotním jednání...  celý článek

Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek na celostátní konferenci strany (23. června...
Mohli jsme přijmout deset migrantů a být v klidu, řekl Bělobrádek

Stačilo přijmout deset migrantů a Česko se mohlo vyhnout popotahování od Evropské komise. Novinářům to řekl po jednání celostátní konference strany předseda...  celý článek

Prezident Miloš Zeman a hejtman Libereckého kraje Martin Půta.
Zeman jednal se zástupci vlády a průmyslu o budoucnosti vědy i automobilek

O přenosu technologií do praxe či financování vědy v sobotu diskutoval prezident Miloš Zeman se svým expertním týmem a zástupci vlády a průmyslu. Schůzky na...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.