iDNES.cz

On-line duel

DUEL o post senátora v Praze 1: Václav Hampl versus Zdeněk Schwarz

Václav Hampl

Václav Hampl, SZ

Zdeněk Schwarz

Zdeněk Schwarz, ODS
velikost textu:
vydáno 15.10.2014 14:50
Stane se novým senátorem za Prahu 1 Václav Hampl, nebo svůj post obhájí současný zákonodárce Zdeněk Schwarz? V on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz oba finalisté druhého kola voleb řešili vztah k bratrům Mašínům, k exekutorům nebo třeba k Rekonstrukci státu. Přečtěte si jejich odpovědi.
OTÁZKA: Pane Hample, oháníte se transparentností, ale podle Pirátů jste během svého působení na Karlově univerzitě odmítal zveřejnit výši svého platu a odměn a rovněž smlouvy, které jste předkládal akademickému senátu. Nejste spíš pokrytec? děkuji RJ Richard Jahoda
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Dobrý den, svůj plat jsem zveřejnil. Pokud jde o platy zaměstnanců, probíhá právní spor o interpretaci určitého konfliktu 2 zákonů (ochrana osobních údajů x právo na informace). U smluv považuji za dobré, aby byly zveřejněny po uzavření, technická debata v ASUK se týkala internetové přístupnosti během vyjednávání smluv, což by v konkurenčním prostředí bylo poškozující. S představiteli Pirátů jsme si toto vyjasnili. 15.10.2014 15:00
OTÁZKA: Pane Schwarzi, vím, že se snažíte zabránit umístění jeřábu na hřiště Mateřské školy v Revoluční ulici v Praze 1. Jaká je aktuální situace? Rambousková Iva Rambousková
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Toto je otázka na mého protikandidáta 15.10.2014 15:02
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: V současné době je rozhodnutí na MČ Praha 1, zda vydá stavební povolení a souhlas s umístěním jeřábu nebo jiný zábor části zahrady a hřiště MŠ. 15.10.2014 15:02
OTÁZKA: Vážený pane Schwarzi, za svou každodenní práci si zasluhují úctu všichni záchranáři, i jejich vedení, ale nemyslíte, že k vykonávání funkce senátora jsou více potřebné znalosti z oboru práva a legislativy? Jan A. Dus
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Přinášení zkušeností z každodenního života i jiných profesí je v Senátu užitečné. Odborná pomoc právníků je nezbytností. 15.10.2014 15:04
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Nemyslím si, že by v Senátu měli sedět pouze právníci. Pohled z praxe a odborný pohled na dané téma, např. na zdravotnictví právník nemá. Já s ohledem na svou profesi mám i nějaké základy práva a zkušenosti z praxe s několika soudními spory nebo jak v púraxi může být vykládáno právo a každý občan dnes stejně jako já asi vidí, co vše je možné a jaké rozsudky soudy vynáší a jak si kdo který zákon či paragraf vykládá. Známé rčení, že sejdouli se dva právníci, tak každý si problém vyloží jinak... 15.10.2014 15:05
OTÁZKA: Pane bývalý rektore, můžete uvést, kolik jste si celkem vydělal peněz během svého působení na UK? Pavel Soukal
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Nemám u sebe přesné záznamy, ale něco pod 8 milionů (před zdaněním a odvody). 15.10.2014 15:05
OTÁZKA: Můžete uvést tři věci, které byste chtěli v senátu prosadit? Béra
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Těch věcí je víc, ale mám-li uvést tři, vybírám: zasadit se o to, aby ČR byla důvěryhodným partnerem pro své spojence a nezahrávala si s autoritativními režimy. Využiji svých zkušeností a podpořim kvalitní vzdělání pro naše děti, které je předpokladem budoucí prosperity této země. V neposlední řadě se chci zaměřit na zlepšování podmínek pro starší lidi, včetně odstranění diskriminace na trhu práce. Ostatní body mého programu jsou k dispozici na www.hampldosenatu.cz. 15.10.2014 15:08
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Já zastávám názor, že prioritou lidí je zdraví, bezpečnost a vzdělání. Obecně se věnuji a chci nadále věnovat zdravotnictví. Senátor nic neprosazuje a je chybou, když si senátor nebo volič myslí, že to je hlavní úkol a práce senátora. Senát má jiné úkoly. 15.10.2014 15:07
OTÁZKA: Dobrý den, jakou variantu Pražského okruhu prosazujete a proč? Václav Sloup
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Tu severnější. Z mnoha důvodů, především proto, že je to obchvat a ne průtah částmi Prahy s jinak kvalitním bydlením. Také je výrazně levnější a ohleduplnější k velmi hodnotným přírodním lokalitám. 15.10.2014 15:11
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Takovou, která bude schválena odborníky a komunálními politiky, kteří za to nesou zodpovědnost. Senátor nikoliv. 15.10.2014 15:10
OTÁZKA: Vážený pane Hample, toto není otázka. Děkuji Vám, že jste předal Zlatou medaili University Karlovy paní Natalji Gorbaněvské, která jako jedna z "osmi statečných" demonstrovala v srpnu 1968 v Moskvě proti okupaci Československa. Zachránil jste tím naši čest, když to pan prezident nestihl. Srdečně zdravím. Jan A. Dus
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Taky mě to moc těší, že jsem to stihl. Za osobní setkání s ní jsem vděčný, byla to nesmírně inspirující paní. Je jí škoda. 15.10.2014 15:14
OTÁZKA: Měla bych dotaz na pana Schwarze.. Jak jsem pochytila (pokud se mýlím, opravte mě), říkal jste, že pan Hampl má dětinské představy o tom, že jako něco změní. Proč tedy do senátu kandidujete, když máte zřejmě pocit, že tím stejně nic nemůžete ovlivnit? Jana M.
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Pan Hampl v duelu říkal, že ovlivní kudy povede cesta nebo že bude říkat ministrům a starostům, jak mají svou práci vykonávat nebo že bude zastupitelstvo rozhodovat podle něho atd. Také nevěděl, že prezidentovo veto nemůže již ovlivnit. Stejně tak má zkreslené představy o kompetencích a práci senátora.Musíte si poslechnout celý duel a v jaké souvislosti jsem to uvedl. 15.10.2014 15:13
OTÁZKA: Pane Hample, dívala jsem se DVTV, kde jste měl duel s se současným panem senátorem a udivilo mě, že jako bývalý rektor VŠ nevíte, že když dá prezident nějakému zákonu veto, již se nevrací do Senátu, ale jde pouze do Poslanecké sněmovny. Opravdu víte co obnáší práce Senátu? Martina Trojanová
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Dříve, než jsem se rozhodl pro kandidaturu, jsem si o práci Senátu leccos zjistil. Této skutečnosti si samozřejmě jsem také vědom – ve zmíněném rozhovoru jsem uvedl, že o služebním zákonu již nebude Senát rozhodovat. Po prezidentském vetu je na poslancích a poslankyních, aby znovu zvážili, zda jimi dříve přijatý návrh skutečně koncepčně řeší nedostatky státní správy. Já o tom přesvědčen nejsem. O čem však brzy v Senátu rozhodovat bude, je doprovodný zákon k tomu služebnímu. V rámci jeho projednávání se můžou senátoři pokusit ještě leccos změnit. 15.10.2014 15:16
OTÁZKA: Pane Schwarzi, jaký je Váš názor na dokončení městského okruhu, konkrétně jeho severozápadní části? Pavel Kunc
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Již jsem na toto odpověděl v jedné předchozí otázce. 15.10.2014 15:13
OTÁZKA: Pane Schwarzi, v DVTV jsem uvedl, že Vaše kampaň stála přes milion korun - jak je možné, že vás přesto není nikde vidět? Za co jste ten milion utratil (například) a proč nezveřejníte vlastní transparentní rozpočet, jako to udělat Váš protikandidát? Petr Dvořák
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Ano, kampaň hradí ODS. Např. velká plachta u magistrály stála cca čtvrt milionu korun. Autolekárničky stály cca 300 tisíc korun. K tomu bilboardy, reklama v tiskovinách, tiskové materiály do schránek, materiály pro rozdávání na ulicích při kontaktnmí kampani, plat hostesek, které je distribujují, nájmy reklamních ploch... Transparentní financování má hlavní kancelář ODS, od kud peníze jdou. Až bude vše vyúčtováno, nemám problém se zveřejněním. Můj život je transparentní přes 16 let, kdy jsem ředitelem ZZSHMP a mám prověrky a také jako senátor 6 let dávám čestné prohlášení o příjmech. A protikandidát zas tak transparentní v minulosti (před kampaní) nejspíše nebyl, jak uvádějí veřejně Piráti. 15.10.2014 15:19
OTÁZKA: Pěkné odpoledne, pánové, co je větší hodnotou - život, nebo svoboda? Otazník
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Život ve svobodě. 15.10.2014 15:18
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Život. Bez života nemůže být svoboda. 15.10.2014 15:19
OTÁZKA: Pane Schwarz, kandidujete jako nestraník za ODS. Můžete toto nejasné spojení slov vyjasnit. Ještě věříte ODS? Volby jasně ukázaly, že tato strana nemá budoucnost. Hlas Vám proto nedám. Děkuji za odpověď. Igor
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: S8m může kandidovat jen milionář, aby byl schopen zafinancovat kampaň. Já jsem nestraník, protože nejsem členem a nikdy nebyl členem politické strany. Před 6 lety jsem kandidoval (úspěšně) do Senátu na kandidátce ODS. Nejsem převlékač kabátů a ani v zájmu svého úspěchu nebudu přestupovat na kandidátku jiné strany, proto jsem za stejných podmínek kandidoval i nyní. A zakládám si na tom, že jsem nebyl nikdy na nikom závislý názorem a při hlasování v Senátu. ODS pouze financuje kampaň. A tu současnou vlastně vrací prostředky, které za mou funkci v Senátu za 6 let utržila. V senátních volí voliči člověka a nikoliv stranu, zvláště když se jedná o nezávislého senátora, jako jsem já. Pokud je důvodem nedát mi hlas ODS, tak byste to měl přehodnotit a svůj hlas mi dát, protože nevolíte ODS, ale Schwarze. 15.10.2014 15:23
OTÁZKA: Myslíte, že je správné, když nadřízený používá při komunikaci se svými podřízenými hrubých výrazů a vulgarismů? Ota. D. Z.
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: 8 let vedení Univerzity Karlovy jsem zvládl bez toho. 15.10.2014 15:20
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Nepoužívám je. Nelze hodnotit vyhrocenou situaci, kdy jedna strana jedná agresivně, křuičí na nadřízené a snaží se vyvolat konflikt účelově, protože si jednání tajně nahrává. Vulgari¨smy popužívají běžně i vrcholní politici, jak víme z médií vč. současných členů Vlády i Vlády předchozí nebo ze zahraničí. 15.10.2014 15:26
OTÁZKA: Vážení postupující, jak byste si vážili případné podpory vaší kandidatury ze strany prezidenta České republiky? Jiří Podval
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: To je v mém případě ryze hypotetická otázka. 15.10.2014 15:21
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Je to nereálné a současný prezident není můj prezident. Já mám jiného kandidáta, je jím Šimon Pánek. 15.10.2014 15:24
OTÁZKA: Dobrý den, dotaz pro oba kandidáty: podporujete návrhy Rekonstrukce státu? Pokud ano, které? Pokud ne, proč? Díky. Acidburn
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Ano, všechny. 15.10.2014 15:23
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Nikoliv. Zastávám platné demokratické principy ČR. 15.10.2014 15:23
OTÁZKA: Pánové, podpoříte urychlení novely exekučního zákona? Přijde vám normální, že dvanáctiletá holčička jede v Plzni bez jízdenky za šest korun, nechá se chytit, poskytne údaje a po sedmi! letech, když je plnoletá, dostane exekuci ve výši 30 tisíc, navíc od nějaké pofiderní společnosti, která skupuje pohledávky? Pokud by spáchala jakýkoliv trestný čin, není za něj zodpovědná, ale za takovou věc ano? Přijde vám správné, že exekutorský pracovník může porušovat základní listinu práv a svobod a svévolně vstupovat do objektů a obydlí v podstatě komukoliv, jen na základě své domněnky, že tam má dlužník své osobní věci? Že za dluhy před vznikem manželství je najednou zodpovědná i manželka, které může exekutor obstavit účty, spoření, družstevní poddíl a podobně? Že se tím pádem stává manželství velmi rizikový akt? Neměl by nést za své problémy následky pouze dlužník? Že vás neochrání ani předmanželská smlouva, ani zúžení SJM? Budete se touto otázkou zabývat? Máte přece možnost navrhovat změny. Tonda Novotný
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Je zjevné, že v ČR probíhá exekucí skutečně obrovské množství, a že si exekutoři často stanoví odměny neúměrné k výši původních pohledávek, včetně časté neochoty slučovat více pohledávek do jedné. V této oblasti pak existuje řada dalších problémů, které sám uvádíte. Tuto situaci je potřeba zlepšit komplexní změnou exekutorského řádu, která povede ke zlepšení a zlidštění situace – zejména malých – dlužníků. 15.10.2014 15:25
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Vždy jsem kritizoval činnost exekutorů a nelíbí se mi např. i to, že za dluh stokorun platí dlužníci desetitisíce. Ano podpořím. Pravomoci exekutorů je potřeba omezit. 15.10.2014 15:10
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, zda v otázce zveřejňování příjmů státních zaměstnanců hájíte názor, že se jedná o konflikt zákonů na ochranu osobních údajů a právo na informace nebo zda respektujete rozhodnutí Nejvyššího správního soudu, že na tyto informace má tazatel právo a dotyčná instituce je povinna mu je poskytnout. Judikát Nejvyššího správního soudu je totiž závazný... díky. Jan Richter
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: O konflikt těch dvou zákonů se skutečně jedná. Je na soudech, aby rozhodly, v kterých situacích které z těchto práv převáží. Zveřejnění by nemělo být příliš velkým zásahem do právní jistoty zaměstnanců. Nejvyšší správní soud respektuji. 15.10.2014 15:26
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Já zastávám názor, že každá koruna využitá z prostředků od občanů (daně, poplatky, zdravotní pojištění atd.) musí být transparentně doložena. Jinými slovy občan má právo vědět, na co byla použita. 15.10.2014 15:27
OTÁZKA: Dobrý den, co říkáte na cestu prezidenta Zemana na Rhodos? Marie Sobotková
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: To jsem komentoval v reálném čase na své FB stránce. Jak je bohužel vidět např. z předvčerejšího článku zástupce šéfredaktora Washington Post, začínají to i naši spojenci vnímat jako erozi našeho příklonu ke společné obraně a podléhání Putinovu režimu. Vidím to úplně stejně a považuju to za zcela zásadní chybu. 15.10.2014 15:31
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Nevím o ní. Nesleduji veškeré zprávy a činnost prezidenta. Pokud se jedná o jeho vyjádření v ruštině, tak s tím nesouhlasím. 15.10.2014 15:31
OTÁZKA: Vrátil bych se ještě k té Záchranné službě - pane Schwarz, kolik lidí ze záchranky muselo/bylo odejito "díky" Vaší neschopnosti férového jednání s lidmi, pocitu nadřazenosti, vlastní neomylnosti a odmítání diskuze? Praktikujete takové sebestředné a arogantní jednání i v senátu? Je takové jednání Vaší přirozeností nebo ho praktikujete jen tam, kde máte moc se tak chovat? Mám trošku obavu, zda Vám moc nestoupla příliš do hlavy... Děkuji za odpověď. Jiří Novotný Jiří Novotný, Praha
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Nikdo. Jsou to dezinformace záměrně předávané médiím. Fluktuace (odchody a nástupy zaměstnanců) máme na ZZSHMP za posledních 10 let nejnižší, jedná se o cca 15 lidí/rok. Většinou se jedná o výpověď za porušení předpisů (alkohol), porušení pracovní kázně, neplnění povinností a také odešli sami, protože se odstěhovali z Prahy nebo měli jiné rodinné důvody a také odešli do důchodu. Nevím, na základě čeho mě takto hodnotíte a zda jste se mnou vůbec někdy jednal. 15.10.2014 15:30
OTÁZKA: Dobrý den pane doktore Schwarzi. Zajímalo by mě, jestli Váš syn nadále fetuje a krade? Pokud zde vykládáte o zdraví a bezpečnosti právě on se stal pro celé okolí postrachem. Karel Novák
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Nikoliv. 15.10.2014 15:33
OTÁZKA: Můžete prosím v rychlosti zmínit politické strany, jejichž jste byli členy či za ně kandidovali a případně vysvětlit, proč jste přešli z jedné strany do jiné? Asi se to určitě dá dohledat, ale rád bych znal Vaše odůvodnění/názory na přestupy "sem a tam":) Díky P.Č. Petr Čapek
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Zatím jsem nebyl členem žádné politické strany a za žádnou nekandidoval. 15.10.2014 15:35
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Nikdy jsem nebyl členem žádné politické strany. 15.10.2014 15:37
OTÁZKA: Pane Schwarzi, jako váš volič a člen ODS v roce 2006 jsem bohužel nepozoroval, že byste pro lidi z obvodu Prahy 1 za dobu svého mandátu cokoli udělal, kamkoli přišel, ptal se na naše názory. Mrzelo mě také, že jste ani nedokázal uspokojivě vysvětlit předražené nákupy pro záchrannou službu, za které bezpochyby jako její ředitel nesete odpovědnost. Jako pravicový volič tentokrát moc rád podpořím rektora Hampla a doufám že uspěje. Pane rektore, hodně zdaru. A. Kazda
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: To je přesně jeden z důvodů, proč jsem se rozhodl v tomto obvodu kandidovat. Děkuji za přání. 15.10.2014 15:37
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Protože po nástupu nového starosty a změnách v politickém uskupení na Praze 1 se mnou přestali komunikovat. Na dopisy nereagovali. Jednotlivým občanům, kteří se na mně obrátili a za mnou přišli nebo mi napsali, jsem se sešel, jednal a pomáhal, jak jsem mohl. Dělám to i v ostatních MČ v mém obvodu, kde není pouze Praha 1. O žádných předražených nákupech nevím. Jsou to lživá obvinění. Vše najdete na webu ZZSHMP. 15.10.2014 15:40
OTÁZKA: Dobrý den, v čem je silná stránka Vašeho protikandidáta a v čem jste naopak lepší? Pavel Řapek
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Pan doktor Schwarz má jako ředitel pražské záchranky nepochybně mnoho zkušeností s prací v terénu. Jeho druhé zaměstnání mu však zjevně bránilo do Senátu pravidelně docházet a aktivně zde vystupovat. Pro mě by bylo zvolení senátorem závazkem šest let skutečně pracovat, nikoliv si funkci pouze “odsedět”. Věřím, že své zkušenosti z osmiletého vedení nejstarší a nejprestižnější české univerzity dokážu v Senátu využít pro zlepšení politické kultury v Česku a života zdejších občanů. 15.10.2014 15:38
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Já si protikandidáty nelustruji a nezajímám o jejich soukromí. Takovéto praktiky jsou mi odporné a připomínají staré pořádky. Takže jsem pana protikandidáta nelustroval. O mých kvalitách vypovídá má práce. 15.10.2014 15:14
OTÁZKA: Vážení pánové, chtěl bych znát Váš názor na Evropskou unie, resp. na další přenášení pravomocí do institucí EU. Je podle Vás EU nyní v dobré kondici? Přiklonili byste se spíše na stranu dalších integračních snah anebo byste spíše unii reformovali (zúžení eurozóny, mírnění byrokracie, otevřené řešení imigrace apod.)? Děkuji za Vaše odpovědi. Marek Ouředník
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Bez přináležitosti k silné Evropě budeme tváří v tvář rostoucím geopolitickým gigantům ve světě ztaceni. To neznamená, že by na současné podobě EU nebylo mnoho co napravovat. 15.10.2014 15:40
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Nesouhlasím s EU v této podobě, kdy nám diktuje a nařizuje nesmysly a neřeší problémy, které nás trápí, např. závadné potraviny z Polska apod. Nemám pocit, že je ČR rovnoiceným partnerem zemím EU. Určitě souhlasím, že birokracie z EU je příšerná. Na druhou stranu vím, že mnohé problémy jsou pouze v ČR prezentovány jako z EU, ale ve skutečnosti si je udělali až lidé v ČR. Příkladem je z mé profese požadavek na jednotné barevné provedení sanitek, kde se MZ odvolávalo na nařízení EU. Není topravda, EU to pouze doporučila a žádný stát krom ČR, to nevyužil. 15.10.2014 15:36
OTÁZKA: Pánové, jak se díváte na souběh dvou funkcí? Pokud budete zvoleni, budete práci v senátu vykonávat tzv. na plný úvazek nebo bude dělat ještě jiné činnosti (a z mého pohledu tím "šidit" práci pro senát)? Děkuji za odpověď. Marcela Novotná
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Ano, jsem připraven práci v Senátu nešidit. Považuji ale za přínosné se nadále zčásti věnovat i své dosavadní práci na lékařské fakultě. Jsem přesvědčen, že je to možné. Samozřejmě při velkém pracovním nasazení - na to jsem ale za léta v čele univerzity zvyklý. 15.10.2014 15:46
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Nevidím v tom ve svém případě problém, protože takový souběh je možný a pro práci senátora i velmi výhodný. A u senátora za Prahu bezproblémový. U kolegů, kteří musí do práce do Senátu dojíždět stovky kilometrů a mají v místě bydliště druhé zaměstnání nebo vykonávají jinou politickou a velmi náročnou na čas práci, např. hejtmana a starostu, tak už mám pochybnosti. Ale zde by měli lidé hodnotit spíše než dvě profese, jak je pracovitý, jaké má výsledky, zda něco neplní a zanedbává atd. 15.10.2014 15:33
OTÁZKA: Proč poslanci a senátoři jezdí vlaky, autobusy a MHD zdarma? To vám nestačí ty obrovské platy? Váš chudý lid tyto výhody nemá. Styďte se, vyžírkové! Karel Černý
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Nejsem rozhodně tím, kdo by si podobná pravidla vymyslel. Pokud by však měla vést k tomu, že poslanci a senátoři budou jezdit více veřejnou dopravou, než aby si nechávali proplácet náklady na provoz soukromých vozů, ušetří jak daňoví poplatníci, tak životní prostředí. 15.10.2014 15:46
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Mýlíte se, nejezdí. Již několik let nemají MHD zdarma. Já jsem i hlasoval pro takovou změnu. 15.10.2014 15:37
OTÁZKA: Dobrý den, považujete bratry Mašíny za hrdiny? Toman
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Postavit se rozhodně komunistickému režimu na přelomu 40. a 50. let vyžadovalo velikou odvahu a zaslouží si obdiv. Některé jejich konkrétní činy však zůstávají přinejmenším problematické. 15.10.2014 15:49
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Ano. 15.10.2014 15:13
OTÁZKA: Mám otázku na pana ředitele Schwarze. Před několika lety jste mě vezl jako lékař záchrankou, teď jsem si přečetl, že na vás někteří zaměstnanci útočí kvůli údajně špatným pracovním podmínkám. Situaci na záchrance neznám, ale z vlastní zkušenosti vím, že záchranka funguje výborně, proto bych rád znal váš názor. Děkuji Radek Sevcik
Zdeněk Schwarz, ODS Zdeněk Schwarz: Ano, já s Vámi mohu jen souhlasit. Záýchranka funguje, má skvělé výsledky, zaměstnanci pro svou práci mají nejlepší podmínky. A to to mohu srovnávat ze zahraničím a jinými ZZS. 15.10.2014 15:08
OTÁZKA: Měl bych otázku na pana profesora Hampla. Nepřišlo vám poněkud hloupé a se známkami parazitování na odkazu Václava Havla rozdávat v kampani srdce s nápisem VH? Dělal byste to stejné, kdybyste se jmenoval třeka Stanislav Sokol? M.H.
Václav Hampl, SZ Václav Hampl: Václava Havla si velmi vážím a parazitovat na jeho odkazu bych nechtěl. Své iniciály jsem si nevybral a víc se na perníčky (milý dar od mých podporovatelek) nevešlo. Kdybych se jmenoval Stanislav Sokol, nedělal bych to :-) Moc děkuji za všechny dotazy a prosím: přijďte a rozhodněte ve 2. kole voleb. 15.10.2014 15:57
zpět na osobnost