iDNES.cz

On-line duel

Duel k volnému pobíhání psů

Rut Kolínská

Rut Kolínská

Zuzana Semelová

Zuzana Semelová
velikost textu:
vydáno 25.6.2008 11:00
Sněmovna minulou středu schválila novelu zákona o týrání zvířat. Nově umožňuje uložit majitelům psů, kteří budou pobíhat bez vodítka, pokutu do výše 50 tisíc korun. V duelu iDNES.cz se setkají odpůrkyně novely, inspektorka Ligy na ochranu zvířat Zuzana Semelová a zastánkyně novely, zakladatelka sítě mateřských center Rut Kolínská.
OTÁZKA: Dobrý den, jsem otcem dvou malých dětí, které nemůžu nechat "volně pobíhat" po žádném parku, protože s přibývajícím počtem volně pobíhajících psů bez náhubku jsme již zažili několik situací, kdy se psi vrhli na naše děti, které to odnesli (naštěstí) jen šokem. Ptám se, kdo a co má v této společnosti mít přednost: ochrana dětí - lidí, anebo ochrana zvířat. Slyšel jsem totiž již i názor, že obojky a náhubky jsou pro psy "týráním" ?! Bedřich Novák
Rut Kolínská Rut Kolínská: Přiznám se, že právě z těchto důvodů, které uvádíte tu sedím a odpovídám. Souhlasím s vámi. Je třeba rozlišovat dohnoty. Rut 25.6.2008 11:16
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Obojek a náhubek by měl pes nosit nejen ke svému prospěchu (aby nesežral něco nevhodného, aby si neublížil v hrátkách s jiným psem). Obojí spolu souvisí, děti by měly být poučeny, aby nesahaly na cizí psy.
OTÁZKA: Dobry den pani Kolinska, odhledneme od faktu, ze se jedna jen o další ze zakonu dobrych jen k buzeraci normalnich lidi mestskou policii.. ale mel bych dotaz hledne jednoho vaseho tvrzeni: „Když psi pobíhají volně, je těžší po nich uklízet“. Muzete mi prosim vysvetlit, jak mam uklizet psi vykal, když budu muset v jedne ruce stale drzet voditko? Do druhé si vezmu tu papirovou lopaticku, ale cim budu drzet ten pytlik, to opravdu nevim. A co se tyce vasi argumentace detmi – zajmem „nasich deti“ se uz argumentovalo v historii tisickrat a je priznacne, ze prave touto argumentaci vetsinou zacinala nejaka cesta do pekel horoucich... predznamenavam, ze v detstvi me take parkrat kousl pes, ale ani v nejdivocejsim snu by mne nenapadlo kvuli tomu volat po zakonu a drkonickychh pokutach. jirka
Rut Kolínská Rut Kolínská: Uklidit po psu předpokládám lze i jednou rukou nebo je možné si to nějak zařídit. Víte, myslela jsem především na to, že pokud máte psa na vodítku, víte kam se vykakal. 25.6.2008 11:19
Zuzana Semelová Zuzana Semelová:
OTÁZKA: pani Kolinska-nezakazeme jezdit automobily,kdyz zde hrozi riziko,ze treba srazi dite?Nechapu co je to za demagogii a jaktoze se v tom muze angazovat clovek,ktery je v tom osobne zaujaty a ma predsudky-viz vase prihoda z detstvi ... pinjaa
Rut Kolínská Rut Kolínská: Víte, je třeba problémům předcházet, když máte psa na vodítku, můžete jeho reakce snadněji ovlivnit. prevence při automobilismu je doržování pravidel a tam to závisí na chování řidiče. Pes však pravidla nepřečte stejně jako dítě, musí mu někdo pomoci. 25.6.2008 11:22
Zuzana Semelová Zuzana Semelová:
OTÁZKA: Dobrý den. jsem jednoznačně pro zákaz volného pobíhání psů. Jsou to nevyzpitatelne bestie honza
Rut Kolínská Rut Kolínská: Nemyslím si, že psy jsou bestie, ale přecejen nemáte jistotu, jak mohou reagovat, proto je třeba tomu trochu pomoci. Psy naopak velmi často pomáhají, nejsem nepřítelem psů. 25.6.2008 11:24
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Pes je vždy obrazem svého pána, který by ho měl za všech okolností zvládnout.
OTÁZKA: Je nějaká učinná obrana před volně pobíhajícím psem. Už mě při běhání jednou pokousal a dvakrát napadl pes, pokaždé ho majitel nezvládl a pokaždé to bylo velké plemeno (2x vlčák)? Honza
Rut Kolínská Rut Kolínská: Tu účinnou obranu spatřuji ve vodítku. 25.6.2008 11:26
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Když už pes k vám doběhne, měl byste se zastavit, zklidnit se, ruce dát do kapes, tak aby pes neměl důvod k agresi. Většinou k vám čuchne a zase odejde. Jestliže uděláte nějaký prudký pohyb, pes to může brát jako výzvu k hraní nebo obraně.
OTÁZKA: Dobrý den, mám otázku pro paní Semelovou. zajímalo by mě, co soudíte o zpřísnění podmínek pro majitele bojových plemen? Děkuji Radim
Rut Kolínská Rut Kolínská: ? 25.6.2008 11:27
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Pojmenování bojová plemena neexistuje. Jsou to zvířata, která byla vyšlechtěna a mají snížený práh bolestivosti. Zase záleží na majiteli, jak svého psa zvládá. Zrovna tak mi může prokousnout nohu jezevčík, jako mě může olíznout pitbul. Myslím si, že by do budoucna tato zvířata měla být evidována, čipována a veškerou škodu by měl v plné výši hradit majitel, který by se měl prokázat tím, že psa zvládne. Zase existují školičky, cvičáky, kde jsou odborníci, kteří ví, jak psa zvládnout.
OTÁZKA: Dobry den. Mam otazku na p. Zuzanu Semelovou. Mame rodiny barak se zahradou vedle Hostivarske prehrady. Chovame slepice, kraliky, mame par kachen a hus. Velmi casto se stava, ze k nam zabehne pes a zacne honit a casto zadavi domaci zvirata. Jako myslivec s legalne drzenou zbrani ac mam zvirata rad, nebudu priste vahat a zabehleho psa na mem pozemku ktery bude honit zvirata, ktera je pracne opecovavam a stavam kvuli nim jako de*bil v 6 rano tak ho bez vahani zastrelim. Radil bych vam proto, aby jste dostala rozum. Tento zakon chrani predevsim psy. A neurazejte me tu jako vraha zvirat, myslim, ze pro zvirata toho svoji mysliveckou cinnosti delam mnohem vice nez vy. Nak jsem si nevsiml, ze by nekdo z vaseho spolku chodil hlidat lesy, pole ci v zime chodil dokrmovat zver. Dekuji za odpoved Petr
Rut Kolínská Rut Kolínská: ? 25.6.2008 11:28
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: V první řadě byste měl mít dobře udělaný plot a zabezpečení objektu. Těžko pes sám od sebe přeskočí plot a začne trhat slepice. Ani jako myslivce vás neopravňuje střílet po zvířatech, jednak je to ze zákona zakázáno, protože byste mohl způsobit škodu další osobě, protože zvíře je stále ještě věcí a její poškození je trestné. Způsobí-li vám někdo škodu na majetku, je tento oprávněn vám ji v plné výši nahradit.
OTÁZKA: Jsem zastánkyní zákona proti volnému pohybu psů. Ptám se, proč paní Semelové zákon vadí. V čem je problém mít psa v parku a na veřejném prostranství vždy na vodítku? Není zájem bezpečnosti lidí nad zájmem zdravého proběhnutí psa? Ať si majitelé vypouštějí své psy na svých oplocených pozemcích. Ginny
Rut Kolínská Rut Kolínská: ? 25.6.2008 11:28
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Zákon č. 246/1992 Sb. , na ochranu zvířat proti týrání nestanoví povinnost vést psa na vodítku, ani diskutovaná novela tuto povinnost nezavádí. Každá obec vydává svoji vyhlášku, kde vymezuje volné pobíhání psů. Jsem pro to, aby pes na ulici byl na vodítku a puštěn byl tam, kde nezpůsobí žádnou škodu ani sobě ani komukoli jinému.
OTÁZKA: Dobry den, Pani Zuzano, co kdyby jste misto sveho radoby ochranarstvi zvirat a odporovani zakonu ktery ma smysl sla delat neco prospesneho? Kdy jste naposledy napriklad sla pomahat do psiho utulku ci se venovala jine podobne cinosti? Lenka Ticha
Rut Kolínská Rut Kolínská: ? 25.6.2008 11:28
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Vážená paní, zvířaty se zabývám od roku 1992, nejen zvířaty týranými, ale i zvířaty v útulcích. Věřte, že práce v útulku znám velmi dobře. Jak jiní jezdí každý rok k moři, já jezdím do Jablonce do útulku Dášenka, kde pomáhám se zvířaty. Velmi mě to naplňuje a věřte, že žádná práce okolo zvířat mi není cizí.
OTÁZKA: 1. Paní Kolínská, chovala jste někdy psa nebo jiné větší zvíře? 2. Je v novém zákoně blíže specifikován termín "volné pobíhání psů"? Pokud ne, týká se toto ustanovení všech psů: služebních, loveckých a asistenčních? V. Kott
Rut Kolínská Rut Kolínská: Vyrostla jsem na venkově, chovali jsme ovce, kozy, krůty atd., mám se svířaty bohaté zkušenosti. Přiznám se, žeznění zákona přesně neznám, nemohu tedy odpovědět. 25.6.2008 11:31
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Už jsem odpovídala.
OTÁZKA: Každý pozemek - i ta louka má svého majitele, který z ní platí daň. Pes se potřebuje prolítat, proč na cizím pozemku. Kupte si velký pozemek a nechte ho běhat. jarka

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Paní Kolínská, jak myslíte, že uklidíte lépe po psovi na vodítku než volně pobíhajícím? Majitelé, kteří neuklízí, nebudou uklízet nikdy, ať pes běhá volně nebo ne. Máme psy, vychované a na volno poslechnou líp než leckterý na vodítku, smýkající páníčkem. To nezměníte žádnými represivními opatřeními. Mimochodem nevěřím, že Vás ten pes kousl "zničehonic" Nikdy to není zničehonic, vždycky to má důvod, ať Vám to nějaký renomovaný kynolog vysvětlí. Třeba pan Ivo Eichler. Lenka Adamcová
Rut Kolínská Rut Kolínská: Kdo nezažil nevěří, předpokládám, že nějaké důvody měl, ale nezavdala jsem mu je. A to jsou právě ty okamžiky, které nelze předpokládat jak u zvířat tak u malých dětí. 25.6.2008 11:33
Zuzana Semelová Zuzana Semelová:
OTÁZKA: Nechápu hysterii, která se kolem toho rozvedla, jsem zastupitelem a u nás v obci má každý max 15 minut od domova vyhláškou upravenou plochu pro volný pohyb psů, nevidím jediný důvod, proč by měl pokračovat stav, kdy mi babičky s malímy ratlíky chodí občůrávat pískoviště, kde si hrají moje děti. Paní Semelová, je pro vás důležitější zdravé a čisté prostředí pro děti nebo volný pohyb psů v městech? Obojí totiž nejde, zkoušelo se to, ale nefunguje to. Březov

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Jako zastupitel jste jistě seznámen s vyhláškou, kterou si každá obec dělá. Jestliže vám babička s ratlíkem občůrává pískoviště, musíte to řešit v občanskoprávním sporu.
OTÁZKA: Dobry den, porizeni psa velkeho plemene do prostredi, kde nema dostatek prilezitosti ke zdravemu pohybu (tj. klasicky panelovy dum v sidlistni zastavbe, bydleni v centru), povazuji za tyrani zvirete. Je takova vec postizitelna? A pokud ne, proc? (tot moje otazka) Pes kdekoliv na verejnosti ma mit podle me predevsim jednoznacne kosik , a to i na voditku. K volnemu pobihani by mohly byt vyhrazene jasne oznacene lokality, aby bylo jasne, kam se s malymi detmi nevydavat. Jinak pro volne pobihajiciho psa bez kosiku povazuji schvalenou horni hranici za primerenou. Dekuji za odpoved a preji pekny den. Petr Suchomel
Rut Kolínská Rut Kolínská: Volba psa do městského bytu je pochopitelně soukromou záležitostí, ale každý by měl zvážit, co je pro kterého psa důležité a příznivé. Myslím si, že je možné najít pravidla spolužití lidí s dětmi a s majiteli psů, jen je třeba oboustranná ohleduplnost, ta však na stranně majitelů bývá nižší. 25.6.2008 11:37
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Zvíře jakékoliv velikosti může přežívat i v paneláku, je-li pořádně venčeno, protože stejně po odchodu majitele celý den spí. Zase záleží na majiteli, jak dokáže psa pořádně vyvenčit a vyběhat, aby vydržel, než přijde domů.
OTÁZKA: jeden z důvodů (argumentů), proč musí chodit pes na vodítku byl, že pokud se pes ztratí, tak strádá. Pokud se pes nemůže nikde proběhnout, nestrádá timto pes více a permanentně? míša
Rut Kolínská Rut Kolínská: Myslíte si, že na dlouhém vodítku tolik strádá? 25.6.2008 11:38
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Co se týče ztráty psů, každý pes by měl být čipován nebo by měl mít obojek s telefonním číslem majitele. Pes se zamozřejmě musí proběhnout, obzvláště větší plemena, která bez nedostatku pohybu velmi trpí.
OTÁZKA: Byl jsem psovod v amádě, tam jsem pochopil, že velký pes je zbraň, to je neoddiskutovatelné. Vlčák na rukávu neublíží, ale rotvailer dělal i přes postr modřiny.Výchova je jedna věc, ale spíš by mě zajímalo, jak docílit toho, aby každý pes, kterého potkám navolno bez košíku(ten si myslím je důležitější,než vodítko), je právě ten "vychovaný"?Na zbraně musí být průkaz a zkoušky. JardaD.
Rut Kolínská Rut Kolínská: A také jak to pozná kolemjdoucí? 25.6.2008 11:39
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Na to jsem již odpovídala. Každý majitel by měl mít takového psa čipovaného, evidovaného a hlavně by měl prokázat, že psa zvládá. Dnes již existují odborníci v psích školičkách, kteří každému poradí, jak se psem zacházet.
OTÁZKA: pro Zuzanu Semelovou: Dobrý den, viděla jste někdy dítě rozkousané od psa? paskudilek

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Jistě, viděla. Také vím, proč ho pes pokousal. Jednalo se o případ, kdy malé dítě bylo ještě večer venku, majitelka psa, která byla pod vlivem alkoholu, šla psa krmit, nezavřela dveře, pes utekl a dítě po něm začalo střílet kuličkami. Pes samozřejmě reagoval. I když byla otevřená okna a dítě určitě řvalo, nikdo mu nepřišel na pomoc. Je to vždycky smutná záležitost, ale vždy za tím stojí rodiče, kteří by měli dítěti vysvětlit, že na cizí psy se nesahá.
OTÁZKA: Myslím že nikomu v podstatě nevadí volně pobíhající cvičený pes. Ale snad každému vadí volně ležící smradlavý a mazlavý psí exkrement. Také asi lidem vadí když cizí pes, který pána neposlouchá začne oblizovat malé dítě. Bohužel na ulicích je bobek na každém kroku a poslušný pes je také vzácnost. Co si o tom myslíte? Picolik
Rut Kolínská Rut Kolínská: Souhlasím s vámi, procházky po stopách psích exkrementů jsou zejména pro malé děti nebezpečné. Naštěstí rodiče malých dětí chování majitelů psů nenásledují. 25.6.2008 11:43
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Za znečištění veřejných prostranství hrozí stejné pokuty, jakoby se na chodník vykálel člověk.
OTÁZKA: Myslím, že psi by měli mít svá vlastní auta a jezdit v nich. Všechny nepříjemnosti, které by se staly by se pak řešili jako autonehoda. Tím by odpadly všechny problémy s pobíháním spojené, klíčové je tedy naučit psy řídit auta, sopuhlasíte? jakub

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: vážená paní semelová, bydlím v praze a přijde mi, že psi zde mají větší práva než malé děti. mohou například volně pobíhat v parku, kde, vzhledem k výkalům, děti ani nemohou pobíhat na trávě. nemyslíte, že novela v tomto ohledu pomůže? a pak ty věčně očůrané zdi domů – nechutné. :) (to sem nepatří, já vím) :) rokycanová

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Zase záleží na majiteli zvířete. I tento problém řeší vyhláška každé obce nebo města.
OTÁZKA: Dobry den, rad bych se zeptal jestli vam nepripada plosne postizeni vsech pejskaru bez vyjimek za neprimerene. Puvodne jsem si myslel ze jde o zakon ktery ma chranit nas obcany pred agresivnimi psy nekterych majitelu , kteri sve psy nezvladaji. Ted vsak vidim ze postih je miren proti kazdemu pejskari bez vyjimek, ac sveho psa zvlada ci nikoli. Nemyslite si ze by bylo lepsi zvetsit odpovednost majitelu za sve psy jako se tomu posledne stalo ve Francii, misto klasickeho hazeni vsech do jednoho pytle ? Dekuji za odpoved Pejskař
Rut Kolínská Rut Kolínská: Neznám detaily, ale myslím si, že některá opatření přijímají ti, kteří se slušně chovají snadněji než ti, kdo s ohledulností mají problém. 25.6.2008 11:45
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Ve Francii je povinnost psa kastrovat, není-li určen na chov. Tato zvířata jsou evidována a majitelé za ně platí poplatky. Ve Francii když přijde pes do útulku, dají do médií oznámení, jestliže se majitel do 14 dnů nepřihlásí, je pes automaticky kastrován. Je tam také povinnost psa vodit na vodítku a nikomu to potíže nedělá.
OTÁZKA: Pokud člověk psa dostatečně ovládá, je nutné podle vašich názorů ho vodit na vodítku? Mám tím namysli i domácí šmudly. Např. v Praze není možné psa podle vyhlášky pustit. S hygienou to nesouvisí, protože pes kálí, ač je na vodíku nebo volně. míša
Rut Kolínská Rut Kolínská: Problém je v tom, kde stanovit hranice. 25.6.2008 11:47
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Nikdy si nemůžete být jisti, že vás pes stoprocentně poslechne. Na ulici samozřejmě by měl pes být na vodítku a puštěn tam, kde neublíží ani sobě ani komukoli jinému.
OTÁZKA: Mám dotazy na zastánkyni: 1. Co říkáte na módu, že čím menší byt, tím větší pes? 2. Vám nevadí, že se nemůžete posadit do trávy nebo tam ani vkročit, aniž byste důkladně prozkomala každý centrimetr čtvereční? Že musíte kličkovat po chodníku? Vám nevadí, že se rohy budou rozpadají pod agresivní psí močí? Že třeba prokopským údolím se kvůli volně pobíajícím psům nedá skoro projet na kole? Bohužel nic jiného než tvrdé represe na majitele neplatí. volic

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Samozřejmě, že mi vadí neukáznění pejskaři, ale zase je to v lidech. Jestliže vám pes občůrává barák, nejúčinnější je polít roh Savem a je po problému.
OTÁZKA: dobrý den. Myslíte si, že pes na vodítku, s košíkem nemůže být nebezpečný? Dovedu si představit situaci, kdy velký pes, už srovnatelný svou váhou s hubeným človekem, by dokázal v nějakém neočekávaném okamžiku ( například se vyjde z průchodu na ulici ) takového člověka, který třeba má ještě problémy s rovnováhou, povalit. Upadne na hlavu, jako záko schválnosti na kámen, dojde k težkému poranění nebo i smrti. Ale pes byl na vodítku a měl košík. petr michalík
Rut Kolínská Rut Kolínská: Samozřejmě, že může. Ale vodítko může zmírnit množství nebezpečí. 25.6.2008 11:48
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Každý pes, není-li zvládnutelný, je nebezpečný, Ať s, nebo bez košíku.
OTÁZKA: Předchozí dotaz byl samozřejmě na odpůrniky novely (zastánkyni volného pobíhaní) p. Semelovou. Omlouvám se. volic

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Zuzana Semelová Zuzana Semelová:
OTÁZKA: Dobrý den.Šokovala mě výše pokuty!!! Na to mohou přijít jen naši dobře placení poslanci.Kdyby byli tak rozhodní co se týká mírných trestů za vraždy. Jo jenom si přisaďte, zakážeme lidem vše...za chvilku budeme platit i za množství vzduchu,který dýcháme.....Je to buzerace ,s ochranou psů a zvířat to nemá nic společného asyla
Rut Kolínská Rut Kolínská: Můžeme diskutovat o tom, zda výše pokuty může ovlivnit chování otázka. Troufám si napsat, že pokud nás něco netíží, máme tendenci nad tím mávnout rukou. 25.6.2008 11:52
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Ministerstvo vnitra požadovalo zvýšit sazbu za pokuty, i když při projednávání deliktů je vždy nutné postupovat podle zákona o přestupcích. Nevím o žádném případu, kde by výše pokuty byla neúměrná, toto si každá obec stanoví svojí vyhláškou.
OTÁZKA: Dobrý den, dámy Já jako pejskař mám tuto otázku, nebylo by lepší zpřísnit tresty majitelům psů, pokud se něco stane, než takto omezovat předem samotné psy? Jan Zdarsky
Rut Kolínská Rut Kolínská: Myslím si, že prevence je lepší řešení. 25.6.2008 11:54
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Ano, zvýšení pokuty je již v novém zákoně na ochranu zvířat a bude specifikováno v novém trestním zákoně, kde bude i vyšší pravomoc policie otevřít prostor, kde se nachází týrané zvíře, ať je to auto nebo byt, za účasti veterinárního inspektora zvíře odebrat a umístit ho do útulku.
OTÁZKA: Nemyslite ze neumozneni volneho pohybu zvirete je v podstate jeho tyrani?Stacilo by tvrdsi vymahani zodpovednosti za skodu zpusobenou zviretem. valach
Rut Kolínská Rut Kolínská: Myslíte si, že úrazy dětí způsobené psy a volně válející se výkaly nejsou týráním malých dětí? 25.6.2008 11:55
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Již jsem odpovídala.
OTÁZKA: Proc neuklizi mesto za penize, ktere od pejskaru vybira. Honza
Rut Kolínská Rut Kolínská: Poplatek za psy není poplatek za úklid, to by musel být mnohonásobně vyšší. 25.6.2008 11:55
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Na to byste se měl zeptat na odboru životního prostředí Magistrátu hl. města Prahy.
OTÁZKA: Nemyslite si ze 50tis. Kc je pro obycejneho pejskare dost likvidujici? Honza
Rut Kolínská Rut Kolínská: Kdo se chová podle pravidel, neplatí. 25.6.2008 11:56
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Již jsem odpovídala, že tato částka je pouze orientační a obce si ji přizpůsobují.
OTÁZKA: Proč se spíš nesnažíte prosadit, aby lidé byli skutečně odpovědní za své psy ? Legislativa byla dostatečná již před touto vyhláškou. Tohle jsou jen nekonečné rozhovory o ničem. Alice
Rut Kolínská Rut Kolínská: Svým způsobem máte pravdu, ale jak jsem se už zmínila, prevence je důležitá. 25.6.2008 11:57
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Vyšší zodpovědnost bude zakotvena v novém trestním řádě.
OTÁZKA: Dobry den, meho dvouleteho syna pokousel volne pobihajici pes. Ted ma jizvy prez cela zada a raminko. Moc rada bych se s vami sesla. Najdete odvahu? Petr Ticha
Rut Kolínská Rut Kolínská: To asi není otázka pro mne. 25.6.2008 11:58
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Samozřejmě, ráda se s vámi sejdu. Kontakt zanechám v redakci.
OTÁZKA: Dotaz pro paní Kolínskou - měla jste někdy psa? Byla jste se někdy podívat na vesnici, kde jsou psiska často spíše považování za spoluobčany, než nebezpečná individua? Tento návhr zákona je naprosto mimo realitu, stejně tak jako sankce. Je to trest "a priori", aniž by ten pes ještě něco provedl. Nepřijde vám, že se tak naprosto nevhodným způsobem supluje role orgánů činných v trestním řízení? Nestačilo by připravit tvrdé postihy až pro případ, že by ten pes skutečně něco provedl? Myslím si, že máte jistý komplex směrem k hygieně a dětem, které si v praxi běžnými pády při hraní ublíží více, než lze statisticky prokázat napadení psy. Množství útoků psy v porovnání k jejich celkovému počtu je naprosto nicotné a tento zákon bude pouze šikanovat lidi! xinea
Rut Kolínská Rut Kolínská: Na vesnici jsem žila až do dospělosti, ve městě bych psa mít nechtěla, psům přeji volnost, kterou na venkovských dvorech a zahradách mohou mít. Znovu opakuji, je dobré předcházet něštěstím. 25.6.2008 12:03
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Co se týče psů na vesnici, panuje ještě názor - co se nedá sežrat, není k užitku. Ta zvířata jsou uvázána u boudy, často na velmi krátkém řetězu a všichni to považují za normální. Nikdo se nestará o to, jestli pes má dost vody, pohybu, hlavně že štěká. Vím, že to není všude, ale bohužel většinou ano.
OTÁZKA: dobrý den, nepřipadá Vám, že se jedná již skoro o diskriminaci? samozřejmě, že nejsem zastáncem toho, aby pes běhal po parku mezi dětma, ale někde, kde je málo lidí (lesoparky,...) proč by ten pes neměl mít taky možnost se proběhnout? Já mám někdy pocit, že když má maminka dítě, tak jde všechno stranou, ale přece jsme lidé a musíme si umět vycházet vstříct!!! Děkuji Ola
Rut Kolínská Rut Kolínská: V mezilidských vztazích záleží na vstřícnosti a pak také na žebříčku hodnot. 25.6.2008 12:07
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Máte pravdu, všechno záleží na lidech.
OTÁZKA: Dobrý den. Na co lidé platí poplatky za psa když se pes potom nemůže ani proběhnout? Argument že běhající psi znečišťují parky a chodníky je naprosto mimo, protože poplatky za psa jsou dle mého názoru od toho, aby se za ně uklidilo když už k tomu dojde. Zákaz pobíhání mi přijde jako týrání zvířat. AP
Rut Kolínská Rut Kolínská: Poplatky nejsou za úklid po psech, ani za volné pobíhání psů. 25.6.2008 12:08
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Plně s vámi souhlasím.
OTÁZKA: V casti mest upravili pobihani psu vyhlaskou tj. na uzemi mesta jen na voditku a na vyhrazenych mistech volny pohyb co rikate na toto reseni? valach
Rut Kolínská Rut Kolínská: To se jeví jako vstřícné oběma stranám. 25.6.2008 12:09
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: S tím souhlasím.
OTÁZKA: nadhera nektere dotazy vypovidaji o jejich autorech mnohe, Jarko a ty az budes mit deti tak si kup pozemek a nech je behat na svem, 80% harantu zpusobuje daleko vetsii skody nez kdejaky ratlik, zakon respektovat budu v okamziku az za sve penize ktere platim za psa, budu dostavat aspon nejakou protisluzbu at uz se jedna o kose na vykali, nebo vymezeny prostor pro psy, ja sam bydlim na Praze 5(BArrandov) a tech kosu na odpadky jsem vseho vsudy videl tak 2 Radek

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: K cemu si myslite ze by meli byt pouzity penize ktere mesta vyberou na poplatcich za psy? valach
Rut Kolínská Rut Kolínská: Například na zřízení "výběhů" pro psy, podobně jako v některých jiných zemích. 25.6.2008 12:10
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: K dotacím a různým grantům pro zvířecí útulky.
OTÁZKA: Paní Semelová, za poslední dva měsíce přišla naše rodina o domácího mazlíčka kocoura (kterého uštvali dva psi, které jejich majitel volně vypouští a oni terorizují okolí - jsou to vlčák a tuším jezevčík - na majitele si nikdo netroufne, jelikož je to místní mafián) a manželka nesoucí syna kojence byla napadena bojovým psem, kterého majitelé neměli na vodítku - můžete mi říct jediný důvod, proč bych měl být pro volné pobíhání psů, když jsou mezi majiteli právě takoví lidé, kteří se chovají nezodpovědně?! Vím, že ti psi za to nemohou, ale jestli mají mít psi volnost pohybu, tak nevidím jinou možnost, než oplocené výběhy.. Troll

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Zuzana Semelová Zuzana Semelová: To je mi velmi líto, ale zase opakuji - záleží na lidech.
OTÁZKA: Nezdá se vám pokuta 50 000,- přemrštěná? A co presunkce nevinny? Je to stejné jako zavřít předem do vězení potencionální zločince i když ještě nic nespáchali... Deeep
Rut Kolínská Rut Kolínská: Trochu mne překvapuje, že máme problém s dodržováním pravidel a vymlouváme se na výši pokuty. 25.6.2008 12:12
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Znovu opakuji, tato pokuta není zakotvena v zákoně a pokud vím, obce ukládají pokuty v řádu stovek.
OTÁZKA: existují někde důvěryhodná statistika počtu útoků psů za rok? nebo celý tento humbuk se děje jen kvůli senzachtivým reportážím TV Nova a nesnášenlivým hysterickým paničkám?Nevychovanému psu voditko nepomůže, vychovaný ho nepotřebuje. To je stejné jako s lidmi. Nebylo by tedy lepší zákonné změny směřovat spíše ke zvýšení zodpovědnosti majitle psa za ovladatelnost psa než plošně všechny psi uvázat na šňůru? chinmoy

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Ano, tyto statistiky jsou evidovány na Ústřední komisi při ministerstvu zemědělství.
OTÁZKA: Myslite ze tato pravni uprava je vymahatelna na bezne ceske vesnici? Jan
Rut Kolínská Rut Kolínská: Souhlasím s vámi, že na vesnicích je jiná situace, ale je nutné mít taková pravidla, která jednoznačně platí. 25.6.2008 12:14
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Zase záleží na lidech.
OTÁZKA: Zdravím Vás, mám zbrojní pas, na který jsem musel doložit lékařské potvrzení, složit zkoušky atd. I přes to nesmím zbraň viditelně nosit, nesmím ji mít nabitou atd. Nechápu pak, jak je možné, že stát toleruje, že mnoho vlastníků psů nechává své miláčky volně pobíhat a ohrožovat své okolí. Vždyť mnozí z těchto psů jsou "odjištěnou a nabitou zbraní"! Jaký je na to Váš názor? Petr P.
Rut Kolínská Rut Kolínská: Děkuji vám za podporu. Bohužel náš přístup k pravidlům a jejich dodržování trochu preferuje ochcházení a hledání důvodů, proč je to špatné. 25.6.2008 12:16
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Již jsem odpovídala. Každý majitel by měl svého psa zvládat. Existují odborníci a poradny, kde každému poradí. V Praze existuje poradna při útulku v Troji.
OTÁZKA: Dobrý den, chtel bych se zeptat co ma tento zakon spolecneho s tyranim zvirat? To uz nejsou lidi schopni zit vedle nejakych zvirat? Mame slusne vycviceneho psa a chodime na delsi tury - to si pri pruchodu kazde vesnice musim nejdrive precist jejich vyhlasku, abych neplatil 50 000? Pochopim, pokud bude muset panicek třeba 1x rocne dokazovat na cvicaku, ze ma psa na povel, ale proc musi byt na voditku (to uz slysim "moudre" jak bylo jejich ditko omotano voditkem a má z toho sok ...) To bych pochopil, pokud by museli nasi poslanci chodit na voditku a redeji jeste s roubike, aby uz neplodili takove piomosti ... Preji hezky den Pavel Kyzlink

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Již jsem odpovídala, že pes na ulici by měl být na vodítku a puštěn tam, kde nezpůsobí škodu sobě ani nikomu jinému.
OTÁZKA: Vazena pani Kolinska, co mam delat se svymi psy, pro nez je volny pohyb nezbytny? Myslite, ze bych je mela utratit? Asi by to bylo nejlepsi reseni. Nedokazu tyrat ziveho tvora. Jako male devcatko me obtezovat postarsi pan. Myslite si, ze by mohli vyhledove vsichni muzi chodit na voditku? Hned bych se citila vice v bezpeci a nemusela se strachovat o deti. Dekuji za odpoved. Adela
Rut Kolínská Rut Kolínská: Víte klást si otázku, jak se budete starat o své psy, je třeba před tím, než si je pořídíte. Promiňte, lae vaše srovnání muži není relevantví. 25.6.2008 12:20
Zuzana Semelová Zuzana Semelová:
OTÁZKA: Dobrý den, mám psa (zlatý retriever - 2,5 roku) a setkávám se s naprosto rozdílným přístupem lidí (nejen maminek s malými dětmi) - jsou jedinci, kteří k němu mají naprostou důvěru ač ho vůbec neznají a jsou i takoví, kteří na vzdálenost 10 m křičí, ať si ho přivážu (jen podotýkám, že volně běhá pouze v lese a jen pokud tam nejsou nablízku nějaké davy lidí). Myslím si, že by i zvířata měla mít možnost volného pohybu a klidně souhlasím s tím, že jen na k tomu vyhrazených místech - ale musí být těchto míst dost a samozřejmě k tomu vhodných a ne aby si vše vyhrazovaly k volnému pohybu pouze maminky s dětmi. Bimbo
Rut Kolínská Rut Kolínská: V tomto s vámi souhlasím, ale je třeba mít jasno, které místo je komu vyhrazeno. Pak je na dodržování pravidel na obou stranách. 25.6.2008 12:21
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Viz výše.
OTÁZKA: Dobrý den, mám otázku na paní Kolínskou. Od malička chodím se psem na cvičák, stálo to již nemálé peníze. Jedná se o labradora a má výborné výsledky při záchranářských cvičeních. Jeho zálibou a relaxací je běhání za balónkem. Městská část ve které žiji není schopna vyčlenit kousek pozemku pro výběh a tak pejskaři chodí do parku, kde se mají psi možnost vyběhat. Proč zákon nejde formou důrazu u MČ na zřízení výběhů? Když už chcete přenést prevenci a zodpovědnost na majitele, proč při případných kontrolách policisty během 20sec. není povinnost majitele ukázat, že pes poslouchá na slovo? Pokud by byla povinnost psa cvičit, nestávalo by se, že někteří psy utíkají od pána přes celý park a evidentně ani neznají své jméno. Pes pohyb potřebuje paní Kolínská, jinak bude tlustý, nemocný, stejně jako lidi. Paní Semelové bych se rád zeptal jakou formou je možné pomoci aby takové zákony vznikaly s odbornou konzultací, nikoliv na základě zkušeností paní Kulínské z dětství. Děkuji Petr
Rut Kolínská Rut Kolínská: Já vás chápu. Máte možnost ovlivnit zákonné normy, děláte pro to něco? 25.6.2008 12:23
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Vždycky při tvorbě zákona, a to nejen o zvířatech, se prvně osloví odborníci, v tomto případě pracovnici útulků a ochranářských organizací, k připomínkám a podnětům. Vše potom předkládá ÚKOZ při MZ jako znění zákona.
OTÁZKA: Mé tehdy roční dítě kousnul jezevčík, málo, ale přeci. Fyzicky se mu v podstatě nic nestalo. Nyní je mu 6 let a má šílený strach ze psů. Potká-li čivavu, utíká s hrůzou pryč. Dala bych ráda 50 tisíc, kdyby se to nestalo. Myslíte si paní Semelová, že neměl být pes raději na vodítku?? Říkáte, že nejde držet psa pouze uvázaného, pro svůj zdravý vývoj pohyb potřebuje. Proč nemůže volně pobíhat na psí louce, které v okolí jsou? A to ani nemluvím o tom, kolikrát si syn z procházky, přinesl něco voňavého na botě. Jana Bl.

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Již jsem odpovídala. Pes z domu by měl jít na vodítku a puštěn by měl být až na louce.
OTÁZKA: Takový kvíz k paní Semelové.Myslím si, že svoboda druhého začíná tam kde moje končí a naopak.Co bych měl tedy dělat, když jdu s čenou fenou něm. ovčáka na vodítku s náhubkem a potkám 20 letou 40kilovou holku s dobrmanem, sice na vodítku, ale bez koše co se ji vyškubne a letí na mého psa?Zapomíná se i na to, že opravdu jsou plemena vyšlechtěná promárně na boj,což je prostě gentický, resp. anatomický fakt. JardaD.

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Dobrý den, mám několik otázek: 1. Co si myslíte o začlenění nařízení do zákona proti týrání zvířat. Není to výsměch? 2. Proč by setkání se psem mělo pro děti znamenat stres? Mám dvě děti a se psy se snášejí úplně normálně a jsem přesvědčen o tom, že setkání se psy je spíš obohacují. 3. Myslíte si že je správné kvůli excesům několika jedinců z miliónu trestat všechny slušné majitele psů a nutit je ktýrání jejich zvířat ve jménu zákona? 4. Co si myslíte o současných trestech pro majitele problémových psů, respektive (paní Kolínská) proč neprosazujete ochranu společnosti před skutečně problémovými psy? Jan Macek
Rut Kolínská Rut Kolínská: Chápu, že žádná norma byť zákonná nepředejde stoprocentě problémům, ale je třeba hledat řešení, které se snaží zlepšit situaci, ktreá není příznivá. Věřím tomu, že dětem soužití se psy může prospívat. Ale to není předmětem této diskuse. 25.6.2008 12:29
Zuzana Semelová Zuzana Semelová: Je nutné si uvědomit, že zákon na öchranu zvířat proti týrání sám nazávádí povinnost vést psa na vodítku. Povinnost psa na vodítku si upravují obce svojí vÿhláškou.
OTÁZKA: Nemám na Vás otázku,pouze připomínku k paní Rut:,záleží velice na přístupu jak dětí tak dospělých ke psům jako takovým,když potkají na procházce s dítětem malinkého psíčka,jejich reakce je psíka pohladit a mazlit se s ním,dítě se potom takto chová i ke všem ostatním ,někdy i hodně velkým psům.Ne každý pes snáší doteky cizích lidí pozitivně a přátelsky.Můj pes před doteky cizích uniká jak může,přitom je sžitý s mými vnoučaty,chvíli jim sice trvalo /pod mým dohledem/ si vypěstovat vzájemný respekt,ale naučili se tolerovat jeden druhého.A rada na závěr pro všechny:nehlad''te a nevšímejte si cizích psů ,předejdete tím mnoha konfliktům ,mnohdy nezaviněnými psy.Co se týká volného pobíhání psů:je pro ně životně důležité,ale pokuta by pro mě byla likvidační. Také chovatelka
Rut Kolínská Rut Kolínská: Ano soužití ve veřejném prostor záleží na chování všech účastníků. 25.6.2008 12:31
Zuzana Semelová Zuzana Semelová:
zpět na osobnost