Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Držím palce rozvoji železnic v Praze!

  9:49aktualizováno  9:49
Už dnes je na leckteré trase cestování vlakem po Praze mnohem rychlejší (i pohodlnější) než MHD, výjimečně také IAD. Tato alternativa k přecpaným tramvajím v Praze trvá už desítky let (poslední dobou se pouze zkrátily intervaly vlaků, trasy jsou na území Prahy v podstatě neměnné přes 100 let) a je velká škoda, že jejímu "objevení" musela napomoci loňská ničivá povodeň.
Praha má teď obrovskou šanci získat prostředek hromadné dopravy podobné kapacity jako metro, ovšem za řádově nižší náklady. Ve většině případů je v podstatě nutný pouze nákup nových souprav, odpovídajících svou kvalitou 21. století, výstavba nových zastávek a také rekonstrukce zabezpečovacího zařízení stanic a tratí pro umožnění zkrácení intervalů. Bohužel právě pro městskou železnici nejpotřebnější část pražských tratí, úsek z centra (hlavní a Masarykovo nádraží) do Libně zůstává téměř nezměněn od své výstavby v polovině 19. století., což se mimo jiné negativně projevuje na spolehlivosti tzv. "běchovického pendlu" a jím dotčených vlaků od Kolína a Lysé. Podle internetových stránek SFDI by se však měla příští rok zahájit jeho modernizace, takže se snad v brzké době dočkáme celé sítě tzv. městské železnice v Praze. V této souvislosti bych rád poukázal na hrozící možnost zrušení železniční trati z Buben do Ruzyně a výstavby metra A na letiště. Pan primátor Bém plánovanou rekonstrukci trati tvrdošíjně nazývá rychlodráhou, snad aby ji dodal punc nebezpečnosti. Nechápu, co je na 80 km/h v roce 2003 "rychlodrážního" stejně jako nechápu, proč si pan primátor myslí, že (tam v současnosti provozované) dieselové vlaky jsou tišší než navrhované elektrické. Rád bych občany Prahy 6 upozornil, že pokud do metra už částečně zaplněného cestujícími z letiště přestoupí v Ruzyni (jak pan Bém navrhuje) plný vlak Kladeňáků, nikdo další se tam už nevejde, a zejména v úseku Dejvická - Muzeum bude metro A synonymem pro katastrofu. Přednost železnice do centra je právě v možnosti rozptýlení cestujících přibližně rovnoměrně na všechny tři trasy metra. Nehledě na to, že otázka nestojí, zda metro nebo "rychlodráhu," ale zda modernizovanou trať nebo nic! Do oblasti s rozptýlenou vilovou zástavbou nikdy nikdo stavět metro nebude, už vůbec ne silně zadlužený stát. Metro A by bylo mnohem účelnější prodloužit k sídlišti Petřiny a dále tímto směrem. Doufejme tedy, že se v městské pokladně najde pakatel 40 miliónů (ve srovnání např. s dotací DP, přibližně 7 miliard Kč) na "pilotní projekt" městské železnice Smíchov - Vršovice - Malešice - Běchovice, který snad přesvědčí většinu Pražanů o potřebnosti rozvoje železnice v hlavním městě.
Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Inzerce TOP 09 na titulní straně pražského deníku Metro (17. října 2017)
TOP 09 varuje v závěru kampaně fiktivními zprávami o Klausovi i Babišovi

Přesvědčit voliče ještě na poslední chvíli fiktivními zprávami o soupeřích se rozhodla opoziční TOP 09. A tak si v Praze čtenáři deníku Metro mohli v úterý na...  celý článek

Malíř a autor Krtečka Zdeněk Miler
Tahanice o Krtečka pokračují, spor o licence bude pokračovat u vrchního soudu

Pražský městský soud v úterý rozhodl, že vnučka výtvarníka Zdeňka Milera nesmí dál poskytovat licence k výrobě předmětů s Krtečkem. Smlouva, na jejímž základě...  celý článek

Nová kniha vychází z cyklu iDNES.cz 100 pohledů na Česko.
Portál iDNES.cz má první publikaci. Projekt 100 pohledů vychází knižně

Server iDNES.cz má první knihu. Vznikla z unikátního projektu 100 pohledů na Česko, který si během dvou let, kdy je publikován na stránkách iDNES.cz, našel...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.