Podle prvních informací zpravodaje MF DNES se některé vlaky krátce po nehodě zpozdily až o hodinu. Některé spoje tudy nejely vůbec.
"Bylo krátce po půl deváté, když se náš vlak jako obvykle rozjížděl z teplického nádraží. Jenže po pár metrech zastavil a dál jel až po 55 minutách," vylíčil jeden z cestujících, jenž kvůli tomu dorazil pozdě od práce.
"Na peroně jsem pak kolem deváté slyšel hlášení, že rychlík ze směru od Chomutova do Ústí dokonce úplně zrušili," uvedl.
"K nehodě došlo asi v osm hodin ráno, od 9:10 vlaky jezdí po jedné koleji. Ke zpoždění vlaků dochází i teď, nejsou už ale velká," řekl iDNES.cz v deset hodin dopoledne Radek Joklík z Českých drah.
Při hrozivě vypadající nehodě se řidič avie proboštovské pekárny zranil naštěstí jen lehce. "Vezli jsme ho do nemocnice, na rentgenu to vypadalo dobře, má jen natržené ucho," uvedl ředitel pekárny Radek Otcovský. "Neschopenku mi zatím nedal, takže v pátek asi do práce půjde. Naštěstí to takhle dopadlo, mohlo to být daleko horší," dodal.
Škoda na avii, která při havárii narazila do semaforu a závory a musela být odtažena, je podle odhadu inspektorů zhruba 80 tisíc korun. Ředitel pekárny Otcovský ji ale odhaduje až na 300 tisíc. "Kabina, která stojí 150 tisíc, je zcela zdemolovaná, rámy jsou zdeformované," popsal.
České dráhy mají na závoře a signalizačním zařízení škodu asi sto tisíc korun.
Mluvčí inspekce Zdeněk Neusar řekl MF DNES, že řidič avie za nehodu zřejmě nemohl. "S největší pravděpodobností vinu nesou České dráhy. Drezína měla před přejezdem zastavit," uvedl Neusar. Řidič nákladního auta na přejezd vjel v momentě, kdy byly závory nahoře, na blížící se drážní vozidlo neupozorňovala ani světelná signalizace.
Provoz na obou kolejích chtějí České dráhy obnovit až v pozdních odpoledních hodinách po opravě světelné signalizace.