„Vyšetřování pokračuje. Budeme zjišťovat, jak generální stop zafungoval u ostatních vlaků v daném úseku. Na komisionální prohlídce bylo rozhodnuto o tom, že části lokomotivy budou zaslány ke zkoumání přímo k výrobcům,“ řekl iDNES.cz mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Výsledky znalců by mohly být známé v řádu týdnů. Mezi tím by pitva měla říci, zda strojvůdce vlaku neměl nějaké zdravotní problémy.
Inspekce chce ověřovací pokus
Drážní inspekce také pokračuje ve výsleších zúčastněných a vyloučen není ani pokus přímo na trati. „Pravděpodobný je ověřovací pokus na trati na sílu signálu,“ uvedl Drápal.
Tragický střet se stal časně ráno 30. října na trati z Ústí nad Labem do Bíliny. Pětašedesátiletý strojvedoucí projel v Řehlovicích návěstí stůj.
Snahy zastavit vlak tlačítkem generální stop nebo se dovolat strojvůdci na mobil byly neúspěšné. (více o selhání systému generální stop zde)
Vlak narazil do zadní části stojící soupravy a posunul ji o 40 metrů. Strojvedoucí nepřežil a několik vagonů vykolejilo. Poničená trať byla průjezdná až za několik dní. (více o střetu zde)
Reportáž z odstraňování následků nehody zde: