Nehoda nákladních vlaků mezi mezi Velvěty a Úpořinami.

Nehoda nákladních vlaků mezi mezi Velvěty a Úpořinami. | foto: Iveta LhotskáMAFRA

Rychlost vlaku před tragickou srážkou byla v pořádku, zjistila inspekce

  • 14
Nákladní vlak před tragickou srážkou se stojící soupravou u Velvět na Teplicku nejel rychleji než povolených 60 kilometrů v hodině. Při vyšetřování to zjistila drážní inspekce. Prohlídka trosek lokomotivy však stále nezodpověděla otázku, proč selhal takzvaný generální stop. Při nehodě zahynul strojvedoucí.

„Vyšetřování pokračuje. Budeme zjišťovat, jak generální stop zafungoval u ostatních vlaků v daném úseku. Na komisionální prohlídce bylo rozhodnuto o tom, že části lokomotivy budou zaslány ke zkoumání přímo k výrobcům,“ řekl iDNES.cz mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Výsledky znalců by mohly být známé v řádu týdnů. Mezi tím by pitva měla říci, zda strojvůdce vlaku neměl nějaké zdravotní problémy.

Inspekce chce ověřovací pokus

Drážní inspekce také pokračuje ve výsleších zúčastněných a vyloučen není ani pokus přímo na trati. „Pravděpodobný je ověřovací pokus na trati na sílu signálu,“ uvedl Drápal.

Tragický střet se stal časně ráno 30. října na trati z Ústí nad Labem do Bíliny. Pětašedesátiletý strojvedoucí projel v Řehlovicích návěstí stůj.

Snahy zastavit vlak tlačítkem generální stop nebo se dovolat strojvůdci na mobil byly neúspěšné. (více o selhání systému generální stop zde)

Vlak narazil do zadní části stojící soupravy a posunul ji o 40 metrů. Strojvedoucí nepřežil a několik vagonů vykolejilo. Poničená trať byla průjezdná až za několik dní. (více o střetu zde)

Reportáž z odstraňování následků nehody zde:


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Nejlepší videa na Revue