Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy rozdaly tresty za otevřené dveře vlaku

  10:07aktualizováno  10:07
Dráhy potrestaly pracovníky z vlaku, který jel s dveřmi dokořán. Na případ upozornila MF DNES, podle které panovaly na trati z Olomouce do Opavy otřesné poměry.
Na trati prý panovaly otřesné poměry. Ilustrační foto

Na trati prý panovaly otřesné poměry. Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Průvodčí, který sám proti předpisům otevíral za jízdy dveře osobního vlaku. Výpravčí, který nechal soupravu ze stanice odjet s dveřmi dokořán. A cestující, kteří se museli přidržovat, aby cestou na toaletu nevypadli do křoví.

Ti všichni a to vše je příběh jediného vlaku na trati z Olomouce do Opavy. Jeho posádka, kterou před dvěma měsíci při práci pozorovala MF DNES, dostala tvrdé tresty.

Dopravce, který případ začal ihned vyšetřovat, snížil svým pracovníkům výplaty a poslal jim vytýkací dopisy.

"Zjistili jsme selhání některých jednotlivců, kteří nepostupovali tak, jak jim ukládají naše předpisy. Tito zaměstnanci byli důrazně potrestáni finančně i dalšími postihy, a to v souladu s předpisy Českých drah a zákoníkem práce. Současně byli jednoznačně upozorněni na rozpor jejich jednání s pravidly bezpečného provozu železnice," uvedl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

MF DNES testovala, jak zaměstnanci drah dbají na bezpečnost cestujících poté, co se zřejmě pádem z jedoucího rychlíku ze Zábřehu zabil pětiletý Matěj Chrástecký. - více zde

Dráhy: Selhali jednotlivci
I když policie i Drážní inspekce vinu drah vyloučily, test ukázal, že někteří zaměstnanci si ani po tragédii z dodržování předpisů hlavu nedělají.

Dveře starší vlakové soupravy několikrát sám otevřel průvodčí a nedovřené dveře nevzrušovaly ani výpravčí. Osobní vlak nejméně dvakrát odjel ze stanice s dveřmi otevřenými, nejméně jedenkrát se na ně výpravčí dokonce díval.

"Člověk se přece nemusí zabít jen pádem z rychlíku, jeho život je ohrožen i v osobním vlaku. Že se na to nedbá, je systémová chyba," soudí cestující Jaroslav Žádník z Olomouce, který na chování zaměstnanců drah upozornil.

Dráhy ale odmítají, že by se takové případy stávaly běžně.

"Ze šetření vyplynulo, že se nejedná o selhání systému zabezpečení provozu osobních vlaků. Naopak jsme zjistili selhání konkrétních jednotlivců," zdůraznil Aleš Ondrůj a dodal: "Bezpečnost a dodržování předpisů jsou jednou z priorit Českých drah, a to také pravidelně kontrolujeme. Přestože jsou taková opomenutí neakceptovatelná, nastávají bohužel čas od času i v jiných oblastech, které se spoléhají na lidský faktor," upozornil Ondrůj.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stavitel Antonín Zavada v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Pojišťovna za zničený kostel vyplatí 20 milionů a pomůže s dalšími náklady

Pojišťovna v případě vypáleného kostela v Třinci-Gutech uhradí zřejmě 20 milionů za zničenou stavbu, i náklady spojené s odstraněním trosek, úklidem požářiště...  celý článek

Ilustrační snímek
Teploty se budou na přelomu srpna a září průměrně pohybovat okolo 24 °C

Průměrné denní teploty během následujících čtyř týdnů klesnou, zůstanou však na dlouhodobém průměru. Průměrné by na přelomu prázdnin a školního roku měly být i...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.