Loni vydaly na marketing téměř půl miliardy korun. A 130 milionů z toho šlo podle Lidových novin do vydavatelství Grand Princ, které pro dráhy tiskne nejrůznější propagační materiály a tiskoviny.
Grand Princ ovládá z poloviny společnost Tardus, která dodávala služby pražskému magistrátu. A druhou polovinu Tardusu pak kontroluje firma Chrisi Praga, v jejímž představenstvu dříve seděl přítel pražského primátora Pavla Béma, podnikatel Roman Janoušek.
České dráhy teď slibují, že letos sníží výdaje na marketing o více než 100 milionů korun. "Zrušili jsme spolupráci v oblasti filmu, ušetříme také na propagaci při sportovních akcích a golfu," popisuje šéf marketingu Aleš Ondrůj. Téměř o polovinu klesne rovněž platba pro vydavatelství Grand Princ. Na zakázkách pro ně však dráhy nevidí nic divného.
Výdaji na marketing se zabývala i dozorčí rada. "Nenašli jsme pochybení. Ale je fakt, že časopisy jsou v současné době zbytečný luxus," řekl její člen Vladislav Vokoun.