Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy opravily jen první přejezd

  12:58aktualizováno  12:58
Brno-Heršpice - U železničního přejezdu v Brně-Horních Heršpicích si mohou řidiči konečně po několika letech oddechnout. Už se nemusí při jízdě v kolejišti o své automobily bát. České dráhy totiž minulý týden dokončily rekonstrukci nechvalně známého přejezdu. Spokojenost při jízdě ze Sokolovské ulice přes nově opravené koleje však o pár metrů dále končí.

Další kolejiště zůstalo na rozdíl od opraveného přejezdu v katastrofálním stavu. Při nedávné opravě za patnáct milionů korun se na něj nedostalo z jediného, ale vysvětlujícího důvodu: nepatří Českým drahám.

Z toho, že hned za zbrusu opraveným přejezdem je další, avšak starý a zničený, přes který se dá jet maximálně dvacet kilometrů za hodinu, jsou řidiči nepříjemně překvapeni. "Rekonstrukce měla zajistit, aby se dalo přes oba přejezdy jezdit rychleji. Jeden je opravený, druhý ne. Takže to vlastně nic neřeší, je to hrůza. Když se neopravil druhý přejezd za celý měsíc, kdy byla oblast kvůli opravě uzavřena, tak se tak nestane ani v budoucnu," neskrýval své obavy Stanislav Michalík, jenž silnici využívá při svých cestách často.

Na hrůzný stav obou železničních přejezdů upozorňovali lidé v minulosti i peticemi. Druhé kolejiště křížící silnici, kterého se rekonstrukce ani nedotkla, je stará a nepoužívaná železniční vlečka. "Není to náš majetek. Již před opravou jsme upozorňovali město, že druhý přejezd rekonstruovat nebudeme. Na řidiče to při jízdě působí, že jsme na druhou část přejezdu zapomněli. Nic s tím ovšem dělat nemůžeme," upozornil Pavel Novák, technický náměstek Správy dopravních cest Českých drah.

Katastrofální stav neopraveného přejezdu tíží i místostarostku městské části Brno-jih. "Přejezd Českých drah je spravený dobře a řidičům to určitě pomůže. Ale zalitují hned několik metrů dále na starém a nepoužívaném přejezdu. Musíme zjistit, komu starý přejezd patří. Neví to ani drážní úřad," uvedla místostarostka Anna Böhmová. Podle ní je důležité, aby se majitel zjistil a přišel o koncesi na provozování drážní vlečky. "Příští rok by pak bylo možné při opravě ulice Sokolovské drážní vlečku odstranit a silnici spravit," dodala místostarostka Böhmová.

Se špatným přejezdem zatím nezmůže nic ani drážní úřad. "Licenci na provoz drážní vlečky je možné odejmout jen v případě, že technický stav ohrožuje provoz na kolejích. V tomto případě však stav přejezdu ničí jen auta. Navíc firmu ani neznáme," potvrdil bezmocnost Jan Turek z drážního úřadu.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Andrej Babiš na tiskové konferenci hnutí ANO k výsledkům voleb do Poslanecké...
Budeme jednat se všemi, kteří se dostali do Sněmovny, řekl Babiš

Jasné vítězství v letošních volbách do Poslanecké sněmovny slaví hnutí ANO, které dostalo hlasy od zhruba jednoho a půl milionu voličů. „Jsme nadšeni a strašně...  celý článek

,,Náckům žádnou šanci.“ Před štábem SPD se protestovalo
Nedej náckům žádnou šanci, skandovali demonstranti před štábem SPD

Proti volebnímu úspěchu SPD demonstrovaly před štábem hnutí Tomia Okamury večer desítky lidí. Měli s sebou nápisy „Černí bílí spojme síly“ nebo „Fuck nazi“....  celý článek

Předseda ČSSD Lubomír Zaorálek odpovídá na dotazy novinářů před Lidovým domem v...
Mění se doba a bude se muset změnit i ČSSD, řekl k neúspěchu Zaorálek

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek věří, že příčina jejich neúspěchu je v nedostatečné komunikaci s lidmi. Domníval se, že politiku je možné dělat v pracovně,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.