Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dráha na Zugspitze je po nehodě opět v provozu

  18:15aktualizováno  18:15
- Dva dny po těžké nehodě na trati z Garmisch-Partenkirchenu na nejvyšší německou horu Zugspitze byl provoz vlaků plně obnoven. Při čelní srážce dvou vlaků, jedoucích čtyřicetikilometrovou rychlostí, bylo v sobotu zraněno 64 lidí. Devětadvacet z jich stále zůstává v nemocnici. Sedm těžce zraněných leží na stanici intenzívní péče.
Příčiny nehody se vyšetřují.
Neštěstí na ozubené dráze

Neštěstí na ozubené dráze - Záchranáři pomáhají lidem, kteří utrpěli zranění při neštěstí na ozubené dráze v bavorských Alpách. (10. června 2000) | foto: čtk

Ozubená dráha vede z Garmisch-Partenkirchenu na nejvyšší německou horu Zugspitze, která měří 2964 metrů. Jezdí po ní vždy jeden vlak, který urazí vzdálenost 7,5 kilometru za 13 až 19 minut. Doba jízdy závisí na tom, zda je lokomotiva starší (z roku 1954) nebo novější (z roku 1987). Tyto elektrické  lokomotivy jezdí jak na normální dráze, tak na zubačce. Nejvyšší přípustná rychlost vlaku je 70 kilometrů za hodinu.

"Řidič soupravy směřující do kopce jel podle jízdního řádu," řekl policejní mluvčí z blízkého Weilheimu. Strojvůdce prázdného vlaku, který jel do údolí, utrpěl velmi vážná zranění lebky. Jeho stav se stabilizoval teprve v neděli.

Odborníci chtějí vyhodnotit záznamy rozhovorů mezi oběma strojvůdci a dispečerem, který byl v době nehody ve službě. Zatím není jasné, zda jeden strojvůdce vyjel mimo jízdní řád, nebo zda oba vlaky vyslal současně na jednokolejku dispečer.

Dráha na Zugspitze je kombinace normální kolejové dráhy, zubačky a dvou kabinových lanovek. Podle upřesněných informací agentury AP k neštěstí nedošlo na zubačce, ale na normální jednokolejné dráze z Garmisch-Partenkirchenu do Grainau.

Ihned po nehodě
Lidé, kteří utrpěli lehčí zranění, ihned přivolali mobilem policii a pomáhali těm, kdo byli zraněni vážně. První záchranné vozy přijely podle svědků na místo neštěstí už za čtvrt hodiny. Mezi lidmi s mírným zraněním byly i čtyři děti.

Obě soupravy, které nedávno prodělaly technické zkoušky, byly nyní dopraveny do areálu podniku na důkladné přezkoumání. Škoda se odhaduje na miliony marek.

Loňská nehoda si vyžádala šestnáct zraněných
Loni v srpnu bylo při nehodě ozubené dráhy na Zugspitze zraněno šestnáct cestujících. Jeden vagon se kvůli technické závadě zdržel a následující do něj narazil. Škoda tehdy dosáhla půl milionu marek.

iGLOBE: Informace
o Německu
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Základní škola Rudé armády v čínské provincii S'-čchuan (21. ledna 2015)
Čínští komunisté bojují o dětské duše, ideologická výchova přitvrzuje

Čínská komunistická strana ve snaze udržet si loajalitu nastupujících generací zásadním způsobem reformovala ideologickou výchovu na školách. Učitelé studentům...  celý článek

Andrej Babiš před diskusí TV Nova (19. října 2017)
Českým premiérem bude zřejmě populista, oligarcha a mogul, píší v Německu

V čele české vlády podle všeho po volbách stane muž s velkým egem, populista, oligarcha a mediální mogul Andrej Babiš, píší média v Německu. Šéfa hnutí ANO...  celý článek

Americká zpěvačka Kesha vystoupila v pražském klubu Sasazu (18. července 2013,...
Hudebnímu průmyslu vládnou bílí muži, zjistil průzkum. Ženám vadí arogance

V hudebním světě jsou ženy a příslušníci etnických menšin stále v minoritním zastoupení, zvlášť na vedoucích a manažerských pozicích. Upozornil na to průzkum...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Vedoucí logistiky

Grafton Recruitment Praha
Středočeský kraj
nabízený plat: 55 000 - 60 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.