Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli nedostavěné R7 umírají lidé. Nejsou peníze, oponuje ministerstvo

  9:26aktualizováno  9:26
Ministerstvo dopravy odmítlo žádost lounské radnice, aby zařadilo mezi své priority dokončení silnice R7. Louny upozorňují na to, že nynější střídání rychlých čtyřproudých úseků s původní silnicí zvyšuje riziko nehod. Jen na sedmi kilometrech, které slouží jako obchvat města, se jich za deset let stalo 250 a 24 z nich mělo smrtelné následky.

Střídání rychlých a pomalých úseků zvyšuje riziko nehod. (Ilustrační snímek) | foto: iDNES.cz

"Vznik čtyřproudé silnice směrem od Chomutova k průmyslové zóně Triangle vytváří větší koncentraci aut a také zvyšuje jejich rychlost," upozornil ministerstvo starosta Loun Radovan Šabata.

Silnice číslo 7 je na obchvatu Sulce na Lounsku a kolem zóny Triangle na Žatecku značená jako dálnice a řidiči tak po ní smí jezdit rychlostí 130 kilometrů v hodině. Když pak mají na užším, nepřehledném úseku s oboustranným provozem zpomalit o čtyřicet kilometrů, nastávají kolize.

"Silnice číslo 7 je charakteristická velkým počtem nebezpečných nehod," konstatoval šéf krajské dopravní policie Jiří Ušák.

Louny se snaží ministerstvo dopravy už mnoho let přesvědčit, že dostavba rychlostní silnice mezi Chomutovem a Prahou je nutná. Vysoký počet nehod je dalším z argumentů, který Louny v srpnu k žádosti přidaly. Nyní přišla zamítavá odpověď.

"Stanovené výdajové rámce Státního fondu dopravní infrastruktury prakticky neumožňují zahájit žádnou principiálně novou výstavbu," odpověděl městu náměstek ministra dopravy Lukáš Hampl.

Obraťte se na policii, poradilo ministerstvo

Podle ministerstva dopravy není šance na stavbu dalších úseků R7 letos ani v příštích letech. Peníze jsou totiž jen na dostavbu dvou úseků kolem Droužkovic u Chomutova.

Hampl Lounům poradil, aby se o dopravních problémech a jejich řešení poradily například s dopravními policisty. Jenže právě to už radnice udělala.

"S policií, která je ze stavu na silnici stejně nešťastná jako my, se radíme. Právě po dohodě s ní jsme se obrátili na ministra se žádostí o dostavbu," poznamenala tajemnice lounské radnice Renáta Čapková.

Problém nebezpečného střídání rychlých a pomalých úseků na silnici číslo 7 by měla částečně vyřešit úprava dálniční sítě, kterou ministerstvo dopravy připravuje. Nynější úseky vedené jako dálniční by se měly změnit na nově definované rychlostní silnice s povolenou rychlostí 110 kilometrů v hodině (o chystané změně zde).







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Americký pěšák střílí po nepříteli v afghánské provincii Kunar (srpen 2011)
CIA pošle do Afghánistánu tajná komanda, budou lovit talibance

Americká ústřední zpravodajská služba (CIA) rozšiřuje své tajné operace v Afghánistánu. Do země posílá malé, specializované týmy, které mají spolu s...  celý článek

Bývalá místopředsedkyně Senátu Alena Gajdůšková z ČSSD.
Gajdůšková se vrací do vysoké politiky.. Lidé nepochopili naše hesla, říká

Přes volební mizérii ČSSD zažívá Alena Gajdůšková velký návrat do vysoké politiky. Bývalá senátorka přeskočila z druhého místa kandidátky ve Zlínském kraji...  celý článek

Mimořádný sjezd německé SPD. Poslední kancléř strany Gerhard Schröder. (25.6....
Zeman ocení další velká jména, na Hradě vyznamená Schrödera a Lopraise

Prezident Miloš Zeman hodlá podle MF DNES při příležitosti státního svátku 28. října na Hradě vyznamenat bývalého německého kancléře Gerharda Schrödera....  celý článek

Česká spořitelna, a.s.
Business Insight Specialist

Česká spořitelna, a.s.
Praha
nabízený plat: 50 000 - 70 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.