Náměstek primátora Jiří Paroubek (ČSSD), který odhaduje zpoždění výstavby na půl až tři čtvrtě roku, s primátorem souhlasí. "Budeme lobbovat mezi našimi poslanci v parlamentu a usilovat o zvýšení příspěvku," podotkl Paroubek.
Úsek z Holešovic do Ládví měl být původně hotov na jaře v roce 2004, o dva roky později měly vlaky dorazit na Prosek. Snahám pražských poslanců však nedává velkou šanci na úspěch předseda rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny Vlastimil Tlustý (ODS). "Jedná se o každoroční hit podzimní sezony, kdy nastávají rozpočtové třenice. Podařilo se sice zatím vždy na metro přidat, ale nikdy to nebylo více než sto milionů korun," řekl.
Opoziční zastupitel Michael Hvížďala (US) míní, že radniční spojení mezi ODS a sociální demokracií totálně selhalo a ztratilo opodstatnění. "Tvrdili, že pro město dokážou získat peníze, ale jak se ukázalo, byla to jenom prázdná slova,"dodal Hvížďala.
Nové metro by mělo stát asi sedm a půl miliardy korun. Na výstavbě se podílí též Evropská investiční banka. Ta každý rok přispěje polovinou toho, co dá město. Pokud by se tedy vyplnily ty nejčernější předpoklady, měla by metropole v příštím roce na dostavbu "pouhých" osm set milionů korun.