Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dopravním podnikům vadí retardéry v Troji

  8:02aktualizováno  8:02
Troja - Dopravní podnik chce odstranit zpomalovací prahy před základní a mateřskou školou v Troji. Dopravce chce retardéry odstranit kvůli tomu, že poškozují podvozky jeho autobusů. Zpomalovací prahy však nechala na silnici osadit městská část především kvůli tomu, aby prahy zpomalily jízdu automobilů a děti mohly přejít přes frekventovanou Trojskou ulici.
Starosta Troje Oldřich Adámek soudí, že Trojská ulice patří k těm nejfrekventovanějším v Praze a je navíc zatížena i nákladní dopravou.  Nájezd na most Barikádníků totiž bývá často neprůjezdný, což řidiče nutí jet přes Troju. 

“Když si tady stoupnete mimo přechod, minimálně hodinu se vám nepodaří silnici přeběhnout. I na přechodu vám zastaví tak dvacet procent řidičů," odhaduje Adámek.

Dopravní podnik se brání tím, že zpomalovací prahy slouží k omezení rychlosti převážně osobních vozidel. Pro autobusy dopravního podniku jsou překážkou. Přejíždění těchto prahů poškozuje podvozky autobusů a vzniká něbezpečí, že se zraní některý ze stojících cestujících.

"Dopravní podnik navrhuje, aby byly nainstalovány jiné zpomalovací prahy, které by byly přerušeny ve dvou místech tak, aby mohl autobus bezpečně projet." řekla tisková mluvčí Dopravního podniku Zuzana Knoblochová. Podle ní by měly být rertardéry přerušeny tak, aby zpomalovaly jízdu jen osobních vozů, kdežto autobusům se širším rozchodem kol by nevadily.

Starosta Adámek uvedl, že se jeho městská část bude bránit odstranění retardérů všemi prostředky. “Trvalo dva roky, než se nám podařilo zpomalovací prahy prosadit. Toto opatření je například oproti semaforům nejméně finančně nákladné, prahy se dají v případě potřeby rychle odstranit a jsou velmi účinné," míní starosta a upozornil, že po měsíci a půl provozu si většina řidičů na prahy v Trojské ulici už zvykla.

"Dříve jsme museli mít před školou strážníka, protože bez něj by se snad děti do té školy ani nedostaly. Několikrát byl svědkem toho, že tu auto málem srazilo dítě. Dnes stojí před školou jen jako dohled," říká Adámek.

Právě kvůli tomuto přechodu nedaleko mateřské a základní školy byly v Trojské ulici retardéry položeny. (2. října 2001)

Dopravní podnik tvrdí, že retardér v Trojské ulici poškozuje podvozky jeho autobusů. Proto je chce z vozovky odstranit nebo intalovat jiné. (2. října 2001)

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stavba dálnice D8 v Prackovicích nad Labem.
Ústavní stížnost míří na část stavebního zákona, která omezuje spolky

Nedávno přijatá novela stavebního zákona míří k Ústavnímu soudu. Stížnost podává sedmnáct senátorů. Napadají tu část novely, která ruší možnost účasti spolků...  celý článek

O slyšení před komisí se přihlásil bývalý šéf fotbalu Miroslav Pelta (22. srpna...
Pelikán zbavil žalobce Zemana mlčenlivosti, před komisí mluvil i Pelta

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán zbavil mlčenlivosti nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana. Rozhodl se k tomu po úterním jednání s poslaneckou komisí,...  celý článek

Kolem poloviny studentů na školách ve městě Drammen má jiný mateřský jazyk než...
Učitelé mají smůlu. Víc než miliarda z kariérního řádu půjde na inkluzi

Velká část peněz určených na neschválený kariérní řád, konkrétně více než miliarda korun, poputuje nakonec příští rok na inkluzi. V úterý o tom podle zjištění...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.