Ve Slovinsku byly podle tamního listu Delo nejdelší fronty na hraničním přechodu s Chorvatskem Dragonja. Ve směru do Chorvatska byla čekací doba až dvě hodiny a v opačném směru půldruhé hodiny. Na jiných přechodech se čekalo nejméně 15 až 35 minut. Nejdelší kolona vozidel se utvořila na konci dálnice Maribor-Ptuj ve směru do Chorvatska a dosahuje 14 kilometrů.
V Chorvatsku byla obzvlášť kritickým místem mýtnice Lučko na dálničním obchvatu v Záhřebu. Podle webu deníku Večernji list ve směru od Ivanja Reka dosahovala fronta vozidel 14 kilometrů a od Jankomiru sedmi kilometrů.
Devítikilometrová šňůra se k mýtnici Lučko táhla i na dálnici A1. Na této magistrále, vedoucí ze Záhřebu k moři a až do Dubrovníku, museli být řidiči trpěliví také u tunelu Sveti Rok, kde pomalu popojíždějící kolona začínala pět a půl kilometru před severním vjezdem. Zácpy se ale tvořily i na dalších úsecích dálnice.
Český Ústřední automotoklub upozornil, že problémy s hustým provozem byly ve směru na Jadran i v Rakousku. Osmikilometrová kolona se například vytvořila před tunelem Karavanky u slovinských hranic a zdržení čekalo řidiče také před několika tunely na dálnici A9 ve směru na Štýrský Hradec. Fronta dlouhá 9,5 kilometru se vytvořila rovněž před Innsbruckem ve směru do Itálie.