Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dopravní policie

  15:33aktualizováno  15:33
Dopravní policie ani Ti, kdo rozhodují o dopravním značení rozhodně nedělají dobrou službu motoristům ani ostatním obyvatelům. Nechápu, proč není motoristům umožněno jezdit rychle tam, kde to je možné a bezproblémové, např. na okrajích měst, kde je sice umístěna cedule se začátkem obce nebo města, ale je zde naprosto zbytečné omezování rychlosti na 50 km/h, když zde jsou často jen pole. To platí zejména pro okrajové části velké Prahy, ale i pro tisícovky dalších míst. Zde si polisté mohou bez problémů smlsnout na každém řidiči, ale jen proto, aby se naplnila vyhláška, smysl to nemá naprosto žádný. Podobně je to na výpadovkách v Praze nebo na různých pražských čtyřproudovkách.
Proč je např. na Strakonické omezena rychlost na 80 km/h až za Zbraslav? Proč byla snížena rychlost na Průmyslové na 50 km/h? Proč se na různých uzavírkách na dálnici omezována rychlost až na 80 km/h, když se v tom okamžiku stává obvykle normální dvouproudovou silnicí jen se zákazem předjíždění?        Přál bych si, aby všichni řidiči někdy tuto rychlost tady a na mnoha dlaších místech dodržovali. Okamžitě by došlo k dopravnímu kolapsu. To vědí velice dobře i dopravní policisté, avšak musí si zachovat svou přísnou tvář a tak zde hlídají a rozdávají pokuty. Musel jsem se smát, když jsem na Strakonické silnici viděl policejní favorit tmavě modré barvy zamaskovaný vojenskou maskovací sítí a o pár metrů dál policisté vybírali pokuty. To je ze strany policie prevence? To je proklamované tvrzení že policie má být vidět? Ne, toto je opravdu jen snaha nachytat řidiče při činu. Podobných míst je po celé ČR spousta. Ředitel dopravní policie tvrdí, že má málo mužů. Proč někteří téměř denně vykonávají svou "pokutovací" službu na stále stejných místech ke všemu málo nebezpečných jako je např. konec dálnice D11 u Poděbrad? Denně tak zaměstnávají 2-4 příslušníky, kteří určitě chybějí jinde, kde to je nebezpečnější než na naprosté rovině na dálnici. To že se na jiných úsecích, např. na opravdu nebezpečné hradecké silnici smrti stává téměř denně vážná nehoda je nechává ledově klidné, zde kontroly opět nejsou s téměř klasickou výjimkou - v obci Vlkov pod Oškobrhem, kde je snížena rychlost na 50 km/h, bývá radar. Desítky o mnoho nebezpečnějších míst na této silnici jsou policistům ukradené. Myslím si, že dopravní policie by se měla zaměřit opravdu na dopravně problematická místa, tam být vidět, tam řidiče pokutovat a trestat zejména bezohlednou jízdu, nebezpečné předjíždění a dávání přednosti v jízdě, než pouze rychlost. A naopak umožnit jezdit rychle tam, kde to je možné a bezproblémové. Tak se i řidičům budou snáze dodržovat dopravní předpisy a různá omezení, když si o nich nebudou myslet, že jsou naprosto zbytečná a že je vymyslel někdo, kdo v daném úseku snad nikdy nebyl a auto neřídil.
Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

MUDr. Martin Anders (9.8.2017)
Čekárny psychiatrů praskají ve švech. Obor je podfinancovaný, říká odborník

Čekárny psychiatrů praskají ve švech a pacientů dál přibývá. Nových specialistů se přitom i kvůli podfinancování oboru nedostává. Pomoci by mohla centra...  celý článek

Pavel Hrůza, unesený Čech z libyjského ropného vrtu Ghaní
Zpravodajci prověřují novou stopu v případu Čecha uneseného v Libyi

Čecha Pavla Hrůzu zajali džihádisté v Libyi před dvěma lety. Před tři čtvrtě rokem dostala společnost, pro kterou Hrůza pracoval jako manažer cateringu,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.