Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dopravní podnik chce výjimku z placení na Pražském okruhu

  16:16aktualizováno  16:16
Ministerstvo dopravy chce od 1. ledna zpoplatnit jízdu po Pražském okruhu, který nyní spojuje Slivenec s Ruzyní a Běchovice se Satalicemi. Kromě povinných dálničních známek pro některé Pražany to znamená velké výdaje pro pražský Dopravní podnik. Ten si chce u magistrátu vyžádat výjimku.

Napojení dálnice D1 na jižní obchvat Prahy. - Obchvat.

Dálniční známku si budou muset k Novému roku pořídit všichni Pražané, kteří autem zamíří například na metro na Zličín či na nákupy na Černý Most. Obchvat tak částečně přijde o svou funkci. - o zpoplatnění jízdy po Pražském okruhu čtěte více zde

Zatímco osobní auta mohou placené úseky většinou objet městem, pro Dopravní podnik by zpoplatněný průjezd okruhem znamenal komplikace a velké výdaje.

Po Pražském okruhu jezdí v současné době pět autobusových linek. Dvě odvážejí po východní části okruhu obyvatele okrajových čtvrtí k metru Černý Most, jedna linka je vedena po západní části okruhu jako rychlý spoj z letiště k metru Zličín. Zbývající linky jsou příměstské.

Autobusy MHD

Autobusy hromadné dopravy neplatí mýtné, ale dálniční známku. Patří totiž do kategorie malé autobusy do dvanácti tun, kde se platí známka sedm tisíc korun za rok.

Všechny vozy, které po dálnici jedou, tak budou muset od Nového roku za projetí po okruhu platit. To však není hlavní problém, který nyní vedení podniku řeší.

Do garáží denně jedou stovky autobusů

"Těch pár autobusů, co na tyto linky vypravujeme je zanedbatelný počet. Jenže my okruh využíváme jako trasu pro autobusy, které jedou do garáží. To proto, že je to rychlejší a také se nepleteme v městském provozu, když nemusíme," říká dopravní ředitel Dopravního podniku Petr Blažek.

Pražský okruh

Přímo u "dálnice" totiž stojí garáže Řepy, využívají ji i řidiči autobusů mířících do garáží Klíčov. Jedná se o stovky vozů, které by nyní musely mít na předním skle nalepenou dálniční známku.

"Budeme tlačit na magistrát, aby vyjednal výjimku. To už by pro nás byla velká finanční zátěž a přece nikdo nechce, aby se prázdné autobusy motaly zbytečně v ulicích centra," dodal Blažek.

Peníze navíc nebo objízdné trasy hledají nyní i jiné firmy, jejichž vozy dálnici kolem Prahy běžně používají. Zejména Česká pošta nebo taxislužby. Za jízdu po placeném úseku bez dálniční známky totiž hrozí pokuta až ve výši půl milionu korun.

Mělo by se platit za jízdu po Pražském okruhu?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 10. prosince 2009. Anketa je uzavřena.

NE 10879
ANO 4480
Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ústavní soud v Brně nařídil obnovení případu, ve kterém byl odsouzen muž ke...
I ve vazbě má žena po porodu zůstat s dítětem, nakázal Ústavní soud

Ústavní soud předběžným opatřením zasáhl ve prospěch ženy, která ve vazbě porodila a nemohla s dítětem zůstat. Soud nařídil Vězeňské službě, aby přestala...  celý článek

Budoucí podoba nového kulturního centra.
Šestiletý spor skončil, radnice v Lanškrouně zaplatí firmě čtyři miliony

Na dlouhých šest let se protáhl spor mezi městem Lanškroun a společností Gurman S, který se týkal plánovaného odkupu Společenského domu. Zastupitelstvo muselo...  celý článek

Olomouckým krajem se prohnaly v noci na pátek bouřky (11. srpna 2017).
Na Moravě až 34 °C, přes západní Čechy se večer přeženou silné bouřky

Jižní a část střední Moravy budou odpoledne dusit tropické teploty, podle meteorologů mohou vystoupit až k 34 °C. Přes Karlovarský a Plzeňský kraj se v pátek...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.