Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pardubice jsou ucpané. Uzavírky brzdí autobusy a bude ještě hůř

  16:12aktualizováno  16:12
Kvůli stavbám v pardubických ulicích se městem jezdí hůře než obvykle. Řidiči mohou hledat objížďky, vozy MHD se musí zařadit do kolon. Lidé si stěžují na zpoždění, a to jsou opravy teprve na začátku.

Řidiči se v těchto dnech musejí v Pardubicích obrnit trpělivostí. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Dispečer pardubického Dopravního podniku zvedne telefon, na jehož druhém konci zní rozčílený hlas: "Kde je ta osmička, měla tady být před deseti minutami," křičí do přístroje zklamaný pasažér.

Poslední dobou nijak ojedinělá scénka. Dělníci rozšiřují nadjezd u Parama, na etapy se opravuje silnice mezi ČEZ Arenou a hypermarketem Globus.

Hlavně v ranní a odpolední špičce se na některých linkách stal z jízdního řádu cár papíru.

"Lidé volají často a stěžují si. A to i ve chvíli, kdy čekají před Dopravním podnikem na linku číslo 14 a koukají na kolony aut v obou směrech. Musí jim tak být jasné, že spoj prostě na čas přijet nemůže," uvedl šéf Dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Situace se pro jeho řidiče dramaticky zhoršila minulý týden, kdy stavbaři značně omezili průjezd přes nadjezd mezi rafinérií a závodištěm. Třeba v pátek na jedné straně stála auta až k benzinové stanici Shell, ze strany od Přelouče začínala kolona v Popkovicích.

"Z vlastní zkušenosti vím, že ze Svítkova se dostanu do Dopravního podniku na Duklu rychleji přes Máteřov a Jesenčany. To mi zabere asi 13 minut. Stání v koloně ovšem zabere i 35 minut," uvedl Pelikán s tím, že právě až takové zpoždění mohou linky číslo 8, 14 a 15, které jezdí přes nadjezd, nabírat.

Změnit jízdní řády? Nejde to, tvrdí Dopravní podnik

Ovšem prý není technicky možné nějak reagovat a měnit za běhu jízdní řády. Zácpy totiž nejsou pravidelně stejně dlouhé. "Na to se reagovat prostě nedá. Jen mohu poprosit naše zákazníky o trpělivost," uvedl Pelikán.

Jenže sám ví, že momentální uzavírky jsou spíše takovou rozcvičkou před pravým dopravním gulášem. Sice už v druhé polovině května by měly skončit hlavní práce u Parama, ale na začátku června se uzavře úsek frekventované Hradecké ulice mezi Wonkovým mostem a univerzitou.

"Jsme si vědomi, že připravovaná akce přinese řadu komplikací. Omlouváme se za ně a doufáme, že veřejnost tyto komplikace pochopí," omlouvá se předem krajský náměstek Jaromír Dušek odpovědný za dopravu.

Instalace tiššího povrchu silnice bude komplikovat hlavně provoz trolejbusů, které nemůžou stejně jako autobusy využít jiné ulice.

"Uzavírka mostu bude pro nás nejkomplikovanější. Ty další úseky se budeme snažit objíždět nebo nahrazovat trolejbusy autobusy, i když samozřejmě třeba na kratší dobu můžeme vyhlásit i výluku nebo větší objížďku. Na Hradecké ulici se budeme také snažit o domluvu se staviteli, abychom třeba mohli využívat vždy alespoň jeden pruh. Snad to tedy nějak půjde," doufá Tomáš Pelikán.

Ovšem už nyní jsou naplánovány další velké opravy ulic, které prostě už objet nepůjdou. Nový povrch totiž v následujících měsících dostane ulice 17. listopadu navazující Jana Palacha a také ulice Teplého na Dukle.

"Všude tam plánuje krajský úřad, kterému silnice patří, instalovat gumový granulát v asfaltových směsích, takzvaný tichý kryt. Práce na průtahu centrem je rozdělena do dvou let, Teplého ulice by se však měla opravovat už letos," uvedl šéf odboru dopravy na pardubické radnici Vladimír Bakajsa.

A tím poslal další zlou zprávu do Dopravního podniku. Zmíněná ulice je totiž jediná, kterou se mohou trolejbusy dostat do depa. Už nyní tak musí v podniku vymýšlet, jak se s další uzavírkou popasovat.

"Ve chvíli, kdy se bude pokládat nový koberec, ulicí prostě nepojedeme. Počítáme s tím, že si tak provizorní depo zřídíme před budovou hlavního nádraží, kde je nejvíce prostoru. Těch uzavírek je skutečně hodně a každá nám nese nové potíže," doplnil Pelikán, který se však musí připravit ještě na jednu znatelnou komplikaci.

Na podzim totiž konečně vedení radnice spustí opravu třídy Míru. Ta ovšem slouží jako důležitá tepna pro trolejbusy. Zřejmě až rok však na ni nebudou moci vjet, což cestující tvrdě pocítí.

"V tomto případě nám zbývá vlastně jediné, poslat vozy přes Sukovu třídu. To bude znamenat hlavně nápor pro zastávky na Masarykově náměstí. Tam proto chceme instalovat informační tabuli, která by cestujícím značně ulehčila orientaci," dodal Tomáš Pelikán.







Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.