Podle plánu by účastníci pochodu vyrazili v dopoledních hodinách z vozoven, dep a garáží k magistrátu na Mariánském náměstí.
Průměrně by pochody trvaly něco přes hodinu, nejdelší trasa čeká ty, kteří vyrazí z Depa Zličín. Ti ujdou dvanáct kilometrů. Naopak nejkratší pochod čeká pracovníky Centrálního dispečinku u stanice metra I. P. Pavlova, za 25 minut budou na místě.
Jak zachránit DP?Propouštět, zdražit či méně jezdit |
Instrukce k pochodu zveřejnila OSPEA, jedna z odborových organizací dopraváků na svém webu. Teplé oblečení a teplý nápoj v termosce s sebou! radí v nich mimo jiné. Trasa pochodu se ale nakonec ještě může změnit. Zcela není vyloučena ani možnost, že by dopraváci stávkovali přímo na svých pracovištích.
"Uvidíme, na čem se dohodneme v neděli," řekl iDNES.cz předseda ZO OSD - Odbory DP Praha Praha Luboš Olejár.
PROČ BUDOU STÁVKOVATDo stávky chtějí zaměstnanci vstoupit kvůli finanční situaci Dopravního podniku. Dopravce vyčerpal kontokorentní účet, letošní ztráta bude 2,5 miliardy korun, celkem se dluh podniku vyšplhá na 7,5 miliardy korun. Navíc padl ze strany města také návrh na snížení platů řidičů a dělníků o 7 procent, u managementu o 30 procent. Vedení DP chce ale propouštět.. |
Pokud by většina zvedla ruku pro pochod Prahou, vyrazili by nejen sami dopraváci, ale podpořili by je i rodinní příslušníci. "Zaměstnanců je 11 tisíc, rodinných příslušníků přibližně krát tři. V ulicích by mohlo být 40 až 50 tisíc lidí," odhadl Olejár.
Na nedělním jednání by se mohlo rozhodnout i o datu stávky. V úterý 10. listopadu, jak se zvažovalo, to prý nebude. "K termínu můžu říct jen to, že bude v listopadu," řekl stručně Olejár.
Odboráři Dopravního podniku vyhrožují stávkou kvůli neutěšené finanční situaci. Hrozí totiž, že zaměstnanci v prosinci ani nedostanou výplaty.
Dopravnímu kolapsu v metropoli i okolí se dá předejít jen dohodou s odboráři nebo najmutím autobusů od soukromých dopravců. Ty by ale ani zdaleka nemohly nahradit zastavenou povrchovou dopravu i metro.
Ulice by tak zaplnila auta a spolu s pochodujícími dopraváky i tisíce Pražanů, kteří nevlastní vůz nebo jízdní kolo.