Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Doprava na Smíchově se výrazně změní

  19:00aktualizováno  19:00
Smíchov - Okolí Anděla čekají obrovské změny, které zásadně ovlivní tamější dopravu. Od podzimu se některé ulice změní na jednosměrné. Řidiči si budou muset zvyknout na nové dopravní značení, které je při výjezdu ze Strahovského tunelu povede pouze doprava na Radlickou ulici. Pokud by jeli jako dříve po Kartouzské, tak s největší pravděpodobností vrazí do protijedoucího vozidla.
Právě Kartouzská by totiž měla být jednou z jednosměrných smíchovských komunikací. Dalšími budou ulice Ostrovského a Vltavská, které nyní spojují Strahovský tunel s výpadovkou na Strakonické a Jižní spojkou.

Klíčovým okamžikem pro zklidnění dopravy na Smíchově však má být až dokončení výstavby tunelu Mrázovka. Bez něj dopravní zácpy v této oblasti zůstanou. Tisíce aut, které by jinak projížděly pod zemí, budou dále zahlcovat centrum městské části. "Problémy nezmizí. Jen s obtížemi budou ve špičkách sjízdné okolí Strahovského tunelu a křižovatka ulic Ostrovského - Radlická," uvedl zástupce šéfa pražské dopravní policie Miroslav Rajchart.

Přitom výstavba nového dopravního systému není vůbec lacinou záležitostí Celkem devatenáct křižovatek má být vybaveno novými semafory. Nový systém má stát 380 milionů korun.

"Je pravda, že Ostrovského ani Vltavská si od aut příliš nepomohou, ale nový systém ulehčí středu Smíchova. Jen díky jemu vzniknou  pěší zóny u Anděla v části ulic Štefánikova, Nádražní a Plzeňská," řekl starosta Prahy 5 Miroslav Škaloud. Podle něj se s dopravním systémem nemuselo čekat na dokončení Mrázovky. "Když nám na to dají z magistrátu peníze, byli bychom hloupí, kdybychom nezačali stavět," dodal Škaloud.

Rovněž vedoucí odboru dopravy Prahy 5 Ivan Růžička míní, že automobilový provoz bude v rámci jednosměrných ulic plynulejší a to i bez tunelu. Je ovšem prý také možné, že po uvedení Mrázovky do provozu, bude nový systém  zbytečný a dotyčné ulice přestanou být jednosměrné. Na otázku, proč tedy má být  uveden do provozu, odpověděl: "To jsou jenom moje hypotetické úvahy. Nové semafory však smíchovské křižovatky potřebují tak jako tak, protože ty staré jsou na hranici životnosti."

Nové semafory mají být napojeny na centrální řízení. "To umožní rychlejší provoz přes křižovatky. I z tohoto důvodu bude nový systém přínosem," podotkl radní Prahy 5 Vojtěch Zapletal.

Skeptický zůstává Jan Klika ze Společnosti pro trvale udržitelný život. "Jednosměrný provoz smysl má, ale Mrázovka Smíchovu zase tolik nepomůže. Může se stát, že aut tady bude jezdit ještě více. Příkladem je Ječná, která se napojuje na severojižní magistrálu a je téměř pořad ucpaná." 
Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sněmovna dle věku poslanců
PŘEHLEDNĚ: Volby a Sněmovna 2013 vs. 2017. V čem jsou hlavní rozdíly?

Hned několik historických rekordů přinesly letošní volby do Poslanecké sněmovny. Čím byly jedinečné a jak konkrétně se výsledky odrazí ve složení nové dolní...  celý článek

Analýza o přesunech voličů mezi stranami v letech 2013 a 2017.
Babiš a Okamura vysáli levici, od TOP 09 se přebíhalo k ODS, míní analytik

Strany si v předvolebním boji snaží přebírat voliče, výjimkou nebylo ani letošní hlasování. Analýza portálu KohoVolit.eu ukázala, že z něj profitovalo hlavně...  celý článek

KSČM: Marta Semelová (57) - poslankyně, pražská zastupitelka, pražská...
Komunistka Semelová sny nemá a chce pracovat, Herman zvažuje nabídky

Z dvou stovek dosavadních poslanců se v právě proběhlých volbách rozhodlo obhájit mandát jen 149. Ovšem pouze polovina z nich, tedy 76, se dostala do Sněmovny...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.