Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nestrkej kočárek, kam nevidíš! Nová dopravní kampaň cílí na chodce

  17:18aktualizováno  17:18
Asociace Záchranný kruh v pátek spustila kampaň za zvýšení bezpečnosti chodců v silničním provozu. Kampaň Ty to zvládneš je složena z deseti emotivních spotů, které ukazují chyby chodců, a deseti instruktážních videí, jak měla být situace řešena správně.

Videa se v rámci kampaně s ústředním mottem „chodci nejsou nesmrtelní“ věnují přecházení přes přechody a mimo ně, problematice viditelnosti chodců či jízdě agresivního řidiče.

„Mezi tématy, kterým se letošní kampaň věnuje, je například vyvrácení mýtu o absolutní přednosti na přechodu pro chodce,“ uvedla prezidentka asociace Veronika Krajsová. Jen na přechodech loni zemřelo 28 chodců. Podle pravidel chodec nesmí vstoupit před bezprostředně přijíždějící vozidlo a musí se na přechodu rozhlédnout na obě strany.

Jeden ze spotů třeba nabádá rodiče s kočárky, aby při přecházení vozovky zvýšili pozornost. „Kočárek s dítětem vždy pevně drž a nestrkej ho tam, kam nevidíš! Tvé dítě je odkázáno na tebe!“ apelují autoři.

Asociace pro kampaň využije televizi, rozhlas, výlepové plochy, noviny, sociální sítě a městskou hromadnou dopravu. Spoty, které jsou založeny na reálných situacích, jsou k dispozici i na webu. Nad kampaní převzal záštitu policejní prezident Tomáš Tuhý, generální ředitel hasičů Drahoslav Ryba a vedoucí BESIP Martin Farář. Ambasadorem kampaně je závodník rally Vojtěch Štajf.

Video z první kampaně viděl více než milion lidí

V roce 2016 na silnici zemřelo 111 chodců, zhruba pětina ze všech obětí dopravních nehod. Viníkem nehody byl v devadesáti případech řidič, chodec v 21 případech. Asi šedesát procent chodců, kteří nepřežili srážku s dopravním prostředkem, bylo starších 55 let. Nejvíce pěších umírá v obcích, nejčastěji v tmavých měsících roku, tedy od října do února. V letech 1993–2016 na českých silnicích zemřelo 5 691 chodců.

První ročník kampaně Ty to zvládneš byl zaměřen na záchranu života při dopravní nehodě. Cílem bylo seznámit lidi se správnými postupy, jak zvýšit šanci na záchranu raněného při nehodách. Kampaň oslovila 5,5 milionu lidí a instruktážní video zhlédlo jen na Facebooku 1,5 milionu uživatelů.

Asociace Záchranný kruh je nezisková organizace, která sdružuje záchranářské subjekty a další instituce. Jejím smyslem je informování, vzdělávání a prevence. Zaměřuje se na všechny věkové skupiny.

Chodec nemá na přechodu absolutní přednost, varuje spot:

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vrchní část věže je třeba opravit, protože do jejího krovu kvůli poryvům větru...
Plán počítá s dostavbou Staroměstské radnice, křídlo jí chybí od války

Grandiózní i umírněné návrhy se během více než století objevily v souvislosti s novou podobou východního křídla Staroměstské radnice. Místo toho jsou přes 70...  celý článek

Volby 2017 na iDNES.cz
ON-LINE REPORTÁŽ: Volby do Poslanecké sněmovny

Dostane se do Poslanecké sněmovny nějaká nová strana? Kdo se stane vítězem? A jaká bude letos volební účast? Sledujte on-line reportáž na iDNES.cz.  celý článek

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš volil na obecním úřadu v Průhonicích. (20....
Češi začali volit novou Sněmovnu. O každý mandát bojuje 37 kandidátů

Po čtyřech letech znovu vybíráme nové poslance. Voliči v Česku v průběhu pátku a soboty rozhodnou o tom, jaké složení bude mít nová Sněmovna a také budoucí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.