Smysl je jasný. Za mužem, který si pořídí novou škodovku, půjdou ochotně i slečny, které pracují jako letušky v tomto letadle. Jenže letušky ČSA slogan pobouřil a stěžovaly si.
"Text, o kterém se zmiňujete, se dostal na podhlavníky nedopatřením ze strany klienta a ČSA je okamžitě odstranily," říká Daniela Hupáková z tiskového odboru aerolinek.
"Ano, stáhli je, avšak až poté, co kvůli tomu jedna kolegyně podala stížnost. Spousty z nás se ten text dotkl. Nehledě na to, že ho plno cizinců vůbec nemusí vzít jako vtip," vysvětluje sedmadvacetiletá letuška, která si však nepřála zveřejnit jméno kvůli možným potížím s nadřízenými. Vtip neurazil jen dívky z paluby letadla.
Za "šovinistickou pecku týdne" jej považuje centrum Filozofické fakulty Univerzity Karlovy Gender studies, které hlídá rovnost žen. "Vidět tohle firma Volkswagen, tak to nepustí," rozhořčila se Alena Králíková z Gender studies. Reklama podle ní přesně odráží, v jakém stavu je společnost.
"Všichni tvrdí, že ženy u nás mají rovnoprávnost. A pak vyjde taková zbytečná a urážlivá reklama, která dělá z žen kohosi, kdo nemyslí hlavou a letí jen na typ auta. Myslela jsem, že Škodovka si nemusí dělat reklamu tak hloupě." Sám mluvčí automobilky Jaroslav Černý bere slogan jako vtip, který by měl krásným dívkám spíš lichotit.
"Slogan vychází z předpokladu, že letuška = krásná žena, což je obecně známo a většina lidí tomu nepochybně tak bude rozumět. Nemluví o letušce jako o profesi, ale jako o půvabné dívce a z toho důvodu by mohl spíše lichotit než urážet," míní Jaroslav Černý. Reklama automobilky podle něj pracuje s nadsázkou běžně. "Aby značka vzbudila pozornost, sahá často po metaforickém vyjádření a jinak tomu není ani v tomto případě," vysvětluje Černý. Zároveň přiznal, že ne všichni text mohou pochopit.
"Bohužel ne každý si ho může vyložit tak, jak byl myšlen, a proto jsme po stížnosti tento motiv v druhé vlně výroby již nezopakovali," říká.