S ohledem na silný až nárazový vítr se na řadě míst tvořily sněhové jazyky. Všechny dálnice byly po pluhování a chemickém posypu holé a mokré.
Na Havlíčkobrodsku byl v šest hodin ráno vyhlášen kalamitní stav. Po devíti hodinách však silničáři situaci na silnicích zvládli a kalamita byla odvolána.
Kalamitu odvolali už ráno také silničáři také na Českolipsku.
Železničáři jsou na zimu připraveni
Nárazové husté sněžení a několik zlomů kolejí způsobilo minutové zpoždění vlaků. "I přes zatím minimální dopady zimního počasí jsou železničáři připraveni na možné provozní mimořádnosti," řekl Českému rozhlasu Pavel Tesař z tiskového oddělení generálního ředitelství Českých drah.
V deseti stanicích byla podle Tesaře vyhlášena zimní opatření, která umožňují operativně řešit případné problémy. Železničáři mají k dispozici 50 sněžných fréz a 20 pluhů.
Sypač s pluhem odstraňuje navátý sníh na silnici mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem. Na Havlíčkobrodsku trvá kvůli sněžení kalamitní stav (23. ledna 2001). |
Buldozer odstraňuje navátý sníh na silnici mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem. Na Havlíčkobrodsku trvá kvůli sněžení kalamitní stav (23. ledna 2001). |
Téměř dvaapůlmetrové sněhové jazyky komplikovaly dopravu na silnici u obce Štoky na Havlíčkobrodsku, ale i na jiných místech Českomoravské vrchoviny (23. ledna 2001). |