Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dolejš stáhl žalobu, v níž si spletl „viníka“ kauzy loterijní korupce

  14:43aktualizováno  18:31
Poslanec KSČM Jiří Dolejš stáhl žalobu, kterou před několika dny podal kvůli článku MF DNES. Chtěl po soudu očistit své jméno po kauze loterijního zákona. V žalobě však nesprávně pojmenoval žalované vydavatelství, místo společnosti Mafra měla jít k soudu Mladá Fronta a.s.

Dolejš si spletl v žalobě vydavatelství a zažaloval společnost Mladá Fronta a.s., která vydává například ekonomický deník E15 či týdeník Sedmička.

"Když jsem zjistil ten technický nedostatek, tak jsem dal pokyn právníkovi, aby tu žalobu stáhl a aby mi připravil novou. Ta by měla být již hotova," uvedl pro iDNES.tv Jiří Dolejš.

"Dnes svou žalobu stáhl," potvrdila mluvčí pražského městského soudu Martina Lhotáková. Soud prý novou žalobu zatím neobdržel. - více o popletené žalobě čtěte zde

Jiří Dolejš a další politici se v testu MF DNES neosvědčili. Redaktor, který se jim představil jako majitel sítě heren Jackpot, jim nabídl milion za hlasování pro novelu loterijního zákona, který změkčí podmínky pro majitele heren a kasín.

Jiří Dolejš (KSČM), Čeněk Milota (KSČM), Jiří Stodůlka (KDU-ČSL) a Ladislav Šustr (TOP 09) by milion přijali. Po testu přišli o své funkce. - o tématu čtěte více zde

Strana chtěla po Dolejšovi, aby se kromě postu místopředsedy KSČM vzdal i poslaneckého křesla ve sněmovně. To však politik odmítl a podal žalobu.

Podle žaloby byl rozhovor mezi Dolejšem a reportérem, který redaktoři nahrávali skrytou kamerou, v článku vytržen z kontextu. "Tvrzení, že by Dolejš nabídl lobbing poslanců ve prospěch sponzora, kterého hrál reportér, je podle žaloby nedůvodné a nepravdivé," uvedla dříve Lhotáková.

Nic takového podle Dolejše ani z vyjádření nahraného kamerou nevyplývá. Podle žaloby jde o pokus napadnout Dolejše jako politika a poškodit KSČM v předvolebním období.

"Žádné důkazy, že tam došlo ke korupčnímu jednání, nejsou. A právě toto tvrzení mi vadí nejvíce, protože mne poškozuje. Žádné protiprávní jednání tam neproběhlo. Na schůzce, kterou jsem neorganizoval, jsem podal standardní informace, dokonce z otevřených zdrojů. Není důvod, proč bych měl pochybovat o svém poslaneckém mandátu," dodal Dolejš.

Dolejš v žalobě požadoval zveřejnění omluvy za "tiskovou chybu". Deník by měl také podle poslance napsat, že nikdy neuvedl, že bude lobbovat za KSČM, ani co by byl schopen udělat za milion korun.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.