Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dolejš si popletl vydavatelství, místo Mafry žaluje Mladou frontu

  14:36aktualizováno  14:36
Poslanec KSČM Jiří Dolejš si v žalobě, kterou podal v souvislosti s kauzou loterijního zákona, popletl vydavatelství. Místo aby kvůli článku deníku MF DNES podal žalobu na vydavatelství Mafra, jako žalovaného označil Mladou frontu a.s.

Mladá fronta vydává mimo jiné ekonomický deník E15 nebo týdeník Sedmička.

Jiří Dolejš, Čeněk Milota, Ladislav Šustr a Jiří Stodůlka neuspěli v testu MF DNES a iDNES.cz, který zkoumal úplatnost politiků. Redaktor, který se představil jako majitel heren Jackpot, jim nabídl milion, když se pokusí změkčit novelu loterijního zákona ve prospěch kasín a heren. - o testu českých politiků čtěte zde

Dolejš dnes podal k pražskému městskému soudu žalobu na ochranu osobnosti. "Žalovanou je Mladá fronta a.s.," řekla mluvčí pražského městského soudu Martina Lhotáková.

Důvodem žaloby je podle ní článek Co udělají politici za milion, který vyšel v sobotním vydaní MF DNES, v magazínu Víkend. MF DNES přitom patří do skupiny Mafra a. s..

"S takovou žalobou neuspěje"

Lhotáková se k dalšímu postupu soudu odmítla vyjádřit. Pokud by však Jiří Dolejš na své žalobě v nynějším znění trval, s největší pravděpodobností by neuspěl. Soudy totiž v obdobných případech žaloby zamítají z důvodu nedostatku takzvané pasivní legitimace, tedy způsobilosti být žalován.

Podle žaloby byl rozhovor mezi Jiřím Dolejšem a reportérem, který byl nahráván skrytou kamerou, v článku vytržen z kontextu.

"Tvrzení, že by Dolejš nabídl lobbing poslanců ve prospěch sponzora, kterého hrál reportér, je podle žaloby nedůvodné a nepravdivé," uvedla Lhotáková.

Nic takového podle Dolejše ani z vyjádření nahraného kamerou nevyplývá. Podle žaloby jde o pokus napadnout Dolejše jako politika a poškodit KSČM v předvolebním období.

Jiří Dolejš v žalobě požaduje zveřejnění omluvy za "tiskovou chybu". Deník by měl také podle poslance napsat, že nikdy neuvedl, že bude lobbovat za KSČM, ani co by byl schopen udělat za milion korun, dodala Lhotáková.

"K žalobě lze říct jen jedno: všechno máme nahrané, všechno jsme zveřejnili. Nevíme, o co se chce žaloba opřít, ale jestli někdo pana Dolejše poškodil, pak to byl především on sám svým chováním a výroky," řekl šéfredaktor MF DNES Robert Čásenský.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Satelitní pohled na vepřín v Letech na Písecku
Vláda oznámila cenu za vepřín v Letech, stát ho koupí za 450 milionů

Za odkoupení vepřína v Letech na Písecku, který stojí na místě bývalého koncentračního tábora pro Romy, stát zaplatí zhruba 450 milionů včetně daně z přidané...  celý článek

Analýza o přesunech voličů mezi stranami v letech 2013 a 2017.
Babiš a Okamura vysáli levici, od TOP 09 se přebíhalo k ODS, míní analytik

Strany si v předvolebním boji snaží přebírat voliče, výjimkou nebylo ani letošní hlasování. Analýza portálu KohoVolit.eu ukázala, že z něj profitovalo hlavně...  celý článek

KSČM: Marta Semelová (57) - poslankyně, pražská zastupitelka, pražská...
Komunistka Semelová sny nemá a chce pracovat, Herman zvažuje nabídky

Z dvou stovek dosavadních poslanců se v právě proběhlých volbách rozhodlo obhájit mandát jen 149. Ovšem pouze polovina z nich, tedy 76, se dostala do Sněmovny...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.