DOKUMENT: Přepis tajného záznamu ze schůzky Věcí veřejných

  0:28aktualizováno  17:36
Na březnové schůzce Věci veřejné řešily volbu předsedy, financování strany i vztah faktického šéfa Bárty s prezidentem Klausem. Přinášíme zvukový záznam i přesný přepis nahrávky.

Na nahrávce hovoří nejen Vít Bárta, ale i jeho manželka Kateřina Klasnová. | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Nahrávka VV

Bárta: Sešel jsem se s Karolínou a Radkem s tím, že jsme se dohodli na tom, že Radek a Karolína to zvednou proti sobě a podle průzkumů, které jsem nechal udělat, to vychází tak, že to Radek pukne. Jako úplně.

Klasnová: Já se omlouvám, já mám k tomu informace jiné. Já mám informaci tak, že naopak na té vaší schůzce dal Radek najevo, že má chuť jít dál před sebou velmi intenzivně. Tak mi řekla, že proti němu nepůjde a myslím si, že by bylo tuto záležitost zajímavé, kdyby se to projednalo později, že by bylo zajímavý, kdybys do toho šel i ty, aby to bylo opravdu jako pěkná volba. Mám to od Karolíny, řekla mi to, a Karolína je moje nejlepší kamarádka, takže nepředpokládám, že by mě v něčem mystifikovala. Ona řekla, že nechce a že zvažuje, jestli do toho jít, nebo ne. Teď je nalomená. 

Kočí: Teď tomu jako nerozumím. Já vím.

Klasnová: Radek ji vyzval na tiskovce, protože mu to řekli, ale nadšenej z toho nebyl. Ve skutečnosti je to tak..

Kočí: On chce.

Klasnová: Jo, ona se s ním Karol sešla už předtím, před tou schůzkou, s Vítkem. A pak se o tom bavili. A možná že cítí tu potřebu, i jakoby tu oporu jako ministr vnitra a tak dále a tak dále.

Kočí: Rozumím. A Karol ustoupila.

Klasnová: Karol říká, že nechce jít proti němu. Mě připadá po tom, co se objevilo v novinách i po tom mým nešťastným otevřeným dopisu Vítkovi, že prostě všichni teďkom Vítkovi píšou a je tohlencto ponižující i pro Radka, že skutečný mozek VV, lídr VV, faktický šéf VV... jinak tě prostě nenazvou.. (nahrávce nejde rozumět)... chodí na Hrad.

Kočí: Vědí, že to je pravda. A právě proto by bylo lepší, kdyby to ten Vítek vzal. No protože Radek nekomunikuje, protože ho to nezajímá.

Klasnová: Proto si myslím, že jediný zajímavý duel..

Kočí: By byl Radek versus Vítek.

Klasnová: O tom jsem naprosto přesvědčená, že to jediný zajímavý duel, který by se mohl odehrát…

Paggio: Já jsem od začátku říkal, aby šla Karolína, Karolína. Říkal jsem jí to. Nevím, proč se sama sobě tak zablokovala zbytečně úplně, tím, že když nepůjde Radek…

Klasnová: Ona řekla, že to zvažuje.

Bárta: Karolína mě jasně řekla, když jsem s ní mluvil na konci týdne, že do toho půjde.

Klasnová: Mně řekla, že se jí strašně ulevilo, že měla schůzku s Radkem, že Radek řekl, že chce být předsedou a řekla po té schůzce s tebou, že se jí strašně ulevilo, že do toho chce jít Radek, tudíž nebude muset jít proti němu. Pak jsme si dohodli něco jiného - na té tiskovce, že Radek řekne, že prostě vyzývá Karolínu a Karolínka to teď momentálně jakoby zvažuje. Já osobně si myslím, že jediný opravdu zajímavý duel - ty (Bárta) x Radek. Že by ti skutečně ti véčkaři přesto, že vědí, že Radek je jenom tvář… (nahrávce nejde rozumět)

Nebo si přeju Tebe, Vítku, bez ohledu na to, že jsi Jekyll a Hyde, a tak bude prostě v pořádku a tak to bude fungovat. Když to bude Karol, tak se dostane do velmi nezáviděníhodné pozice, protože dříve či později ten ksicht, stejně budeš rozhodovat všechno ty, ta situace bude úplně stejná. Jediná varianta duelu podle mě ty (Bárta) a Radek.

Škárka: Já si myslím, že by Vítek ten duel vyhrál a to z toho prostýho důvodu, že všichni ví, že to vedeš. Všichni ví, Radek, že když tam bude kdokoli z nás...

Kočí: Budeme za šašky.

Škárka: Prostě na někoho mávneš na svýho předsedu - tak hele pojď sem - tak to vnímají novináři, partneři, tak to vnímají všichni. Pojďme zlegalizovat teda ten stav, který je. Bude to čitelný, získáme zpátky voliče, kteří budou vědět, kdo jsme, jaký jsme a je to.

Kočí: Přestaneme lhát.

Volba bude férovka

Klasnová: Je s tím spojená negativní kampaň a musíme lhát, kdo je šéf - Bárta nebo John? Takže musím říkat, že vlastně je to John, ale Bárta je taky silnej.

Kočí: Já taky. Já vždycky - Bárta je silná osobnost.

Dobeš: (nahrávce nejde rozumět) Půjde to jako na férovku...

Kočí: Na to jsem se taky chtěla zeptat, jestli to znamená, že je férovka.

(nahrávce nejde rozumět)

Kočí: Takže férovka, absolutní férovka.

Dobeš: Proč by se s tím kdokoliv loučil? Proč by se řeklo, že Karolína ne?

Kočí: A férovku všichni!

Dobeš: A když se do toho přihlási všichni bez jakýchkoli zábran, tak nebudou kandidovat proti nikomu, … je vlastně to, že do toho má jít Vítek ad principy, jo?

Kočí: Počkej, to jako že to znamená absolutně otevřená volba, jo?

Klasnová: Já si myslím, že by to bylo těsné mezi Radkem a Vítkem, a nedovedu si to představit, buď by to byl o fous Vítek nebo o fous Radek.

Dobeš: Já si myslím, že by se do finále dostal Vítek s Karolínou. To si osobně myslím.

Kočí: (nahrávce nejde rozumět)

Paggio: Ještě jsi měl tři věci.

Musíš jít do duelu, Vítku

Dobeš: Že si myslím, že by do toho Vítek měl jít.

Paggio: Ten by do toho měl určitě jít. (nahrávce nejde rozumět) Karolína by do toho měla jít rozhodně a upřímně, já jsem jí do toho od začátku cpal proto, že věřím, že ona by nebyla ta, na kterou bys takhle mávnul a ona by přiběhla. To, co nám škodí, má pravdu Katka, a to je - faktický vládce VV - tak začíná každý článek a fakt se to zajídá, jak mně, tak členům, tak myslím, že každýmu, kdo jednou v životě otevřel noviny. Ty bys měl teď otevřít hledí a říct - ano, jdu do toho a chci zjistit, jak na tom jsem. Měl by ses jasně zúčastnit přímé volby. Naprosto nevylučuju, že to vyhraješ, protože já když jezdím mezi členama, hodně se teď mluví o Karolíně, která projela regiony, a hodně se mluví o tobě. Protože ty jsem ten, kdo ty věci aktivně mění, ty jsi dal cedule Skansce a kdo nakopal prdel stavařům. To se jim líbí.

(nahrávce nejde rozumět)

Paggio: A když do toho nepůjdeš, tak nás to poškodí, těžce. Na tom si smlsnou novináři a nejen novináři. Bude to vadit našim členům, protože vědí, že ten vliv máš a očekávají od tebe, že půjdeš na předsedu, že to zkusíš.

Klasnová: Teď už se to bude psát - Radek - loutka, jde do toho znovu, je to šaškárna, už je to předem prostě vymyšlený třeba... Tím bys jim prostě vyrazil dech... (nahrávce nejde rozumět) Já ten rozhodující duel vidím - Radek x Vítek. A tím bys jim vyrazil dech, Bárta, hnusnej Bárta, říkal, že do toho nepůjde, teď do toho jde. Pak to přejde a bude pokoj. A pokud se stane, že Véčkaři budou přesto přeze všechno, že tam cítí, že ten vliv je tvůj, přát Radka, tak Radek bude mít tu moc aspoň jakoby opravdu nějak potvrzenou.

Dobeš: (nahrávce nejde rozumět) naší přímé volby je, že by se sami ustanovili, kdo do toho jde a měly by přijít nominace z regionů a některé regiony tě vyzvou, stopro. Jižní Morava tě vyzve. Když budou vědět, že o tom uvažuješ, tak tě vyzve. Ale i to je naše slabina. Radek vyzve Karolínu, pojď se mnou bojovat. Přece nejsme strana přímé demokracie a nás mají vyzývat regiony. (nahrávce nejde rozumět)

Paggio: Samu sebe zbytečně z mého pohledu zablokovala, že řekla, když půjde Radek, já proti němu nepůjdu. To je zbytečný, proč? Teď přijdou nominace od předsedů klubů, no tak jdu do přímé volby. Když jich mám dost, mám asi podporu, tak se chci jít podívat, jakou mám sílu.

Klasnová: Každopádně si myslím, že by do toho měl jít i Vítek.

Dobeš: Na tom jsme ve shodě a můžeme jít dál.

(nahrávce nejde rozumět)

Bárta: Já nevím, jestli se k tomu vyjádřit...

Klasnová: Tak třeba jednou bychom tě i my ukecali bez toho, aby ses vyjadřoval. (nahrávce nejde rozumět)

Bárta: Z mého pohledu je to tak, že dokud jsme bojovali o policejního prezidenta, tak ten Radek na špičce těch událostí byl a bylo to v pohodě. Já mám pocit, že všechny vánoční K9 s výjimkou jedný mý posraný schůzky s prezidentem, a to se pořád ta linka - John - Havel, což teda mimochodem je pravda, velmi dobře teď funguje a i ve vztahu k Zeleným a k volbách v Praze se z toho rýsuje zajímavá podpora a je to něco, kam já nesmím, kam musí Radek, a naopak já to jako vyvažuju nahoru. A můžeme mít oba dva ty prezidenty.

Někdo v pozadí: Havel do půl roku umře, bohužel. (nahrávce nejde rozumět)

Bárta: Já si nejsem jistý, jestli to vnímáte s nadhledem, že to vnímáte jenom pohledem posledních dnů.

Kočí: To si snad děláš srandu, tohle byl fakt blbej vtip.

Jankovský: Mě se nikdo nezeptá, mě se nikdo z mých známých nezeptá. Když se chce zeptat, co budou dělat véčka, tak se nezeptá, co vymýšlí John, ale co vymýšlí Bárta?

Kočí: No, mě už se ptaj, co můj šéf něco. Teď jsem nevěděla, než jsem pochopila, že už natvrdo to pojmenovávají už ve všech kruzích.

Jankovský, Kočí: (nahrávce nejde rozumět)

Dobeš: Je dobrý nebýt jen pro nějakou elitní skupinku, ale ten většinový názor, že je (nahrávce nejde rozumět)

Paggio: Mimochodem, sám Klaus tě vyzval, aby ses stal předsedou.

Kočí: No právě. Vždyť on se Radkovi úplně vysmívá.

Paggio: Já jsem se přeřeknul, to snad ne.

Kočí: To řekl úplně jasně. Pojď už proboha, ať se tady neztrapňujem všichni.

Klasnová: Horší už to nebude. (nahrávce nejde rozumět)

Kočí: Nemůžeme to, jenom zlepšit, proboha udělejme to.

Bárta: Já mám zprávy o tom prezidentovi, fakt jako... prezident zničil Pavla Béma, prezident zničil spoustu lidí, kteří tu byli. Tomu prezidentovi nejde naskakovat na všechno.

Kočí: Tohleto nenaskakuješ jemu, ale nám.

Přijeďte na Hrad

Bárta: (nahrávce nejde rozumět) Nějaký nabídky a píšu mu, co on na to, a on místo toho, aby mi řekl dobrý, špatný, tak se mě zeptá, jestli jsem si ráno přečetl jeho článek v Mladé frontě. On je prostě jako sebestřednej, prostě jako... A on řekne, tak přijeďte na Hrad a odvyprávějte mi, jaký je to na K9. Já zavolám a on řekne, tak přijeďte, okamžitě, jak vám skončí schůzka… Dveře mám otevřený kdykoliv k němu, to jo. A když mu řeknu, že má něco todle, tak on to udělá, protože za tím vidí nějaký svůj efekt. Ale obráceně mu naskakovat na to, že prostě ... on prostě nechtěl dohodu na K9, že?

Kočí: (nahrávce nejde rozumět)

Klasnová: Tohleto není to záležitost pár dní, ani měsíců, je to skutečně záležitost, která je dlouhodobá. A ty si neuvědomuješ, do jaké nepříjemné situace to staví jednak Radka, ale prostě nás všechny, protože milion nějakejch blbejch rozhovorů se točí kolem toho, jak to... Je to zbytečný, sebrali bychom jim opravdu tu hlavní zbraň a bylo by to. A pokud se stane, ale já tomu teď nevěřím, to byl průzkum někdy před Vánocema..., tak tam ty síly byly značně vyrovnaný, že prostě já nevím - Radek 44 %, Vítek 38 % nebo něco.

Kočí: Ale tak před Vánocema...

Bárta: Víte ještě, kdo byl třetí?

Klasnová: Huml, ale tak Huml bejt nemůže, že jo. (nahrávce nejde rozumět)

Kočí: To mě nepřekvapuje.

Klasnová: A pak jako mimochodem, jak Karolína objížděla ty kluby (nahrávce nejde rozumět) je úplně mimo.

Kočí: Každopádně i mezi náma i ve vztahu k tomu klubu i tomu všemu, čemu čelíme teď mediálně, by to bylo absolutně nejlepší řešení.

Paggio: Jasně. Já do toho vnesu ještě jeden rozměr. Ty jako taktik a člověk, co myslí někdy až možná příliš kroků dopředu, tak mě taky napadlo, že máš v hlavě krajské volby a nechceš si projít jako předseda případnej neúspěšnejma krajskýma volbama. Budou kulminovat reformy a nejlepší je vždycky ten třetí rok, to jsou největší sračky a pak se to začíná nějak pozitivně projevovat a pak jsou volby a pak by přišel pro prohraných krajských volbách nový zachránce, ale já bych tady rád uvedl.

První část nahrávky si poslechněte zde

Paggio:  Ale já bych tady rád uvedl, že jestli prohrajem krajské volby, tak nám se může stát že nebudeme vůbec.

Kočí: Přesně!

Paggio: Takže my si nemůžeme dovolit taktizovat na více než jedny krajské volby. To jsou jen tyhle krajské volby a buď a nebo. Takže jestli v tvý úvaze tohle je, tak to prostě odstraň.

John je prázdnej

Klasnová: Já myslím, že to tam stoprocentně je, protože tam je to v podstatě na dva roky, takže nad tím musíme uvažovat. To, co říká Viki, je důležitý. To, že ty krajský volby asi nedopadnou úplně ideálně, tak to si přiznejme, i když já jsem velmi zvědavá, jak to dopadne. Může se stát, to po těch vobách půjde celý úplně do prdele a už se to nestačí zvednout. Takže jestli takhle uvažujeme, tak je to zbytečné.

Paggio: My do těch krajskejch voleb potřebujeme náboj. Radek je dneska v útlumu.

Kočí: Je prázdnej.

Paggio: Rezignovanej, prázdnej.

Bárta: Víte co je legrace? Já vám řeknu informaci. Já mluvím s Nečasem i s Kalouskem, a oni oba dva jsou čím dál víc vyčerpaný těma řečma, co se vedou. V zásadě jedinou stabilitou, kterou maj, paradoxně jsme nakonec my. A v zásadě, kdyby my jsme nechtěli prohrát krajský volby, tak to taky můžeme udělat tak, že v půlce krajů uděláme společnou kandidátku, my to můžeme udělat na třetiny, v jedné třetině společnou kandidátku se socanama, v jedné s odeeskou a v jedné…

Paggio: Jako společnou kandidátku?

Bárta: Minimálně ve dvou krajích mám s Gazdíkem a Kalouskem domluvenou společnou kandidátku. Když budeme chtít. 

Klasnová: Jako Topka je hodně dobrá, protože oni v tom komunálu jsou docela silný. Takže já bych to spojení kandidátek viděla ideálně, jak bysme elegantně schovali, že je nemáme skoro žádnou osobnost.

Bárta: Řeknu příklad, máme s Kalouskem domluveno to, že když Šťovíček zvedne hejtmana, tak Šťovíček bude společný kandidát na hejtmana v Ústeckém kraji.

Klasnová: Super.

Bárta: Super, až na to, že Štovíček za žádnou cenu nechce.

Klasnová: Tak ho přemluvíme.

Paggio: Přemluvíme. Ale jách chci do středovýho oblaku.  Ne s TOP 09, dyť je to ideologicky úchylný. Já se chci schovat do středového váčku, přitáhnu SNK, SOS.

Někdo v pozadí: To jsou mrtvoly!

Paggio: Podívej se na výsledky unie, nejsou.

Někdo v pozadí: To jsou totální mrtvoly, exoti, idioti, blbci, ne!

Paggio: Tam je to širší, my to máme SOS a Zelený.

Klasnová: Neprskej, Plzeň bude za náma.

Paggio: Ne, my se musíme stát gravitačním centrem českýho středu a gravitačním centrem českýho středu se nemůžeme stát, když půjdeme někam s topkou.

Někdo v pozadí: My nemůžeme být chvíli vlevo, chvíli vpravo, chvíli ve středu. To nikoho neosloví.

Paggio: Střed má dvanáct procent.

Klasnová: Ta topka nezávislí a starostové jsou silný v tom komunálu, tak nezávislí a starostové…

Paggio: Já vím, že střed má dvanáct procent a víc mít nebudeme.

Konečně má porada smysl

Bárta: Jedna technická. Musím přiznat že po dlouhý době mám pocit, že nějaká naše porada má smysl.

Klasnová: Po dlouhé době...

Kočí: To jsem chtěla říct. Po dlouhé době nějakou máme.

Bárta: Pojďte opustit krajské volby a vráťte se k tomu předsedovi. Já myslím, že dostat Karolinu do situace, aby se jí zeptali, když bude zvolena předsedkyní, paní předsedkyně, už vám pan místopředseda řekl, jak to dělat ve zdravotnické reformě? Tímhle způsobem by do ní šli. Podle mě je nejpřirozenější vývoj, že do volby půjde, mimo jiných - ať se tam klidně přihlásí kdekdo.

Klasnová: Babák!

Bárta: Klidně Babák.

Kočí: Jasně! Ten se tam hlásí.

Bárta: (nahrávce nejde rozumět) Aby tam byli Bárta - John. Podle mě jednoznačný. Tak jednoznačný, že to tak musí bejt. Ta představa, že by se tam nainstalovala jakoby Karolina v tuhle chvíli.

Kočí: Ne!

Paggio: Jak instalovala, nepodceňuj jí! Tam budou videa u těch profilů, když tam promluví na pět minut Karolína, tak ty lidi…

Kočí: Ale to už...

Paggio: (nahrávce nejde rozumět)

Kočí: Tak to už zas ne.

Klasnová: Viki, prosím tě, jenom reálně. Nepochybně bude mít v krajích podporu, protože je teď objela. Ale těch véčkařů je daleko víc a když jsem viděla ten průzkum z prosince, tak šanci má ten, kdo je známej - Vítek, Radek, ještě Huml, Novotný, pak je propad. Karolína má čtyři procenta, já asi tři a půl a Kristýna dvě a půl. Zkrátka úplnej chvost.

Paggio: Teď ale ty počty - osmnáct tisíc zapomeň, jsou to asi 4,5 tisíce co budou hlasovat. Naroste to myslím na sedm tisíc oprávněnejch. A tam už jsou ty počty jiný, než na těch průzkumech, protože to jsou lidi, co jsou k nám maj blízko, co nás hodně sledujou. Jsou to lidi, co si o nás čtou. Tam ty průzkumy, co máme, budou dost rozkolísaný.

Klasnová: To je spíš na Karolíně. Karolina tady nesedí. Ona se musí sama rozhodnout. Já bych do toho nešla, protože to je role hrozně nevděčná...

Kočí: Loutka.

Klasnová: (nahrávce nejde rozumět) Chvilku jsou média hodná, ale pak ti to omlátí o hubu.

Konečně by se ti splnilo tvoje přání, říká Bártovi Klasnová

Paggio: Já si nemyslím, že vyhraje, ale chci, aby do toho šla.

Klasnová: Ale on neřekl, že nechce.

Někdo z pozadí: Ty nechceš bejt předseda proč?

Klasnová: Hele, Vítku, splnila by se ti tvá skrytá přání. Konečně by ses moh přihlásit ke svýmu projektu, který si už roky šušníš, hýčkáš.

Kočí: Byl by to konec schizofrenie pro všechny.

Klasnová: Neřekla bych úplný konec, ale výrazně by to pomohlo.

Kočí: Pro spoustu věcí by to bylo vyjasnění.

Bárta: To se musí najít role pro Radka.

Kočí: Musí, to se ale najde.

Piaggio: Moudrý otec zakladatel, co nás někam dovedl, posunul dál. Až chytí první velkou rybu, tak předseda nový poklekne a Radek John mu přinese tu hlavu.

Bártu: Co byste říkali, kdybycho udělali z Radka rovnou čestnýho předsedu?

Kočí: Jó, Radek bude čestnej.

Klasnová: Jak rovnou? To je takový divný po dvou letech.

Bárta: Když nebude předsedou, tak bude čestným předsedou.

Klasnová: Ale po dvou letech je to divný.

Kočí: Není. Radek nás dostal do Sněmovny. V takovém počtu neznámou stranu. To je otec budovatel.

Paggio: To je dobrý, to je dobrý. Tak samozřejmě teď do toho vstoupit, ty lidi rozhodnou. Technicky jsme na tom tak, jak jsme.

Klasnová: Takže Vítku jinými slovy, abychom se odpíchli, protože těch témat je ještě strašně moc, ty do toho prostě půjdeš a necháme normální regulérní výsledky, skutečně ať to sami vidíme.

Kočí: Chceme vědět na čem jsme, nejde to jinak

(nahrávce nejde rozumět) 

Kočí: Já jsem ještě přemýšlela, co by to mohl zkazit.

Klasnová: Vstup KSČM.

Bárta: Nemáte pocit, že já tu stranu povedu trošku jinam, než kam ji Radek vyzdvihl?

Kočí: Ale ty jsme přišli? Konečně budeme čitelní!

Klasnová: Nemáme už ty lidi. Ty, co nás volili, co nás volili kvůli Radkovi, těch jedenáct procent, tak už je nemáme. Náš reálný výsledek je šest sedm procent.

Dobeš: Budeme kosit ODS. Ty proti Nečasovi se velmi výrazně vymezíš.

Paggio: Posune nás to víc doprava. Budeme zase středopravá strana, jak jsme si původně řekli v Mikulově. Ty se domluvíš s Kalouskem a půjdeme, sežereme odéesku, roztrhneme je na dvě půlky.

Dobeš: Sebereme body i lidovcům. Staneš se větším terčem, to jedno možné riziko.

Kočí: Né, to už nejde. Naopak už nebude další terč v podobě toho Radka a dalších nás, z kterých dělají pouhý loutky, který Vít Bárta řídí, a který jsou absolutně nesvéprávný. Konečně to bude mít nějaký opodstatnění.

(nahrávce nejde rozumět) 

Bárta: Mohu poprosit, že bude ještě jedno setkání s Karolínou a Radkem a defenitivně se to tam utne? Při té příležitosti otevřeme i místopředsedy. Můžu přeskočit ke konci koho na WC porady bychom měli brát mimo Radka a Karolíny?

Někdo: Radima Vysloužila.

Bárta: Dobře, tak já to rovnou spojím s jedním zásadním bodem, který byste měli vědět. Jak to bylo se Soukupem a s jeho fakturou. Zjistili jsme že nám škodí na poště, kde se domluvil s Tvrdíkem a potažmo i s (nahrávce nejde rozumět) o tom problému se dozvěděl i premiér. V tu chvíli jsme okamžitě udělali řez. Vyhodili jsme ředitele. To ještě víc excitovalo premiéra, kterej naprosto bezostyšně vyslal Langra, aby domluvil nového ředitele Český pošty. Langr se nám spojil se Soukupem, a vytvořil akční tandem k nějakému řešení. Potvrzuji to, že za tvojí kauzou, ale né iniciačně, ale od té doby, co se k tomu vyjadřovala Kopicová. (nahrávce nejde rozumět) Já jsem teďka Soukupa uklidnil a Soukup ten konkurz bere jako varovný výstřel. To co je horší, tak jsme udělali úplnej řez a Soukup, mimo toho, že jsme věděli od prosince, že Radim přešlápl rozpočet o dvacet milinoů, takže nebyl 100, ale 120 milionů. Minulý týden se Babák sešel se Soukupem, udělal inventuru faktur. Ukázalo se, že opravdu Radim Vysloužil podepsal faktury s Michalem Pavlem ne za pět a půl milonu, které jsme zaplatily minulý týden, ale ještě za dalších sedm. Takže Radim nepřesáhl rozpočet o dvacet, ale o dvacet sedm milionů.

Babák čaruje

Kočí: Základní věc. Do konce měsíce musíme předložit vyúčtování strany do Poslanecké sněmovny. Máme to nějak vyřešený?

Bárta: Máme to vyřešený.

Někdo z pozadí: Babák čaruje.

Kočí: No jestli Babák čaruje tak, jak se vypráví, že přinese v pytli půl milionu a zadá vložit na účet Věcí Veřejných, tak prosím, tak ať to nečaruje, protože to tedy .(nahrávce nejde rozumět)

Bárta: Tomu nevěřím.

Kočí: Prej přines půl milionu v pytli a vložil na účet VV, Můžeš prosím tuto informaci ověřit?

Klasnová: To je přesně ta hranice…

Kočí: Ano. Teďka, když jsme viděli, co dělá FAÚ. Tak asi není pro Kalouska a jeho finanční úředníky problém se podívat, kde nechal Babák půl milionu v hotovosti.

Paggio: To se s náma vždycky spojí Vondra, abychom pomluvili FAÚ.

Druhou část nahrávky si poslechněte zde

Bárta: Na FAÚ už máme naše lidi. Jiná věc je to, že samozřejmě teďka sháníme sponzory a Babák provádí krizovej management a to není prdel. Protože některý věci se tam prostě musely naskládat narychlo, za cenu toho, že se jakoby platěj závazky v tomhle roce. To co je dobrý do Poslanecký sněmovny, je loňskej rok, a ten je úplně v pohodě, protože ty faktury se splácej až trenhle rok.

Kočí: Tak to jsem chtěla slyšet, dobrý.

Miliony na darech

Bárta: Nicméně, za tenhle rok do tý strany musí nějakejch 30 milionů na darech dotéct, abysme todleto všechno nějakým způsobem umazali. Což je druhej obrovskej problém Radima Vysloužila, že místo toho, aby všechny náklady, třeba mzdový, držel na vydavatelství a na čemkoli jinym, tak důsledně všechny zaměstance držel na straně. To je přesně ta věc, my jsme zařízli všechny zaměstnance strany, úplně všechny ven a přeřadili jsme je zpátky na vydavatelství a něco i krizově na PR, protože to je jediná cesta, jak očistit tu stranu od jakejchkoli vedlejších nákladů. Přesto, vlastně teďka my první peníze za tenhle rok dostaneme v dubnu, jako dostáváme průběžně, a tam ty peníze hlavně nesmíme utratit a musíme je tam nechat, protože potřebujeme nějaký oficiální peníze na kampaň na hejtmanský volby. To znamená, že to, co teďka máme všechno navíc, tak rozpočet strany úplně seškrtáme, a řekneme, že vlastně žádný výdaje nemáme, protože všechno je vydavatelství a nazdar, protože to na tý straně nemůžeme nechat.

Klasnová: Já se omlouvám, já vím, že je zapotřebí se dívat do budoucna, a co s tím uděláme a jak tu věc vyřešíme. Na druhou stranu, tady došlo k nějakým naprosto fatálnímu pochybení, a na tom pochybení se samozřejmě někdo velice silně napakoval. A já jsem upozorňovala na některé věci, na které jsem měla podezření v marketingu, delší dobu, na nějaké věci, které si myslím, že souvisí i s Michalem Pavlem. Jak už jsem říkala Vítkovi, že můj jakoby David Kyncl, to je slušnej kluk, v životě si od nás nevzal nějakou korunu, pak mi dával výborný částky, nikdy mě nenapadlo, že tenhle debil vytuneloval vlastní mateřskou, (nahrávce nejde rozumět), protože vždycky to měl dobře nastavený. A já jsem chtěla, aby i do těch voleb, třeba já jsem říkala zkuste to přepočítat, třeba i na nějaký platy a takovýhle věci, jestli by nebyl ten David Kyncl lepší. A Michal Pavel se tomu strašně bránil, no a protože je ten svět strašně malinkatej v tom marketingu ... a když se jakoby mladej Hanzlík potkal se zástupcem tý společnosti, která nám dělala ty marketingový věci, tak ty prostě říkali: To je zlatej důl, Vévéčka, protože oni nevěděli, že David (nahrávce nejde rozumět), to je takovej zlatej důl. To jsou neomezený prachy. Tady si prostě každej může říct o cokoli. Michal Pavel dokonce kontaktoval Petru Horákovou, nějak ji chtěl vyšťouchat i jednu chvíli Davida Kyncla a když se Petra postavila proti vyšťouchání Davida Kyncla tak řekl: No jo, já to chápu proč, to víme, jak to chodí, provize. To znamená: jako sorry, někdo tady prostě kradl, to není prostě jenom nedbalost. Ale kdyby trochu. Todleto...

Kočí: Počkej...

Klasnová: (nahrávce nejde rozumět) Předělat úplně pekelným způsobem, kdy teda musela napakovat nějaký ty marketingový firmy. Já mám ještě takový znepokojující zprávy, že třeba ty plnění, že k nim nedocházelo. Víš, že třeba jsme měli billboardy...

Kočí: A nebyly!

Klasnová: ...a nebyly. Víš, že třeba... 

Bárta: Hele, dvě největší položky, billboardy a inzeráty, šly přes dvě firmy, který vždycky komunikovaly napřímo se mnou. A že Fuksa nás zkusil vojebat, tomu věřím, ale nevěřím, že by nás Fuksa vojebal po dohodě s Michalem Pavlem. To je jako kdyby se Soukup domluvil s Michalem Pavlem a Radimem Vysloužilem... to není možný... Ale mimo těhhle dvou velkejch položek máš pravdu, že se dělaly propagační materiály, že se dělaly lokální akce, najímaly se hostesky, a tam věřím, že tam ten Michal měl veliký pole působnosti. Vizitky, propagační předměty...

Klasnová: Já neříkám, že to bylo přímo na něm, jenom prostě u toho Michala mě to napadlo.

Bárta: U Radima Vysloužila prostě nevěřím tomu, že by udělal to, že by se napakoval. Radim Vysloužil je prostě bambula. Já jsem na to neměl ani minutu, takhle jsem mu to předal a řekl: Už si se mnou řídil dvě kampaně, tak do prdele doufám, že tu třetí uhlídáš. A ono to dopadlo tak, že do začátku prosince ten člověk něco dělal, a od začátku prosince se na to úplně vysral, ale úplně se na to vysral, a já na konci ledna jsem zjistil stav, kdy za mnou přišli lidi, že nemaj na vejplaty. Já jsem to dřív nevěděl. Až když přišli a řekli: My nemáme peníze, tajemníci nedostali mzdy, tak já jsem to teprve začal řešit.

Klasnová: Já neříkám prostě, vůbec Radim, to mě nikdy nenapadlo. Myslím si, že nějaký provize, nevím v jakejch řádech, a asi kdyby to byly takovýhle miliony, tak by asi jezdil pozlacenym mercedesem. Myslim si, že nějaké peníze mohl (nahrávce není rozumět) přes ten marketing. O tomhle jsem přesvědčená. Ale prostě ty služby byly fakt předražený, kromě toho, že tam byl bordel, tak ty služby byly skutečně předražené. A to je přece také odpovědnost. Já neříkám, že ty peníze si vodnesl Michal Pavel (nahrávce nejde rozumět).

Bárta: Sorry, Kačenko, jedna věc. Nezapomínejte, že jsme spoustu věcí předražovali schválně, protože jsme museli vykazovat nějaký kampaně vůči krajům, ale zase je pravda, že jsme dělali spoustu věcí, kdy jsme naopak tu cenu schválně tlačili dolů...

Jankovský: Já jsem osobně přesvědčenej, na devadesát devět procent, že Radim říká, že prostě jako blábolá.

Bárta: No to je pravda.

Jankovský: A Radim hlavně jako není z těch, kterej by si jako...

27 milionů není deset korun

Kočí: Ne prostě, ne. Dobře, tak já teda tomu nerozumim. Jestli patří Radim na základě toho, co jsme slyšeli sem, či nikoli. Chápu to správně, proto tady celá ta debata vznila, k vysvětlení situace.

Bárta: (nahrávce nejde rozumět)

Klasnová: No ne, ale těch 27 milionů mi připadá fakt dost. Kdybysme se bavili, já nevím, o dvou třech milionech, tak je to tristní, ale 27?

Paggio: Můžu jenom, já tady naruším. Tady se mluví o Soukupovi a o nějakejch konspiracích, já si třeba myslím, že v tom ani žádná Soukupova úvaha nebyla. On má obrat sedm a půl miliardy, jede to tam jak na běžícím pásu. Nějaká patnáctimilionová faktura, co to je? Já si myslím, fakt automaticky to šlo do insolvence, že o tom nepřemejšlel, protože pro něj to nic není.

Bárta: Ale Kačenko...

Kočí: Tak to je nesmysl, protože jsem mluvila s člověkem, kterýmu to říkal už ten týden v pondělí, ať si počká na pátek, že v pátek bude velká prdel.

Paggio: Jasně, takže to je jako jeden z těch bodů. Dobrý. Michal Pavel. Nevěřím, že si něco bral, fakt. Ale je fakt, že jsem asi možná zaujatej. Nemyslím si to. Přesně, na nějakej propiskách, 5 procent možná. 

Klasnová: Já jsem řekla, že miliony. Ty peníze musely... kecy o tom, kolik stála kampaň.

Paggio: A ty peníze, co jako přesáhly, tam byl hokej. Fakt v tom byl hokej. A není to tim, že by třeba Radim nebyl pracovitej, ale tim, že se strašně bál něco říct. On prostě, jemu to spadlo na hlavu a on neřekl ani slovo.  

Klasnová: Ale my se tady nebavíme o desetikorunách, proboha živýho. Tak jako, nebo si řekněme, že jsme takový granti, že nám 27 milionů sem a 27 milionů tam je u prdele. Ale přijde mi zbytečná diskuze, že jsme přišli o 27 milionů a budem řikat: No, jeden ten bambula, si prostě tam maximálně vydělal.

Paggio: Já si nemyslim, že by třeba něco upravili, nebo něco, ale jim to fakt bylo jedno. Michal je podle mě taková povaha...

Klasnová: To je ale taky příšerný. To taky svým způsobem krade, když je mu to jedno...

Paggio: Nedávejte je na jednu úroveň. Dyť Michal si objednával, marketing, to je jako IT, jako cokoli jinýho. A kdo drží ty finance, je Radim že jo. A Ketynka, objednává si u něj, nebo mu dává faktury za něco. To je jenom jedno z mnoha oddělení, kterým teče mnoho peněz, ale to je jenom jedno.

Bárta: Těch třicet miliard, to není jenom kampaň do listopadu a do října. Je to celej provoz Vévéček do konce ledna.   

Kočí: Je to hrozný, to je co jsme dostali za volby. Za úspěch ve Sněmovně.

Bárta: Víte, kolik stojí provoz Štefánikovy měsíčně? V tuhle chvíli v naprosto sešrktaném řežimu? Minimální verze je šest milionů měsíčně. Na všech analyticích, telefonech. Provozní náklady strany na tenhle rok, včetně časopisu, jsou 80 milionů... berte kanceláře, analytika, servery, IT, web... jenom IT je šestka, čtyřka? Ten novej web. co tu plánujeme.

Paggio: Ten novej web, ten bude něco stát. To je v milionech no.

(nahrávce nejde rozumět)

Paggio: Ty do toho počítáš časopis, když to vyškrtneš, ten kód, to třeba dělá třeba milion a půl, dva. Jako opravdu ten, když to všechno sundáš.

Bárta: Já nevím, jaký jsou celkový lidský stavy, ale je to nějakejch pětatřicet lidí. Tak si spočítej, pětatřicetkrát, je pravda, že jsou tam (nahrávce není rozumět) Je pravda, že tam jsou i náklady typu Honzy Kubáčka, že jsou tam náklady typu...

Kočí: To se pak prodraží...

Bárta: Já jsem jakoby třebas jenom na guerille (nahrávce není rozumět) osm lidí, který si myslím, že fakt jsou vidět, že makaj na tý guerille. Ale to jsou dvě věci. Jedna věc je překročení rozpočtu. Druhá věc je Radim.

Paggio: Radimovi můžeme věřit, ale nemusíme mu věřit.

Kočí: Tak taky to vo něčem svědčí, jo. Jako promiň, když si to vezmeš jenom v těch číslech. Jestliže rozpočet byl 100, a přešlápneš ho o 30, tak to je třetína!! Nezlob se na mě, přešlápnout o třetinu, to není, abychom si tady řekli: No to se stane, no tak on tam chudák někde fakturu ztratil...No có, třetina toho rozpočtu, skoro polovina teďka, co máme na rok. No máš pravdu.

Paggio: No je to masakr, ale...

Bárta: Já mu vyčítám minimálně těch dvanáct, zatímco (nahrávce není rozumět) ty si měl pohlídat. Jsou tou náklady typu, prostě jsem si vymysleli, já nevím Diplomat, kterej stál jedničku.

Kočí: A ještě storna v těch Pardubicích. To je pravda.

Bárta: To bylo milion do prdele jenom na tenhle účel.

Kočí: Takže dva vlastně, protože milion storno, milion Diplomat.

Brali jsme, co mělo ruce a nohy, líčí Bárta

Bárta: Ale provoz, zvláště podzimu těch kanceláří, si řekněme upřímně, že jsme potřebovali nabrat ty analytiky a postavit ten tým. A že to bylo fakt jedno. Brali jsme, co mělo ruce a nohy.

Škárka: Já k tomu řeknu teda ještě jednu věc na obhajobu Radima. Radim byl prostě v situaci, mimochodem on občas vyskočí, že  na to nemáme peníze a podobně. A tys mu řekl: Neřeš to, peníze budou. A byly to třeba peníze na kampaň a podobně a podobně. Takže, tím ho nechci obhajovat, v žádným případě.

Kočí: A tak ten tlak byl. Ale je potřeba si taky říct, že zároveň byl poslanec, docela jako předseda toho rozpočtovýho výboru. Jo, prostě, že těch úkolů měl hodně, to jo no.

Paggio: Radim je zlatej kluk. A je náš.   

Klasnová: No zlatej jo. To teda doslova a do písmene. 

Bárta: Takže Radima jo?

Paggio: Určitě, jinak jsme v prdeli. Jakmile se začnem takhle voloupávat, tak to je chyba.

Bárta: Takže Radim Vysloužil.

Klasnová: Náš ekonomický expert...

Bárta: No reálně, dneska finance držej dva lidi: Pavel Dobeš a Michal Babák.

Kočí: Ježišmarja. (nahrávce nejde rozumět) Jestli mě něco děsí, tak to je Babák (nahrávce nejde rozumět)

Klasnová: Teď si nás uklidnil. Teď je to zaručeně v dobrejch rukách.

Kočí: (nahrávce není rozumět)

Jankovský: Máš ještě další jméno? Ty si říkal Radim, máš další jméno?

Kočí: Ne, doufám, že to není Babák. Protože toho už fakt ne.

Paggio: Já mám. Pavel Dobeš jméno.

Bárta: Já řikám jenom dvě jména, který držej reálně peníze.

Paggio: Já navrhuju na seznam Pavla Dobeše, fakt sem rád, to za a), a za b), stejně všechno ví. 

Klasnová: A kdo nám tady ještě sedí, z nějaký tý původní...

Třetí část nahrávky si poslechněte zde

Bárta: (nahrávce není rozumět)

Klasnová: To asi není nutný...

Bárta: Já mám hroznej mrdník, jestli dodací systémy řešila Lenka...

Klasnová: Nikdy. Ne ne, nikdy.

Kočí: V životě nebyla... Ano, jednou byl na první Marek pozván. Lenka by to nezvládla. Lenka... to už bychom nikdy...

Klasnová: To by otřáslo její křehkou...

Kočí: Ne, to by otřáslo absolutně vším a náma též. Ale ne, náma by to...

Jsme na 27 milionech

Paggio: Tohle je už moc.

Kočí: A nebo...

Klasnová: My jsme furt na těch 27 milionech. (smích)

Kočí: Ne, ne, už rozšiřujeme WC poradu. Tam znělo, jestli Lenku jsme někdy zvali. Jó.

Bárta: Miki, otevři si tady okno a kuř tady do okna... (nahrávce není rozumět)... od tý doby, co tu kouří Kalousek

Miki: Nebude vám to vadit?

Kočí: Ježiš, kuř!

Bárta: Tady už se nebydlí.

Dobeš: (nahrávce není rozumět)

Kočí: Ty sis myslel, že jo?

Dobeš: (nahrávce není rozumět)

Kočí: Neblázni!

Bárta: Obráceně, jestli z regionů nám jako dozrál k tomu, aby tady seděl.

Klasnová: No to myslím, že teda ještě ne, co?

Bárta: No to ještě tedy nevim.

Klasnová: Strašně riskuješ. Radim a Pavel, co tady byl minule, ale nikdo další, je to hrozně rizikový

Paggio: ... tuším, že Vacka. Já neříkám, že jsme ho tu měli

Dobeš: Nevím. ....

Klasnová: To by nevydejchal

Paggio: Ani náhodou

Bárta: To už radši Davida

Klasnová: (nahrávce není rozumět)

Paggio: Matějovi (Martinovi?)... nejde rozumět... mluvil o tom, že nemáme .... ODS. Jeho z toho vyjímám a ...

Dobeš: (nahrávce není rozumět)

Klasnová: Já to vím a hlavně by to potom zneužil vůči nám.

Dobeš: Ten Milan je pragmatičtější, než si myslim.

Škárka: Já vám řeknu, co nás bude čekat velmi brzo, velmi brzy reálně. Protože jestli teďka začne panika kolem jaderných elektráren, tak v Jirkově si můžou chystat ranečky, to nemyslim vůbec špatně.

Dobeš: V Jiřetíně ne?

Škárka: (nahrávce není rozumět)

Bárta: ... jen technická, jo, já jsem tenhle týden měl sjednat MTO komisi s Radimem Odsloužilem, začíná se to vážně řešit, protože my jsme mluvili s Rusama a my jsme mluvili s Američanama, na tu musíme bejt připravený. Já jsem o tom mluvil s americkým velvyslancem celkem dlouho, tam je strašně zajímavá věc, já jsem tenhle tejden dostal pozvání na osobní setkání s Putinem a zároveň na osobní setkání s tím, s Obamou. Protože americký velvyslanec je stále jeho poradce a máme pozvání do Washingtonu a zároveň máme pozvání do Moskvy k Putinovi. Musíme to nějakým způsobem začít řešit.... o Temelíně a o stíhačkách. Ale musíme to začít řešit.

Klasnová: Já si pamatuju jedno písmenko v tiskopise u těch gripenů a říkal, že si vydělal jenom tím jedním písmenkem miliardu.

Bárta: Lenku Andrýsovou jsem to jednání mimochodem nechal zorganizovat, byla tam u tý mojí schůzky s tím velvyslancem. Nevím, jestli to ta Lenka vůbec postřehla, že tam padlo to pozvání do toho Washingtonu, protože on to tak jako vystřelil... myslím, že ona to úplně zazdila.

Paggio: On podle mě zval...

Dobeš: To jednoznačně řekl, protože já jsem se s ním potkal a on mně řekl, četl jsem excelenci v Lidových novinách... a začneme jadernými odborníky...  Ja bych se v Americe ihned přemluvil. Fakt ten Temelín hraje...

Paggio: Temelín je nejdůležitější rozhodnutí , který dělá tato vláda. To je o energetický a politický nezávislosti ČR, tam se hraje o vliv geopolitickej.

Škárka: Americkej velvyslanec byl úplně... měl půlhodinovej monolog o tom, jak je zákon o veřejných zakázkách skvělej. Pane ministře, kdy ho chcete, abychom ho podpořili? Kde chcete, abych vystoupil, že ten... je výbornej. Je to úplně skvělý, lepší už to nemůže být  (nahrávce není rozumět).

Bárta: Víte, co je největší prdel? Oni opravdu demokrati nemají v Čechách stranu, se kterou by kámošili, v tom je ten vtip. Že by Vévéčka se mohly stát partnerem Demokratů v rámci politického spektra. To je ta hlavní věc, kterou bysme mohli barterovat.

Klasnová: Obama je takovej ten, víš ten...

Kočí: Ten tmavší.

Paggio: Co bys s ním nejel tramvají... ne, já si dělám srandu.

Ruské riziko a válka s ČEZ

Bárta: S panem velvyslancem připravujeme nějakou večeři. My bysme si to měli připravit, než na tu večeři půjdem, tak musíme mít energetickou komisi a já osobně to navrhuju přesně obráceně. Maximálně podporovat Štovíčka, prolomení limitů nepřichází v úvahu, je naopak zapotřebí urychlit výstavbu jaderný elektrárny a ruský riziko je naprosto zásadní věc. Ale reálně to znamená válku s ČEZem. Protože ČEZ bude chtít ruský řešení.

Paggio: Ono už je to dost jakoby daleko. My tady nemluvíme o hře, co teď začíná, ono se to vyvíjí hodně dlouho - šest let-  a Rusové si to vybudovávají už velmi dobře už dlouhou dobu. Na ČEZu bez nás se to neobejde, pořád  ČEZ vlastní stát a může si na něj sáhnout.

Škárka: S Westinghousem a tímhletím názorem úplně souhlasím, nicméně z hlediska.. já nejsem pro prolomování limitů ve smyslu, že by se mělo vyvlastňovat a zabírat. Ale pokud by se voni jako dohodli s těma rakouskejma...

Bárta: Já jsem tady zorganizoval přesně minulý týden schůzku, odbory, Šťovíček, Novotný a rozehráli jsme  tuhletu energetickou politiku. Odbory jsou krutě naočkovaný k tomu, že chtějí prolomit limity, což doteďka jsme měli odory relativně na své straně a ty odbory do nás moc nejdou. Myslím, že jsou na naší straně. Ale já si myslím, že jsme schopní s nima uhrát tu variantu, že když dostaneme do energetický politiky větu o tom, že ty budoucí nezaměstnaný z toho uhelnýho průmyslu zaměstnáme nějakýma sociálníma intervencema, tak jaderná energetika....

Škárka: Mně je to úplně jedno, jenom musí někdo vědět, že nebude problém s ...

Bárta: Je tu ještě druhá nabídka, pro změnu od Bakaly. Že Bakalář koupil doly v Polsku a ty jsou levnější než ty v Česku. Takže v konečný fázi i v rámci konkurenčního boje uhelný lobby se to dá vyhrát. S Teličkou v zádech.

Paggio: To je ta nejdůležitější věc, o který vláda rozhodne, to je strašně důležitý. To je jedna věc, najít si ... v zahraničí. A druhá věc, kterou jsem tady chtěl nadhodit, my se tady bavíme o 27 milionech, my potřebujeme silný finanční dům, silný finanční zázemí, jako to bylo tradiční za první republiky, když se ty strany semkly kolem nějaký banky, kolem nějakýho bankovního domu nebo finančního ... aby nás tyhle krátkodobý výkyvy nezničily. Je to zbytečný. A ptám se, jasně... není rozumět....

Kočí: Ne, věděli snad...

Klasnová: Všichni... který tady seděli u stolu

Kočí: Ten jediný to nevěděl, jo? To byl asi jediný, kdo to nepochopil... potom by teda bylo dobrý...

Bárta: (nahrávce není rozumět)

Klasnová: (nahrávce není rozumět)

Paggio: (nahrávce není rozumět) samozřejmě to, co ti ukázal, má virtuální ... a tak dále...

Bárta: Jako jsme je nepustili na poštu, tak je nepustíme sem.

Paggio: Jo, dobře.

Klasnová: Nejde rozumět

Bárta: Zapomněli jsme něco probrat? Tak různé.

Klasnová: Složení ještě

Kočí: To já jsem nepochopila, toho Šťovíčka jste teda řekli, že ne

Klasnová: Ne, zatím ne, to nemá ani smysl rozšiřovat

Bárta: Takže pro příští rady Karolína a Radim Vysloužil a Pavel Dobeš, nikdo jinej? Já se ptám.. Hubáček?

Dobeš: Ne!

Bárta: Jako ekonomický člen týmu bych radši Šmerdu.

Paggio: Takovou kontrarozvědku tady mít, naši kontrarozvědku.

Bárta: (nahrávce není rozumět) ... já oba představím.

Klasnová: Jinak ty rušičky jsou vždycky slyšet až ven.

?: Si budou myslet, že chová cvrčky.

Bárta: ...že je to klimatizace. Nikdo jinej žádný jiný téma nemá?

Paggio: Generální inspekce se zítra bude probírat na výboru. Vyšetřovatel vojenský policie, Vondra, jestli jste viděli v neděli, v Otázkách Václava Moravce v podstatě zopakoval co jsem říkal na tom jednání a s čím mě vynesou v zubech, to s těma vojákama, takže to se nám hrozně hodí do krámu, je to dobrý.

Bárta: Zbylo ještě nějaký téma?

Čtvrtou část nahrávky si poslechněte zde

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Šebo: Rodiče neočkovaných dětí jsou zločinci, černý kašel je pro kojence smrtící

  • Nejčtenější

V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný

26. března 2024  8:17,  aktualizováno  27.3 1:10

Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...

Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí

22. března 2024  18:41,  aktualizováno  23.3

Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu

22. března 2024  22:04,  aktualizováno  23.3 7:01

K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...

ANALÝZA: Čtyři Tádžici svlékli Putina do naha. Ten musí něco udělat

25. března 2024

Premium Sotva týden poté, co si Putin zajistil páté prezidentské období, masakr v Moskvě rozbil moderní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy

24. března 2024  14:47,  aktualizováno  17:17

Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...

Rusko drony ničilo ukrajinskou energetiku, Kyjev kontroval napadením Belgorodu

29. března 2024  8:40,  aktualizováno  15:10

Sledujeme online Rusko v noci na pátek podniklo další rozsáhlý vzdušný útok na Ukrajinu, která hlásí poškození...

Kalifornská policie sdílela fotky podezřelých s hlavou z lega, firmě to vadí

29. března 2024  15:04

Policejní oddělení kalifornského města Murrieta začalo na sociálních platformách sdílet fotky, na...

Ukrajina bude mobilizovat méně vojáků, než se očekávalo, uvedl velitel Syrskyj

29. března 2024  14:08

Sledujeme online Ukrajinská armáda bude muset pro obranu před ruskou invazí mobilizovat méně vojáků, než se původně...

V Tádžikistánu zadrželi devět lidí v souvislosti s teroristickým útokem v Moskvě

29. března 2024  13:32

Tádžické bezpečnostní složky tento týden zadržely devět lidí, kteří podle nich mají vazby na...

Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč
Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč

Každý týden můžete získat zajímavé balíčky od značek Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč. Hrajte s námi a získejte hlavní výhru, balíček s...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...