Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dokud se nevyřeší bezpečnost pneumatik, concordy nevzlétnou

  11:50aktualizováno  11:50
Civilní letecká správa (CAA) definitivně pozastavila platnost potvrzení o způsobilosti concordů k letu, dokud se nevyřeší otázka bezpečnosti jejich pneumatik.
Výbuch pneumatiky byl hlavní příčinou nedávné havárie concordu Air France u Paříže, při níž zahynulo 113 osob, potvrdil předseda CAA Malcolm Field .

"Potvrzení o způsobilosti concordu k letu bude pozastaveno do doby, dokud nebudou přijata opatření nezbytná pro zajištění patřičné bezpečnosti, co se týče pneumatiky a konstrukce pneumatiky, " zdůraznil Malcolm Field.

V úterý zrušila British Airways ranní let concordu z Londýna do New Yorku včetně zpátečního letu poté, co byla informována o záměrech britských a francouzských leteckých úřadů pozastavit ve středu oprávnění těchto nadzvukových letadel k letům.

British Airways zastavila v úterý lety concordů
"Hned ráno jsme zastavili provoz naší nadzvukové letky poté, co jsme se dozvěděli, že letecké úřady zamýšlejí ve světle nejnovějšího vývoje událostí zítra pozastavit  platnost certifikátu o způsobilosti concordů k letu," sdělil Rod Eddington, výkonný ředitel British Airways.  

Po zřícení concordu Air France 25. července zastavily francouzské úřady lety všech svých nadzvukových civilních letounů do té doby, než se tragédie důkladně vyšetří, zodpoví se všechny otázky, které visí ve vzduchu, a potvrdí se bezpečnost těchto letadel.

British Airways pozastavila po havárii lety concordů na jeden den, ale vzápětí je provozovala dál. "Během doby, kdy jsme lety concordů provozovali, jsme vždy byli v těsném kontaktu s leteckými úřady, konstruktéry i výrobci různých částí letadla. Po nedávné havárii jsme zavedli mnoho dalších dodatečných nadstandardních opatření a speciálních kontrol kostry letadla, motoru, hydrauliky, pneumatik a dalších operačních systémů," zdůraznil Eddington a jako prioritu British Airways vyzdvihl bezpečnost.

"A britské letecké úřady s naším rozhodnutím pokračovat s lety bez výhrad souhlasily," dodal.

Příčina červencového neštěstí, kdy se po vznícení krátce po startu concord Air France zřítil nedaleko pařížského letiště Charles de´Gaulle v Gonesse a všech 113 cestujících na palubě zahynulo, není stále stoprocentně objasněna. Vyšetřovatelé se prozatím domnívají, že nehoda byla způsobena tím, že úlomek kovu na rozjezdové ploše prorazil pneumatiku letounu. Obrovské kusy gumy byly potom vmeteny do prostor nádrží s palivem, kde došlo ke vznícení.

Letecká společnost British Airways má k dispozici ve své letce sedm concordů; Air France jich má ve své flotile pět.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Americký válečný křižník Indianapolis, který 30. července 1945 potopila...
Američané objevili vrak křižníku Indianapolis, který převážel atomovku

V Tichém oceánu byl nalezen vrak amerického křižníku Indianapolis, který 30. července 1945 potopila japonská ponorka. Šlo o poslední větší válečnou loď...  celý článek

V Bostonu se sjeli příznivci krajní pravice, proti nim demonstrovalo 40 000...
V Bostonu demonstrovala krajní pravice, postavily se jí desetitisíce lidí

Při sobotních demonstracích v americkém Bostonu zadržela policie 27 lidí. Na sobotu ohlásili pochod konzervativní aktivisté, kteří akci označili za shromáždění...  celý článek

Katalánská policie prohledává trosky domu v Alcanaru, kde teroristům zřejmě pod...
Od výbuchu plynu po řežbu v Cambrils. Teror v Katalánsku krok za krokem

Útok v Barceloně byl činem teroristické buňky mladíků s kořeny v Maroku. Z chronologie událostí vyplývá, že původně chtěli vraždit ve velkém pomocí plynových...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.