Podle tiskové mluvčí Dopravního podniku Zuzany Knoblochové se provozní intervaly prodlužují v metru o prázdninách každoročně, neboť pracovníci si vybírají dovolené a provoz bývá všeobecně slabší.
Je však pravda, že v několika posledních letech se prodloužily jízdní intervaly na všech trasách metra. Hlavním viníkem této neblahé situace je podnik ČKD Dopravní systémy, který zkrachoval a neměl peníze na výrobu. Dodávky dvaadvaceti nových souprav loni utvořeného konsorcia ČKD - AD Tranz - Siemens pro trasu C se proto značně opozdily. Přitom první soupravy měly vyjet na podzim roku 1998 a o rok později se počítalo s ukončením dodávky. Poslední vozové jednotky však budou dodány až v polovině příštího roku.
Nyní má metro třináct nových souprav, z toho pouze pět již jezdí s cestujícími. V nejbližší době by mělo metro dostat další soupravu. Podle dohodnutého harmonogramu bude zbývajících osm souprav dodáno v třítýdenních až měsíčních intervalech. Nynější dohodu o dodávkách nových souprav ČKD sice zatím dodržuje, ale tříleté zpoždění působí hlavnímu městu obrovské problémy.
Vozový park se obnovuje také rekonstrukcí původních souprav ruské výroby. Jedná se o nejstarší typy, které by jinak skončily na vrakovišti. Do současné doby se provedla modernizace sedmi souprav, které jezdí na trase C. "Do zkušebního provozu byly zatím zařazeny tři," uvedla Knoblochová. V letošním a příštím roce bude dále zmodernizováno dvanáct souprav pro trasu A. Modernizace starých souprav je podle představitelů Dopravního podniku ekonomicky výhodná, neboť jedna pětivozová jednotka vyjde na sto milionů korun a je o polovinu levnější než nákup nových souprav.
Dalšího zvyšování intervalů provozu se prý lidé obávat nemusí. Naopak, pokud budou nové a rekonstruované soupravy nasazeny podle původních předpokladů, měly by být zkráceny. Na trase C by od prvního dubna příštího roku měly vlaky ve špičce jezdit po 110 sekundách, namísto dosavadních 130.
Zatím pět nových souprav pražského metra smí převážet cestující. Poslední jednotku převezme dopravní podnik teprve v polovině příštího toku. (13. července 2001) |
Dopravní podnik také nechal zrekonstruovat nejstarší ruskévozy. Podle představitelů dopravního podniku jde o výhodnou investici. (13. července 2001) |