Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dodávky nových vozů se zpozdí o tři roky

  8:56aktualizováno  8:56
Praha - Značné rozladění působí cestujícím prázdninové intervaly metra. Především na trase B jezdí ve špičce přeplněné soupravy. Mimo špičku také někdy musí lidé čekat na další spoj i deset minut. "Je to hrozné, lidi bývají uvnitř namačkáni jako sardinky. Nechápu, proč nepřidají další vlaky. Akorát zdražují jízdné," řekl například rozčilený Pavel Mencl ze Smíchova. Na poměry v metru si stěžovala i Jana Havlíková. "Jezdím z Českomoravské do Nových Butovic. Vadí mi, že musím dlouho čekat, protože některé spoje končí na Smíchovském nádraží."

Podle tiskové mluvčí Dopravního podniku Zuzany Knoblochové se provozní intervaly prodlužují v metru o prázdninách každoročně, neboť pracovníci si vybírají dovolené a provoz bývá všeobecně slabší.

Je však pravda, že v několika posledních letech se prodloužily jízdní intervaly na všech trasách metra. Hlavním viníkem této neblahé situace je podnik ČKD Dopravní systémy, který zkrachoval a neměl peníze na výrobu. Dodávky dvaadvaceti nových souprav loni utvořeného konsorcia ČKD - AD Tranz - Siemens pro trasu C se proto značně opozdily. Přitom první soupravy měly vyjet na podzim roku 1998 a o rok později se počítalo s ukončením dodávky. Poslední vozové jednotky však budou dodány až v polovině příštího roku.

Nyní má metro třináct nových souprav, z toho pouze pět již jezdí s cestujícími. V nejbližší době by mělo metro dostat další soupravu. Podle dohodnutého harmonogramu bude zbývajících osm souprav dodáno v třítýdenních až měsíčních intervalech. Nynější dohodu o dodávkách nových souprav ČKD sice zatím dodržuje, ale tříleté zpoždění působí hlavnímu městu obrovské problémy.

Vozový park se obnovuje také rekonstrukcí původních souprav ruské výroby. Jedná se o nejstarší typy, které by jinak skončily na vrakovišti. Do současné doby se provedla modernizace sedmi souprav, které jezdí na trase C.  "Do zkušebního provozu byly zatím zařazeny tři," uvedla Knoblochová. V letošním a příštím roce bude dále zmodernizováno dvanáct souprav pro trasu A. Modernizace starých souprav je podle představitelů Dopravního podniku ekonomicky výhodná, neboť jedna pětivozová jednotka vyjde na sto milionů korun a je o polovinu levnější než nákup nových souprav.

Dalšího zvyšování intervalů provozu se prý lidé obávat nemusí. Naopak, pokud budou nové a rekonstruované soupravy nasazeny podle původních předpokladů, měly by být zkráceny. Na trase C by od prvního dubna příštího roku  měly vlaky ve špičce  jezdit po 110 sekundách, namísto dosavadních 130. 

Zatím pět nových souprav pražského metra smí převážet cestující. Poslední jednotku převezme dopravní podnik teprve v polovině příštího toku. (13. července 2001)

Dopravní podnik také nechal zrekonstruovat nejstarší ruskévozy. Podle představitelů dopravního podniku jde o výhodnou investici. (13. července 2001)

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ludmila Havránková poblíž dálnice D11 v Hradci Králové (21.8.2017).
O dostavbu D11 jim nešlo, hrálo se o pozemky, říká statkářka Havránková

Statkářka Ludmila Havránková bude už navždy spojována s dálnicí D11 u Hradce Králové. Odmítá, že to byla ona, kdo na roky zastavil výstavbu, ačkoli pro mnohé...  celý článek

Europoslanec za KSČM Vladimír Remek, první československý kosmonaut, sleduje
Remek na konci roku opustí funkci velvyslance v Rusku

Český velvyslanec v Rusku Vladimír Remek k závěru roku skončí ve své funkci. V pondělí to potvrdilo ministerstvo zahraničí. Podle týdeníku Respekt Remek...  celý článek

David Rath při vynesení rozsudku Nejvyššího soudu v Brně v kauze nezákonných...
K Čapímu hnízdu vypovídali na policii i bývalí hejtmani Rath a Bendl

O dotaci pro farmu Čapí hnízdo, kvůli níž chce policie stíhat šéfa hnutí ANO Andreje Babiše, vypovídali na policii bývalí středočeští hejtmani Petr Bendl a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.