Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dobrovolníci v prezidentské kampani pořádně nevědí, pro koho agitují

  1:01aktualizováno  1:01
Česká prezidentská kampaň je v něčem podobná té americké. Pro kandidáty na funkci hlavy státu agitují zdarma týmy dobrovolníků. Jenže - narozdíl od amerických zapálených nadšenců ti čeští často ani pořádně nevědí, pro koho pracují.

Dobrovolníci shánějí podpisy pro Jana Fischera. Vědí ale vůbec, za koho agitují? | foto:  Michal Šula, MAFRA

U východu metra na pražském Andělu stojí sympatické děvče, zhruba dvacetileté. S milým úsměvem na všechny strany opakuje: "Znáte Jana Fischera?" Trochu připomíná strojek, který se zasekl na jediné větě. Takhle to vypadá ve dvě hodiny odpoledne, ve čtyři, v šest... Stále na stejném místě. Ptám se: "Co by mě mělo přesvědčit, abych se podepsal zrovna panu Fischerovi?"

"Tady máte letáček, tam je všechno napsané," dívka hbitě odkazuje na hezká slůvka v propagačním materiálu. Září na něm nepřirozeně "odvrásčený" Jan Fischer a všudypřítomné heslo Změna. Vše zatím působí dost uměle. S tím se nespokojím. Chci vědět víc. Přímo od té slečny, která má přesvědčovat ostatní, že Jan Fischer je ten pravý a že stojí za to se mu podepsat. "Hlavně je to nezávislý kandidát, není tu za žádnou stranu," vysvětluje slečna po chvíli naléhání.

Člověk musí dobrovolníky nutit, aby zjistil, co chce Jan Fischer změnit. Změna je moderní slovo. Change bylo ústřední motto plakátů s Barackem Obamou. Changement, c’est maintenant (Změna přichází teď) si letos vybral jako předvolební slogan francouzský prezident François Hollande. Vypadá to, že si stačí napsat na leták slovo změna, a vítězství máte v kapse.

Ve volebním štábu se kupodivu dovíte, že "o program zatím tolik nejde".

"Teď jde hlavně o ty podpisy. Nejdřív musí kandidát sehnat podpisy a pak teprve může ten program vysvětlovat," tvrdí koordinátorka dobrovolníků Jana Fischera Adéla Cicvárková. Zatím největší favorit voleb má okolo padesáti dobrovolníků, k tomu ještě disponuje stovkou placených brigádníků, kteří jsou od dobrovolníků k nerozeznání.

A jak se vůbec dobrovolníci, většinou mladí lidé, dostanou k myšlence agitovat pro politika? "Byla to nabídka, která se neodmítá. Letní brigády nejsou v dnešní době moc přitažlivé," říká jedna z dobrovolnic kampaně Miloše Zemana Monika Jarolímová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ke zdravotním údajům Čechů se dostane kdokoliv ze zahraničí, varují Piráti

Legislativním procesem v tichosti prošla novela zákona, která zpřístupní zdravotní dokumentaci všech pacientů v České republice ze zahraničí. Upozornil na to...  celý článek

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.