Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dobrovolníci v prezidentské kampani pořádně nevědí, pro koho agitují

  1:01aktualizováno  1:01
Česká prezidentská kampaň je v něčem podobná té americké. Pro kandidáty na funkci hlavy státu agitují zdarma týmy dobrovolníků. Jenže - narozdíl od amerických zapálených nadšenců ti čeští často ani pořádně nevědí, pro koho pracují.

Dobrovolníci shánějí podpisy pro Jana Fischera. Vědí ale vůbec, za koho agitují? | foto:  Michal Šula, MAFRA

U východu metra na pražském Andělu stojí sympatické děvče, zhruba dvacetileté. S milým úsměvem na všechny strany opakuje: "Znáte Jana Fischera?" Trochu připomíná strojek, který se zasekl na jediné větě. Takhle to vypadá ve dvě hodiny odpoledne, ve čtyři, v šest... Stále na stejném místě. Ptám se: "Co by mě mělo přesvědčit, abych se podepsal zrovna panu Fischerovi?"

"Tady máte letáček, tam je všechno napsané," dívka hbitě odkazuje na hezká slůvka v propagačním materiálu. Září na něm nepřirozeně "odvrásčený" Jan Fischer a všudypřítomné heslo Změna. Vše zatím působí dost uměle. S tím se nespokojím. Chci vědět víc. Přímo od té slečny, která má přesvědčovat ostatní, že Jan Fischer je ten pravý a že stojí za to se mu podepsat. "Hlavně je to nezávislý kandidát, není tu za žádnou stranu," vysvětluje slečna po chvíli naléhání.

Člověk musí dobrovolníky nutit, aby zjistil, co chce Jan Fischer změnit. Změna je moderní slovo. Change bylo ústřední motto plakátů s Barackem Obamou. Changement, c’est maintenant (Změna přichází teď) si letos vybral jako předvolební slogan francouzský prezident François Hollande. Vypadá to, že si stačí napsat na leták slovo změna, a vítězství máte v kapse.

Ve volebním štábu se kupodivu dovíte, že "o program zatím tolik nejde".

"Teď jde hlavně o ty podpisy. Nejdřív musí kandidát sehnat podpisy a pak teprve může ten program vysvětlovat," tvrdí koordinátorka dobrovolníků Jana Fischera Adéla Cicvárková. Zatím největší favorit voleb má okolo padesáti dobrovolníků, k tomu ještě disponuje stovkou placených brigádníků, kteří jsou od dobrovolníků k nerozeznání.

A jak se vůbec dobrovolníci, většinou mladí lidé, dostanou k myšlence agitovat pro politika? "Byla to nabídka, která se neodmítá. Letní brigády nejsou v dnešní době moc přitažlivé," říká jedna z dobrovolnic kampaně Miloše Zemana Monika Jarolímová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ministr obrany Martin Stropnický ve volebním štábu hnutí ANO v Praze. (21....
Stropnický: O vládě začněme jednat v současné koalici. Ambice na Hrad nemám

S ČSSD a lidovci by to byl logický začátek jednání o nové vládě, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz místopředseda ANO a ministr obrany Martin Stropnický. Prvotní...  celý článek

Tisková konference Pirátů po ustavující schůzce klubu strany (22. října 2017)
Piráty ve Sněmovně povede Michálek, s ANO odmítají handlovat

Předsedou poslaneckého klubu Pirátů v Poslanecké sněmovně bude Jakub Michálek. Na první tiskové konferenci strany po volbách to oznámil šéf Pirátů Ivan Bartoš,...  celý článek

Andrej Babiš s manželkou míří do volebního štábu ANO (21. října 2017).
ANALÝZA: Pestrý vějíř variant. Ale Babišovi zatím moc nenahrávají

Být ve volbách první s tak velkým náskokem a nemít vládu ani zdaleka jistou, to musí být pro Andreje Babiše k vzteku. Do Sněmovny bylo zvoleno devět stran,...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Controlling Specialist

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 40 000 - 50 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.