"Snížili jsme rychlost až na dvacet kilometrů v hodině a poničenou část silnice jsme označili reflexní barvou," řekl náměstek pro majetkovou správu ŘSD Luboš Fuchs.
Přestože je silnice na rozdíl od dálnice D5 průjezdná, je možné, že ji bude nutné uzavřít. "Čekáme na vyhodnocení od expertů, ale může se stát, že budeme muset alespoň část vozovky uzavřít," připustil další možné komplikace Fuchs.
Pražský okruh se narušil v místě, kde se stýká beton s asfaltem. Problém je tedy stejný jako na D5. Jak dlouho bude oprava trvat, zatím nikdo není schopný odhadnout.
Na D5, kde se zvedla v pondělí večer vozovka až do výšky 40 centimetrů, dnes skončí mezi 119. a 122. kilometrem ve směru na Prahu objížďka po okolních obcích. Dálnice bude zhruba od 16:00 svedena obousměrně na jednu nepoškozenou polovinu dálnice. (více o D5 zde)
Místo, kde došlo k dalšímu zvednutí vozovky. |
Potrhaný asfalt trápí letiště ve Vodochodech
"V důsledků dlouhé zimy a nynějších extrémně vysokých teplot popraskala na několika místech ranvej letiště ve Vodochodech," řekl iDNES.cz mluvčí majitele letiště Martin Danko. "Dráha byla zkrácena na 1 500 metrů z původních 2 500 metrů," doplnil Danko.
Poškození asfaltové dráhy nebylo dle slov mluvčího žádným překvapením, protože do obnovy povrchu nebylo investováno přes 40 let. Ruzyňské betonové letiště, kde hlavní přistávací dráha prošla v 80. letech kompletní rekonstrukcí, žádné problémy nehlásí.
K výraznému omezení provozu vodochodského letiště však nedojde, dále na něm mohou přistávat letadla české armády i soukromé tryskáče. Jen cvičení na strojích Airbus 320 a Boeing 737 musí být zrušena, než bude celá délka dráhy provozuschopná.
Společnost Penta Investments, která v roce 2007 převzala letiště ve Vodochodech, plánuje v nejbližší době provést opravy nutné k úplnému zprovoznění letiště. Do konce roku pak hodlá předložit projekt na celkovou modernizaci letištních ploch o hodnotě desítek až stovek milionů korun.
Poškozená přistávací dráha na letišti ve Vodochodech |