Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Do Rady ČT byl zvolen Váňa, který spolupracoval s lidovci a pak s ANO

  14:04aktualizováno  14:04
Novým členem Rady České televize byl ve Sněmovně v tajné volbě zvolen vysokoškolský pedagog Daniel Váňa, který dříve jako mediální poradce úzce spolupracoval nejprve s KDU-ČSL a pak i s hnutím ANO. V tajné volbě dostal 104 hlasů od 166 hlasujících. „Poslední místo zůstalo neobsazeno,“ sdělil iDNES.cz předseda volební komise Martin Kolovratník.

Nový člen Rady České televize, vysokoškolský pedagog Daniel Váňa | foto:  Petr Topič, MAFRA

Ani ve druhé kole neuspěli dvojnásobný olympijský vítěz v kanoistice Martin Doktor ani Zdeněk Šarapatka, který byl poradcem Miloše Zemana, když byl ještě premiérem, a později šéf kabinetu Stanislava Grosse. Do třetice neuspěl ani geolog Václav Cílek.

Doktor dostal 77 hlasů, Šarapatka 68, Cílek 47. Posledního, patnáctého člena Rady ČT zkusí poslanci zvolit v červnu.

Co dělá Rada ČT

Patnáctičlenná Rada České televize je orgán, jehož prostřednictvím veřejnost uplatňuje právo kontrolovat činnost ČT. Členové Rady jsou voleni na šest let, přičemž každé dva roky je volena jedna třetina členů.

Už v prvním kole volby poslanci před týdnem zvolili tři radní. Uspěli dosavadní předseda rady Jaroslav Dědič a také její další současný člen Jiří Kratochvíl. Poslanci v tajné volbě zvolili také katolického duchovního a lékaře Jaroslava Maxmiliána Kašparů. Ten byl členem KDU-ČSL, pak odešel do TOP 09, ale nakonec se vrátil k lidovcům.

Do působnosti Rady České televize náleží například jmenovat a odvolávat generálního ředitele a na jeho návrh ředitele televizních studií, schvalovat rozpočet a závěrečný účet nebo kontrolovat plnění rozpočtu ČT.

Účast v radě je placená. Její předseda bere 48 tisíc hrubého měsíčně, tři místopředsedové po 39 tisících měsíčně a řadoví členové 30 tisíc měsíčně. Odměna se vypočítává koeficientem z průměrné měsíční hrubé mzdy v ČT.  





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.