Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Do Plzně míří miliarda na novou železnici, peróny, podchody i mosty

  13:53aktualizováno  13:53
V Plzni odstartovala slavnostním zahájením modernizace železničního uzlu. Za necelou miliardu korun bude obnoven hlavní železniční průtah městem. Nejpozději za rok a půl budou cestující využívat nová nástupiště na Jižním předměstí, prodloužen bude podchod na hlavním nádraží a vzniknou i nové železniční mosty.

Studie zmodernizovaného nádraží Plzeň Jižní předměstí | foto: SŽDC

"Investice spočívá v proměně plzeňského železničního uzlu od západního zhlaví hlavního nádraží až po stanici Jižní předměstí včetně nového přemostění řeky Radbuzy, Prokopovy ulice, Vejprnického potoka a Vejprnické ulice," uvedl Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem stavby.

V rámci stavby bude rovněž na obě strany prodloužen podchod pod hlavním nádražím. Ústit bude na jedné straně do Železniční a na druhé straně do Šumavské ulice. První část - ve směru od Slovan a Petrohradu - bude hotova do konce roku 2012. Druhá s vyústěním naproti Hamburku o rok později.

Náklady na modernizaci železnice v Plzni dosáhnou 942 milionů korun a jejich podstatnou část uhradí Evropská unie. Dodavatelem stavby, jejíž dokončení je naplánováno nejpozději na rok 2013, je stavební společnost Skanska, která nabídla v tendru nejnižší cenu.

Stavba v číslech

Počet nových mostů: 8
Demolice mostů: 2
Montáž výhybek: 19
Demontáž kolejí: 8,7 km
Montáž kolejí: 7,1 km
Protihluk. stěny: 1862 m²
Nástupiště: 1,4 km

Zdroj: SŽDC

Podle Pavla Habarty pověřeného řízením SŽDC je stavba průlomová tím, že se v tendru podařilo výrazně snížit její cenu.  "Oproti původním předpokladům došlo k úspoře přibližně 600 milionů korun," konstatoval Habarta.

K modernizaci plzeňského železničního uzlu dochází v rámci výstavby úseku třetího tranzitního koridoru Praha - Plzeň - Cheb, kde část z Plzně směrem na západ už je dokončena a nyní se pracuje na úseku mezi Plzní a hlavním městem.

Podle Hally se modernizací tratě dosáhne toho, že bude odpovídat evropským parametrům a standardům vyplývajícím z mezinárodních dohod, k nimž se Česko připojilo. Cestujícím to přinese vyšší komfort, rychlost a bezpečnost přepravy, díky protihlukovým opatřením by se mělo ulevit i lidem žijícím v okolí trati.

Stavba si vynutí výluky

Do té doby však cestující musí počítat s komplikacemi kvůli probíhajícím pracím. Hlavně od jara příštího roku, kdy začne přestavba mostů.

"První přijde na řadu v březnu most přes Radbuzu, dále přes Prokopovu a nakonec přes Domažlickou ulici. Jejich rekonstrukce bude kompletní včetně pilířů," sdělil Martin Kraus z plzeňské Správy železniční a dopravní správy.

Místo po třech kolejích budou vlaky projíždět mezi hlavním nádražím a Jižním předměstím jen po jedné, zapotřebí proto budou výluky. "Předpokládáme, že by trvaly zhruba do září," doplnil Kraus.





 




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Výbuch v areálu Vojenské akademie ve Vyškově zabil vojáka. Ostatní byli...
Granát, který ve Vyškově zabíjel, mohl být kradený

Ve sklepě na vojenské ubytovně ve Vyškově, kde v úterý vybuchl granát a jednoho vojáka zabil a druhého těžce zranil, neměla munice vůbec co dělat. Vojenští...  celý článek

Jedním exponátů Památníku Tomáše Bati by mělo být letadlo, ve kterém v roce...
Baťovi potomci dají na letadlo do zlínského památníku sto tisíc eur

Částkou 100 tisíc eur chce přispět rodina Baťova na nákup kopie letadla Junkers, v němž v roce 1932 zahynul zakladatel obuvnické továrny Tomáš Baťa. Postavení...  celý článek

Uprchlický tábor v Idomeni na řecko-makedonské hranici halí hustá mlha. (1....
Chladné počasí vydrží do konce týdne, od úterka se oteplí

V Česku bude i nadále převažovat chladné počasí, déšť a mlhy. Především o víkendu by mělo pršet na většině území. Naděje na zlepšení počasí, které by mohlo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.