V části Indického oceánu, kam se podle vyšetřovatelů mohl let MH370 zřítit, pokračuje v pátek komplikované pátrání v oblasti o rozloze 217 tisíc čtverečních kilometrů. Účastní se ho deset vojenských letadel, čtyři civilní letouny a devět lodí.
V oblasti operuje mimo jiné hydrografická loď britského námořnictva HMS Echo, která ve čtvrtek hledala sonické signály z letových záznamníků. "Zachytili jsme jeden signál, ale byl falešný," oznámilo koordinační středisko JACC v Perthu. "Falešné poplachy mohou pocházet od biologických zdrojů, jako jsou například velryby."
Nově se k mezinárodním týmům připojila také loď australského vojenského námořnictva Ocean Shield, která s sebou přivezla samostatné podvodní zařízení a americké plavidlo s lokátorem signálu z černých skříněk. Plavidlo s lokátorem je schopné zachytit signál z černé skříňky až do hloubky přes šest kilometrů, uvádí americké námořnictvo. Není schopné se ovšem pohybovat samostatně, ale musí být táhnuto za lodí, v tomto případě australskou Ocean Shield.
Ovšem najít černou skříňku z letu MH370 pouze s pomocí lokátoru se zdá být velmi nepravděpodobné. Bez potvrzeného přesného místa zřícení letadla je hledání dvou záznamníků v rozlehlé a nepředvídatelné jižní části Indického oceánu prakticky nemožné.
Australská válečná loď Ocean Shield se bude účastnit pátracích manévrů nejméně následující tři dny.A proti hraje také čas: baterie, díky nimž skříňky vysílají signál, se podle očekávání vybijí během několika dní.
Téměř měsíc poté, co letadlo společnosti Malaysia Airlines s 239 lidmi na palubě zmizelo po startu z Kuala Lumpuru na lince do Pekingu, úřady stále nemají tušení, jak nebo proč se stroj zřítil. A varují, že pokud se nepodaří najít letové záznamníky, známé obecně jako "černé skříňky", tato záhada nemusí být nikdy objasněna.
Týdny hledání trosek letadla byly zatím marné, i když se do pátrání zapojily desítky zemí.