Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Do Novy nepůjdu, říká Zdeněk Šámal

  13:39aktualizováno  13:39
Bývalý šéfredaktor zpravodajství České televize Zdeněk Šámal ještě nemá zcela jasno, co po odchodu z veřejnoprávní televize dělat, ale počet "přeběhlíků" z ČT do konkurenční Novy s největší pravděpodobností nerozšíří. "Já fakt nekecám, když říkám, že nevím, kde vlastně skončím. Ale něco mi přesvědčivě našeptává, že Nova to nebude," odpověděl Šámal na jeden z dotazů při on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.

Generální ředitel České televize Dušan Chmelíček v pátek Zdeňka Šámala odvolal z funkce, přestože ten na ni rezignoval už ve čtvrtek. Odmítnul totiž v hlavní zpravodajské relaci Události zveřejnit tiskovou zprávu České televize, ohrazující se proti článku MF DNES. Podle deníku se do chodu veřejnoprávní televize vměšoval Václav Klaus.

"Z článku vyplývá podezření, že rozhodovací procesy v ČT jsou ovlivňovány politickým tlakem. Česká televize důrazně prohlašuje: NE, NENÍ TO PRAVDA," píše v prohlášení mluvčí Jiří Tráva.

Odpovědi bývalého šéfa zpravodajství České televize Zdeňka Šámala.

MF DNES ve čtvrtek přinesla informace o tom, že při přípravě pořadu V pravé poledne před čtrnácti dny Klaus telefonicky intervenoval u ředitele ČT Chmelíčka.

Mluvčí Jiří Tráva tvrdí, že televize jednoznačně dala najevo, že pokud se Klaus nezúčastní, bude se vysílat s "prázdnou židlí". "Při telefonátu generálnímu řediteli vyjádřil Klaus pochybnost nad vhodností takového postupu.

"Dozvěděl jsem se, že si Klaus stěžoval na záměr vysílat pořad i bez něj a na způsob, jakým jsem se měl snažit zajistit jeho účast. Prý se proti tomu velmi ostře ohrazoval," popsal obsah telefonátu moderátor pořadu V pravé poledne Roman Prorok.

Faktem zůstává, že se vedení televize snažilo konverzaci mezi předsedou sněmovny a ředitelem utajit. "Zeptejte se Chmelíčka," odpověděl vyhýbavě ředitel zpravodajství Jiří Hodač, který přitom podle Prorokova vyjádření o telefonátu věděl.

Rozhovor popřel i Klausův poradce Ladislav Jakl. MF DNES má však k dispozici Jaklův dopis Chmelíčkovi, v němž autor rozhovor zmiňuje.

Zdeněk Šámal před svým nástupem do funkce šéfredaktora zpravodajství České televize působil jako její zpravodaj v Moskvě. Šéfem zpravodajství veřejnoprávní televize se stal po nynějším londýnském zpravodaji Ivanu Kytkovi.

Bývalý šéfredaktor zpravodajství České televize si pozorně čte otázky čtenářů iDNES

Zdeněk Šámal při on-line rozhovoru v redakci iDNES

Zdeněk Šámal zapisuje odpovědi na otázky čtenářů iDNES

Bývalý šéf zpravodajství Zdeněk Šámal reaguje na otázky čtenářů

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sníh - děti - sáňky - volný čas - zábava
Jarní prázdniny 2018

Týdenní jarní prázdniny jsou na základních a středních školách v roce 2018 rozloženy v termínech od 5. února do 18. března. Přinášíme úplný přehled...  celý článek

Polomy na Šumavě v okolí Nové Pece. Na snímku je silnice do Jeleních Vrchů.
Zákaz vstupu do lesů na Šumavě posvětili úředníci, může jít o život

Do známých turistických lokalit v okolí Nové Pece, Stožce ale i Horní Plané je od úterý zakázáno vstupovat. Lesy jsou nebezpečné kvůli sobotní bouřce, která v...  celý článek

Syrský uprchlický tábor Zátarí v Jordánsku (7. prosince 2014).
Miliony z Česka na pomoc Syřanům v uprchlických táborech v Jordánsku

Další miliony korun z České republiky zamíří na pomoc Jordánsku, kde v uprchlických táborech žije dlouhodobě více než milion lidí. Ti utekli z válčící Sýrie....  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.