Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Do kauzy Murdoch se vkládá FBI. Kvůli obětem teroru z 11. září

  9:32aktualizováno  9:32
Federální úřad pro vyšetřování začal prověřovat mediální impérium Ruperta Murdocha. Agenti chtějí zjistit, zda zaměstnanci britského nedělníku News of the World odposlouchávali přeživší a rodiny obětí teroristických útoků z 11. září 2001.

Australský mediální magnát Rupert Murdoch (14. července 2011) | foto: AP

Stanici CNN to řekl zdroj z FBI, který si přál zůstat v anonymitě.
 
O vyšetřování požádalo vedení FBI hned několik kongresmanů. Pobouřily je informace, které o případu Murdoch každý den zveřejňují britské noviny. Podle těch neodposlouchávali lidé z NoW jen oběti 11. září, ale také například telefon unesené dívky nebo linky rodin vojáků padlých v zahraničních misích.

Britská policie se ve čtvrtek zase zaměřila na případ Jeana Charlese de Menezese. Muže, jehož v červenci 2005 po teroristických útocích v londýnském metru omylem zastřelil policista, který ho pokládal za možného atentátníka. I jméno Menezesova bratrance se totiž objevilo na seznamu lidí, které pro NoW odposlouchával soukromý detektiv Glenn Mulcaire.

Tahle země patří mně. Aktivisté protestují proti mediálnímu magnátovi Rupertu
Obálka posledního čísla britského bulváru News of the World (11. července 2011)
Nekupujte Murdochovy tituly, bouří se po skandálu s odposlechy Britové. (8.

Policisté ve čtvrtek zatkli už devátého člověka spojeného se skandálem. Podle britských médií jde o Neila Wallise, který byl zástupcem již minulý týden zatčeného šéfredaktora NoW Andyho Coulsona. Wallis není podezřelý z organizování odposlechů, nýbrž z uplácení policistů výměnou za exkluzivní informace.

Murdoch bude vypovídat

Kvůli skandálu s odposlechy přišel Rupert Murdoch v Británii o lukrativní nedělník, vzdal svou investici do nákupu televize BSkyB a snaží se zachránit svou černající pověst. Proto na opětovné naléhání britských poslanců svolil, že v úterý odpoví na jejich dotazy v parlamentu.

Vládce mediálního impéria a jeho syn James, šéf evropské a asijské části velkopodniku News Corporation, nejprve žádost odmítli, což britské politiky rozlítilo. "Nemůžete se prostě schovat před takovým hněvem veřejnosti. Když jste v tak vlivné pozici, máte také odpovědnost k lidem,“ vzkázal jim přes média vicepremiér Nick Clegg.

Magnát i jeho syn se nakonec nechali přesvědčit. Zřejmě proto, že chtějí zachránit zbytek svých britských médií, mezi něž patří například deníky The Times nebo The Sun, od nichž se po vypuknutí skandálu začali rovněž odvracet velcí inzerenti.
 
Proto se v úterý veřejnost dozví, co Murdochové vlastně o odposlouchávání věděli. Spolu s nimi bude před poslanci vypovídat i někdejší šéfredaktorka listů NoW a The Sun Rebekah Brooksová.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Španělští policisté zastřelili ve městě Cambrils pětici teroristů, kteří...
Útočník z Barcelony byl mezi zabitými teroristy v Cambrils, uvedla policie

Řidič dodávky, který v Barceloně zabil třináct lidí, je mrtvý. Podle úřadů patřil k pětici lidí, které policisté zastřelili ve městě Cambrils, když se snažili...  celý článek

Test severokorejské mezikontinentální střely Hwasong-14 (4. července 2017)
Američané hádají, kolik má Kim atomovek. Prostě nevíme, přiznávají

Mezi americkými experty panuje značná nejistota ohledně rozsahu severokorejského jaderného arzenálu, upozornilo AP. Podle zpravodajských služeb má režim k...  celý článek

Ulice Barcelony den po teroristickém útoku (18. srpna 2017)
Odborník: Španělé už odhalili desítky spiknutí, útok byl otázkou času

Hrozba radikálního islamismu není ve Španělsku nová, říká odborník na politický terorismus Miroslav Mareš. Od 90. let tamní policie překazila desítky pokusů o...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.