Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Do americké reklamy se vrací humor

  8:35aktualizováno  8:35
Olympijské hry přinesou nejen radost ze sportu, ale i návrat k vtipným reklamám, doufají američtí tvůrci. Už reklamní šoty během amerického fotbalového finále Super Bowlu, jednoho z nejsledovanějších televizních pořadů vůbec, totiž ukázaly, že několikaměsíční éra vážné a vlastenecky laděné reklamy, definitivně končí.

Lidé mají stále smysl pro humor, ale momentálně je zapotřebí opatrnost, protože se lze snadno někoho dotknout, prohlašuje prezidentka americké reklamní agentury Leo Burnett Cheryl Bermanová o opatrném návratu k humoru v reklamních spotech, který se z nich vytratil po teroristických útocích z 11. září proti New Yorku a Washingtonu.

Z něčeho si utahovat nelze
I když by měla reklama dojímající v atmosféře sdíleného neštěstí a sounáležitosti k slzám postupně mizet, jsou hranice humoru nadále omezeny. "Je pár věcí, ze kterých si utahovat nelze. Patří tam například humorné skeče o leteckém cestování, spiknutích, o cizincích, vysokých budovách a mnoho dalších," vysvětluje Edward Boches, ředitel tvůrčí skupiny společnosti Wenham.

Humor se proto odměřuje na lékárnických váhách a rozhodně se nepřipravuje nic, kvůli čemuž by se lidé váleli smíchy po zemi, soudí Eric Webber, mluvčí texaské reklamní agentury GSD&M.

A grafické a animační triky, slovní hříčky, překvapivé obraty a vyznění mikropříběhů je sledováno bedlivěji než dřív.

Levi Strauss & Co. dala lidem vybrat

Levi Strauss & Co. vybídla spotřebitele, aby na jejích webových stránkách vybrali jeden ze tří humorných šotů, který pak vyplnil přestávky v nedělním fotbalovém finále.

Po útocích byly některé šoty staženy
Americká telefonní společnost Nextel Communications například stáhla reklamní šot, ve kterém nešťastný chlapec spadne do výtahové šachty, protože jeho telefonní společnost zapomene zaslat zprávu o opravách výtahu.

Dříve by takový šot prošel bez povšimnutí, nyní nadsázka jitří nedávné rány, kdy tisíce lidí zůstaly zasypány pod troskami Světového obchodního střediska.

Bank of America musela zase pozměnit vyznění šotu, který natáčela ještě před atentáty na Novém Zélandu. Původní verzi s potácejícími se bankovními úředníky, kteří padají z bobů a dostávají od profesionálních hokejistů gól za gólem, nahradila "měkčí" variantou, v níž se úředníci vracejí do hry.

I Cheryl Bermanová popisuje vyznění reklamy jako "laskavější, citlivější a vlídnější", protože si to vyžadují spotřebitelé, jejichž nálady se mění měsíc od měsíce.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Muslimská komunita v Ripollu vyjádřila soustrast blízkým obětí teroristických...
Islám, náboženství míru. Charlie Hebdo provokuje obálkou s oběťmi útoků

Francouzský satirický časopis Charlie Hebdo si svým středečním vydáním proti sobě opět poštval nejen muslimy. Karikaturou na obálce připomněl nedávný útok...  celý článek

Bouře a silný vítr v Hongkongu (23.8.2017)
Vymlácené mrakodrapy, zaplavené ulice. Hongkong zasáhl tajfun Hato

Nejméně tři mrtvé a 84 zraněných si vyžádal mohutný tajfun Hato, který ve středu zasáhl Hongkong, Macao a okolní oblasti. V Hongkongu bylo zrušeno na 450 letů...  celý článek

Americký prezident Donald Trump na mítinku ve měste Phoenix v Arizoně (23....
V Arizoně se protestovalo proti Trumpovi, ten se pustil do médií

Americký prezident Donald Trump na mítinku v arizonském Phoenixu kritizoval média za to, že zkreslila jeho prohlášení k demonstracím krajní pravice ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.