Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Do americké reklamy se vrací humor

  8:35aktualizováno  8:35
Olympijské hry přinesou nejen radost ze sportu, ale i návrat k vtipným reklamám, doufají američtí tvůrci. Už reklamní šoty během amerického fotbalového finále Super Bowlu, jednoho z nejsledovanějších televizních pořadů vůbec, totiž ukázaly, že několikaměsíční éra vážné a vlastenecky laděné reklamy, definitivně končí.

Lidé mají stále smysl pro humor, ale momentálně je zapotřebí opatrnost, protože se lze snadno někoho dotknout, prohlašuje prezidentka americké reklamní agentury Leo Burnett Cheryl Bermanová o opatrném návratu k humoru v reklamních spotech, který se z nich vytratil po teroristických útocích z 11. září proti New Yorku a Washingtonu.

Z něčeho si utahovat nelze
I když by měla reklama dojímající v atmosféře sdíleného neštěstí a sounáležitosti k slzám postupně mizet, jsou hranice humoru nadále omezeny. "Je pár věcí, ze kterých si utahovat nelze. Patří tam například humorné skeče o leteckém cestování, spiknutích, o cizincích, vysokých budovách a mnoho dalších," vysvětluje Edward Boches, ředitel tvůrčí skupiny společnosti Wenham.

Humor se proto odměřuje na lékárnických váhách a rozhodně se nepřipravuje nic, kvůli čemuž by se lidé váleli smíchy po zemi, soudí Eric Webber, mluvčí texaské reklamní agentury GSD&M.

A grafické a animační triky, slovní hříčky, překvapivé obraty a vyznění mikropříběhů je sledováno bedlivěji než dřív.

Levi Strauss & Co. dala lidem vybrat

Levi Strauss & Co. vybídla spotřebitele, aby na jejích webových stránkách vybrali jeden ze tří humorných šotů, který pak vyplnil přestávky v nedělním fotbalovém finále.

Po útocích byly některé šoty staženy
Americká telefonní společnost Nextel Communications například stáhla reklamní šot, ve kterém nešťastný chlapec spadne do výtahové šachty, protože jeho telefonní společnost zapomene zaslat zprávu o opravách výtahu.

Dříve by takový šot prošel bez povšimnutí, nyní nadsázka jitří nedávné rány, kdy tisíce lidí zůstaly zasypány pod troskami Světového obchodního střediska.

Bank of America musela zase pozměnit vyznění šotu, který natáčela ještě před atentáty na Novém Zélandu. Původní verzi s potácejícími se bankovními úředníky, kteří padají z bobů a dostávají od profesionálních hokejistů gól za gólem, nahradila "měkčí" variantou, v níž se úředníci vracejí do hry.

I Cheryl Bermanová popisuje vyznění reklamy jako "laskavější, citlivější a vlídnější", protože si to vyžadují spotřebitelé, jejichž nálady se mění měsíc od měsíce.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Prolomit mlčení. Miliony příběhů o sexuálním násilí zaplavily internet

Během několika dní se na sociálních sítích zapojily miliony žen, ale i mužů do kampaně, jež odhaluje děsivý rozsah sexuálního násilí a obtěžování ve...  celý článek

Americký prezident Donald Trump (17. října 2017)
Věděl, k čemu se upisuje, kondoloval prý Trump vdově po padlém vojákovi

Donald Trump svádí novou bitvu s americkými médii. Tentokrát nad těly čtyř příslušníků speciálních sil, kteří zemřeli při přepadení v Nigeru. Šéf Bílého domu...  celý článek

Na 3,3 milionu dětí v Jemenu trpí podvýživou.
Saúdská armáda blokuje jemenské přístavy. Zemí se šíří cholera a hlad

Situace ve válkou sužovaném Jemenu v posledních měsících eskaluje. V zemi chybí jídlo i základní léky. Velkou měrou k tomu přispívá blokáda Saúdské Arábie,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.