Letoun původně mířil z Košic přes Bratislavu a Brno do Prahy. Těsně před havárií se připravoval na přistání v brněnských Tuřanech.
Na neštěstí dodnes vzpomínají místní lidé. "Šli jsme s dědečkem do vinohradu, bylo to kolem desáté hodiny ráno. Pamatuji se, že byla strašná mlha. Když jsme byli u křížku na kopci, uviděli jsme jen pár stovek metrů od nás letět letadlo. Tak nějak divně. Děda říkal, že určitě spadne. A taky spadlo," vypráví dvaapadesátiletý Stanislav Husák, který byl jako jeden z prvních na místě neštěstí. Tehdy sedmiletý chlapec v osudný den viděl věci, které si mnoho dospělých nedokáže vůbec představit.
"Nejdřív jsme potkali paní s nůší na zádech, která šla proti nám, Nevěnovali jsme tomu pozornost. Později jsme se dozvěděli, že to byla letuška, která nějak z letadla vypadla a v šoku došla až do Újezda. Našli ji schovanou v kostele za sakristií," vzpomíná Husák.
Spolu s dědečkem došel až k hořícímu letadlu. Tam už byl jiný újezdský rodák Vasil Chmelák. Iljušin se zřítil jen několik desítek metrů od něj. Oba muži začali rychle vytahovat cestující z letadla.
"Strašně jsem se bál, že to dědu zabije. Poslal mě pro vojáky a se mnou poslal jednoho z cestujících, pana doktora Javoru. Měl skalpovanou hlavu a ten skalp si celou dobu držel na čele, byl celý zakrvácený. Říkal mi, že nechce umřít, že má doma ženu a děti. Bál jsem se ho," popisuje své zážitky Stanislav Husák.
Vojáky, kteří kvůli mlze nemohli místo neštěstí najít, však dovedl zpátky k letadlu. Kvůli terénu měly problémy i sanitky, kterých k tragédii přijelo hned patnáct.
O chvíli později na místo dorazili důstojníci a Husákův dědeček Josef jim ukazoval, kde všude jsou roztroušené části letadla i utrhané ruce a nohy mrtvých a zraněných.
"Dlouho potom jsem nemohl jíst maso. V letadle se bojím dodnes. Pamatuju se, že říkali, že jim zrovna servírovali jídlo," dodává Husák.
Jeho dědeček, Vasil Chmelák a Zdeňka Suchomelová, která pomáhala ošetřovat raněné, dostali vyznamenání za statečnost.
Vyšetřování později ukázalo, že za nehodu byl zodpovědný kapitán letadla, který zahynul s dalšími třemi členy posádky. Nedodržel totiž výšku ani kurs a letadlo v rychlosti přes 200 kilometrů za hodinu narazilo pravým křídlem do újezdského kopce Špidlák. Rozlomilo se, zřítilo a začalo hořet.
Újezdská radnice plánuje na místě neštěstí postavit pomníček.