Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Sněmovna není soudce. Daňové podvody nechme finanční policii, řekl Zeman

  21:06aktualizováno  22:06
Sněmovna nemá zkoumat, zda se někdo dopustil daňového podvodu, řekl v souvislosti s aktuální kauzou kolem šéfa hnutí ANO a ministra financí Andreje Babiše prezident Miloš Zeman. Tuto pravomoc by ponechal finanční policii, která však byla v minulosti zrušena. Zeman to řekl v novém pořadu Týden s prezidentem na TV Barrandov.

Prezident republiky Miloš Zeman | foto:  Michal Šula, MAFRA

„Sněmovna není soudce, ani žalobce, ani vyšetřovatel. Každý občan České republiky se může dopustit daňových podvodů, včetně ministra financí. Ale kdo vyšetřuje daňové podvody? Sněmovna? Určitě ne,“ prohlásil prezident.

PŘEHLEDNĚ: Dvojí cena za Babišovy akcie. Agrofert platil víc než manažerka

„Já jsem prosazoval znovuobnovení finanční policie. Ta by měla zkoumat, zda došlo k daňovému podvodu,“ uvedl prezident v reakci na to, že Sněmovna ve středu zařadila na podnět předsedy TOP 09 Miroslava Kalouska bod nazvaný „daňové podvody ministra financí“. Babiš se nakonec jednání nezúčastnil.

Zeman řekl, že samotný název by v Babišově situaci považoval za drzost. „Kdyby to bylo podezření z daňových podvodů, pak by to bylo legitimní,“ podotkl. Kalousek by podle něj v případě podezření měl podat například trestní oznámení. „Nic takového se neděje, předvádí se tyjátr, poslanci hodiny a hodiny žvaní na jedné i druhé straně a za nimi leží desítky zákonů, které by se za tu dobu stačily projednat,“ řekl dále prezident.

Reagoval tím na dotaz moderátorů Alexandry Mynářové a Petra Koláře týkající se aktuální kauzy kolem ministra financí Babiše. Ten v roce 2010 podle serveru HlídacíPes.org prodal svému koncernu Agrofert akcie společnosti Profrost za víc než 527 milionů korun, přičemž jejich skutečná hodnota byla jen zlomková. Novináři se proto ptají, proč Agrofert kupoval od Babiše akcie za přemrštěnou cenu, a spekulují, že se mohlo jednat o zastřené vyplacení dividend bez nutnosti je danit (více o kauze čtěte zde).

Zeman také objasnil, proč se nehodlá setkávat se svými protikandidáty na post prezidenta. „Všichni budou vysvětlovat, jak si představují výkon prezidentské funkce, a já bych si připadal jako blázen, kdybych také vysvětloval, jak si ho představuji,“ sdělila hlava státu moderátorům svůj argument. Prezident navíc nechce kritizovat své protivníky a nehodlá reagovat na jejich kritiku. Jelikož při předvolebních debatách podle něj není možné vyhnout se kritice, nepovažuje odmítnutí účasti v debatách za pohrdání.

Každý týden nový díl

Týden s prezidentem je nový diskusní pořad, ve kterém Zeman komentuje podstatné události minulého týdne. Relaci moderují politický novinář Petr Kolář a moderátorka a manželka prezidentova kancléře Alexandra Mynářová. Rozhovory chce hlava státu dávat televizní stanici každý týden. Zeman také pravidelně vystupuje na rozhlasové stanici Frekvence 1 a serveru Blesk.cz.

K většině médií má Zeman kritický vztah. S veřejnoprávními se rozešel. Odmítá například účast v pořadu Otázky Václava Moravce v České televizi. Rovněž ukončil pravidelné Hovory z Lán ve vysílání Českého rozhlasu, když chtěl rozhlas začít vysílat pořad ze záznamu kvůli Zemanovým vulgaritám.

TV Barrandov je součástí skupiny Empresa Media, kterou vlastní podnikatel Jaromír Soukup. Podíl ve vydavatelství měla privátní čínská společnost CEFC, která v poslední době investovala v ČR přes 20 miliard korun. Na konci února se ale objevila informace, že CEFC spolupráci s Empresou končí. Zeman podporuje čínské investice v ČR a byl u podpisu smluv o investicích a spolupráci mezi CEFC a tuzemskými firmami.

Televizní skupina Barrandov měla na přelomu února a března podíl na sledovanosti mezi diváky staršími 15 let téměř 8,3 procenta. Z toho na hlavní kanál TV Barrandov připadá okolo šesti procent. Barrandov je tak co do podílu čtvrtou nejsledovanější televizní skupinou za Českou televizí, Novou a Primou.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.