- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Má ten hoch pravdu ve jménu hromady umělců kteří by nikdy nedosáhli na vyšší vzdělání kvůli fyzice a matematice! Znám i pozdější skvělé vědce kteří s psychických příčin by nedosáhli titulu inženýra!
Nejde pochopitelně o žádného experta. Jednotné přijímačky by měly zamezit podvodům ze strany středních škol, jsou objektivní.
Můžu potvrdit. Mám dvě patnáctileté vnučky. Obě se dostaly na dvě střední státní školy, mohly si i ze dvou vybírat.
Jedna měla z matematiky a ČJ v pololetí deváté třídy dvojku, druhá dokonce z matematiky trojku, ČJ měla na výbornou.
První vnučka, pokud by ji vlastní učitelka z matematiky nepodrazila, by byla při výběrovém řízení z matematiky třetí, jinak byla jedenáctá.
To samé u druhé vnučky, tam z matematiky byla desátá.
Ano, při těch testech hrajou i nervy, ale to je i o odolnosti jedince. Jedna vnučka je vysloveně ve vedoucí pozici a ví co chce, druhá je absolutní ignorant (kromě nás, prarodičů) a flegmatik.
A tyhle vlastnosti, jsou obsaženy (i když nenápadně) v těch jednotných přijímačkách.
Podle mého názoru je Cermat jeden z největších tunelů v našem školství,kde se přiživuje spoustu lidí zejména z MŠ.Po dobu činnosti nebyl jeden rok, aby vše bylo v pořádku.Byly doby, kdy jednotlivé školy měly nastavenou svou úroveň a podle toho vypadaly jak přijímačky, tak maturity.Ty které měly svou vysokou úroveň ,a také absolventi se upaltnili vždy a všude.Ať to byly průmyslové školy, obchodní akademie, zdravotní školy, konzervatoře atd.Gymnasia byla specifikována a také podle toho jejchi absolventi měli úspěchy při své volbě vysoké školy.Nyní absolutní prům+ěr a nic více.
Nevědí, co chtějí. Nejdříve jsme měli málo maturantů, nyní hodně. Přijímací zkoušky na maturitní obory mají být stejné a basta !
Prijimacky jsou ok. I kdyz nevim, proc je ma delat nejaka spolecnost. Ale povinna matura z matiky, to je blbost.
Feřtek, to je ten pán, co nebyl schopen dodělat pajdák a maturitu má z učňáku? Fakt exšpert ...
No vidíte, za komančů vyučený elektromechanik a 3 roky pajďáku mu stačí k tomu, aby se mu dobře žilo...
To tedy opravdu není moc dobrá vizitka pro současnou úroveň vzdělávání...
Okamžitě bych zrušil Eduin i Cermat a všechny k tomu navázané organizace.
Je jich asi patnáct, co se jich přiživuje na školství! Co je třeba neziskovce Člověk v tísni do škol! Tím bych vrátil řediteli čas na práci s učiteli a kontrolu dětí. Učitelé by se přestali bát všelijakých tupců, co je chodí do škol otravovat s všelijakýma blbostma!
Řediteli i učitelům by tím odpadlo 90%papírování a měli by čas na to proč ve škole jsou a to je učení!
Pokud necháte organizaci maturit na ředitelích škol, budeme mít "úspěšné maturanty" na samé hranici negramotnosti.
Je to nesmysl, stejně jako státní maturity.
Pro chytré budou těžší přijímačky i maturity. Za trest, že jsou schopní a chytří.
Jedna věc je naučit se na nějaký testy a druhá věc je něco umět a používat to
Já jsem ty testy viděl před skoro třemi lety a nejsou tam jen kraviny co se dají nadrtit a memorovat. Ono tam tehdy byly testy na přemýšlení a logiku. Spíše jsem byl příjemně překvapen. Co z těch děcek následně udělá náš pedagogický spolek je věc druhá.
Konečně existuje nástroj, který rodičům sdělí (případn naznačí), jak kvalitní jsou různé základní školy, tak ho honem rychle zrušíme, že? Přece nám na znalostech nezáleží.
Ten problém je jinde, když to začnou zveřejňovat nenanonymně, všechny školy se upnou pouze k přípravě dětí na testy a rezignují na vzdělávání.
Tím chci říct, že to není tak snadné, jak by se mohlo zdát. Vzdělávání není jednoduše měřitelné pouhými výsledky z testů.