Diskuze

Dětí přibývá a nemá je kdo učit. Školy berou i nekvalifikované

Ředitelé škol, do kterých dorostly silnější populační ročníky, se stále častěji dostávají do obtížně řešitelné situace. K zápisu chodí více prvňáčků a to znamená, že musí otevřít více tříd. Pro nové třídy ale potřebují učitele. Jenže z těch se hned z několika důvodů stalo nedostatkové zboží.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D36a64v59i51d 74P17e61t35r

26. 9. 2017 18:26

Před pár lety chyběly školky a učitelé ve školkách (na přípravu měli politici 3 až 6 let), teď chybí učitelé na 1. stupni a je málo míst pro tyto děti (na přípravu měli politici 6 až 10 let). Za pár let budou chybět místa na 2. stupni (na přípravu budou mít politici 10-15 let, tady by se krásně hodil anglický předbudoucí čas), za (cca 5 let budou chybět učitelé na SŠ (čas , který budou mít politici k přípravě bude15 až 19let), za 9 let budou chybět na VŠ (čas přípravy pro politiky bude 19 až 25 let). Stejně nebude nikdo připraven.

Nemluvě o učitelích fyziky, matematiky, chemie.., kteří jsou dobře použitelní i jinde než ve škole a obvykle za mnohem vyšší plat a kterých je velký nedostatek už teď. Přitom učitelství těchto předmětů studuje velmi málo studentů (zvláště fyziky) protože je to obtížnější než třeba studovat občanku, politologii, dějepis a kdoví co ještě . Zaděláváme si na obrovský problém za pár let, a rozhodně není dobré, aby učili nekvalifikovaní.

Stát by měl podporovat studium především oborů, kde bude za nějaký čas nedostatek učitelů (on je u MA, Fy, Ch už dnes a bude MnOhEm, mNoHeM hůře).

0 0
možnosti

Porovnáte-li náročnost práce na základní a vysoké škole je zřejmé, že by učitelé na základkách měli mít dvojnásobný plat, než učitelé na vejškách. To tomu Štěchovi nikdy nedojde

1 0
možnosti

D74a13v85i84d 68P84e35t61r

25. 9. 2017 17:15

Pokud se týká výuky, pak na VŠ musíte mít svůj obor v malíčku; musíte znát novinky a co se děje, ale uznávám, že u ZŠ jsou zase jiné nároky-především zajistit kázeň a hlídat ať se dětem něco nestane. Dnes se už na výuku na VŠ celkem "kašle", protože jsou VŠ hodnoceny hlavně podle vědeckých výsledků, u studentů rozhoduje především počet.

Na VŠ musíte dělat vědu a publikovat+ ideálně ještě nějaké smlouvy s průmyslem. Kde u grantů mám někdy pocit, že nad administrativou stráví kolegové na VŠ více času, než nad vlastním výzkumem. I jako externista si někdy ověřím něco v laboratoři, abych viděl, jestli programy (které na VŠ 2h/týdně učím) souhlasí se skutečností a někdy pomůžu s něčím kolegům. Důvod "honění bodů v RIVu -či tehdejší obdoba" byl také jeden z důvodů, proč jsem se kdysi stal OSVČ (ale spíše to byl daleko vyšší příjem)

Pokud to vidím, tak lidé na VŠ odcházejí v práce docela často po 8h večer+ mnoho konferencí, (musíte dobře umět anglicky-jednací jazyk většiny konferencí, dokonce i těch co jsou v ČR). Plat za čistou výuku na VŠ je opravdu velmi nízký a dělám to opravdu jen kvůli kontaktům a protože men to baví. Pokud ještě něco napíšu do nějaké impaktovaného časopisu (mám tu obrovskou výhodu, že nemusím-tak píšu jen když se mi něco moc pěkného povedlo a firma souhlasí s publikací), tak pro mne už to je k ničemu a raději trochu pomohu někomu z kolegů-autorství, či spoluautorství, kteří na to psaní často opravdu nemají čas.

0 0
možnosti

J46i93ř79í 75Z90i69k80a

25. 9. 2017 7:42

Ministerstvo školství je zatraceníhodný moloch plný zkostnatělých úředníků jak za Rakouska. Jejich věčné pokusy o reformy a nové a nové buzerace a reformy typu inkluze. Kdo může, uteče, noví nastupující musí být masochisti. Zajímavé, že jen těch kontrolorů a dohlížejících kteří otravují život, neubývá. Jsme snad jediná "vyspělá" země, kde je školství tak na ocase. Hlavně že před volbami mají všichni plnou hubu "důrazu na vzdělání", tak dejte znova hlasy těm, kteří už ten rezort měli opakovaně "v gesci".

3 1
možnosti

Aktivitám v oblasti školství v posledních letech opravdu nerozumím. Inkluze je z mého pohledu prostě ta poslední lopatka do vykopaného hrobu kvality vzdělávání v ČR. Nejsem si vůbec jistá, zda je vlastně cílem poskytnout dětem maximální možné vzdělávání s ohledem na jejich možnosti a schopnosti.

Jsem ročník 1957, nebyla jsem nikdy v KSČ a řadu "socialistických praktik" samozřejmě nechválím. Ale pokud jde o úroveň školství tak byla trochu výš (snad s výjimkou jazyků). A to celkem přirozeným výběrem. Nezvládáš učivo 1. třídy základní školy, musíš odejít do školy (bez ohledu na název), kde jsou menší nároky přizpůsobené dětem s obdobnými schopnostmi. Jsi nadanější, pak byla možnost přejít na výběrovou ZŠ (jazykovou od 3. třídy nebo třeba matematicko-fyzikální), chvíli i na osmileté gymnázium. Naprostou většinu tehdejších trojkařů v 9. třídě ani nenapadlo, že by se měli hlásit na střední školu s maturitou. A normálně se zajímali o nějaký učební obor či třeba dvouletou školu. Obdobně to probíhalo i při končení střední školy, i když tam již určitou roli hrála i sociální situace toho kterého studenta. Ano, zřejmě v této době nepochybně byly v rámci přijímacího řízení i nějaké politické vlivy (dělnický původ apod.). Ale naprostá většina lidí s vysokoškolským vzděláním měla určitou požadovanou míru vědomostí. Maturita byla slušné vzdělání. Dnes sice máme na jednu stranu značné procento vysokoškolsky vzdělaných lidí, kdy je mnohdy jejich praktická využitelnost mizivá, pak také ne zanedbatelné procento mladých lidí, kteří z praktické výchovy v rodině ví, že pracovat /a vzdělávat se/ se jim prostě nevyplatí..

7 0
možnosti

Nedostatek učitelů je chiméra. Znám několik absolventek filozofické fakulty, které chtěly jít učit, a nemohly sehnat místo odpovídající svému univerzitnímu vzdělání. To, že si ministerstvo školství prosadilo omezující legislativu, spoustu zbytečných omezení, je jen chyba ministerstva, nikoho jiného. Stejně tak uzavírání smluv na dobu určitou - do prázdnin. Kdo za to může, když ne ředitelé škol? Copak nevěděli, jak silné populační ročníky se na ně valí? A tito lidé učí naše děti? Když sami neumí dohlédnout ani na špičku svého nosu? Tito chtějí učit, proboha? Rv

1 1
možnosti

D92a96v60i55d 51P66e48t10r

24. 9. 2017 20:12

Šly by učit matematiku ? Fyziku? Chemii? Mají aprobaci pro první stupeň?

Nebo by chtěly učit třena výchovu k občanství; genderová studia; historii; zeměpis; či ekonomiku? Kdo chce učit měl by také dobře znát psychologii a didaktiku. To, že někdo umí svůj obor, neznamená, že ho umí učit.

1 1
možnosti
Foto

My ředitelé víme, že tato situace přijde deset let. Jenže politici jsou voleni na čtyři roky a i když školství je priorita "stále", tak ho vědomě od roku 1989 ničí už asi dvacátý ministr. Všichni z oboru a všichni bezvadní manažeři a tohle je výsledek.

Lid i lidi nadávají, jak učitelé neustále dostávají přidáno. Ale vždy dostanou jen na jeden nákup v Bille navíc. To lidi do školy nepřivede. Učitelé nejsou a nebudou, museli by mít o 100% víc. Pak by byli vybíráni ti lepší do škol. Ti ostatní by se už někde uživili. A asistenti pro děti označené "novou inkluzí". Těm nyní stačí základní vzdělání. Chcete, aby Váš zubař měl jen základní vzdělání? Tyto děti potřebují speciální pedagogy s VŠ vzděláním. Ale za ty prachy, co mají nyní, to nikdo dělat nebude. Systematická likvidace systému školství. Žádná pořádná koncepce neexistuje.

5 0
možnosti

Nenadávám, že učitelé dostávají přidáno. Přál bych jim vyšší platy. Jenom říkám, neplačte, kolik máte práce. Právě takový ředitel jako jsi ty dohnal mou přítelkyni k odchodu ze školství, když jí nařídil, aby z angličtiny dala dostatečnou slečně, která si zasloužila spíš vyhazov za neomluvené hodiny, která nešla ani jednou k tabuli s tím, že ať jí napíše nedostatečnou, která v písemkách a testech nenapsala jedinou větu, stejně jako v domácích úkolech. A to proto, že maminka pracuje na magistrátě a náměstek primátora zavolal do školy, že Sabina nesmí propadnout. A tak učitelka se státní zkouškou z angličtiny, a francouzštiny, která pro ně dělala projekty odešla do soukromé sféry, kde musí samozřejmě poslouchat nadřízené, ale příkazy jsou smyslné. Při plném úvazku stihne přípravy, opravit testy, učit ještě na živnosťák, připravit ročně několik projektů a vystudovat další vysokou školu není problém. Sama říká, že tolik volna jako učitelka nikdy neměla.

1 1
možnosti

S inkluzí klesla kvalita našeho školství na úroveň, kdy je úplně fuk, že učí nekvalifikované síly.

3 1
možnosti

Kdyby učitel musel přijít do práce v 7 ráno, připravit se na vyučování ve škole a potom odučit svůj úvazek a ve škole být do 15 hodin, tam by udělal to, co potřebuje on a škola, měl 4 týdny dovolené, o prázdninách mimo svou dovolenou chodil do školy a vzdělával se, tak chápu jejich stesky.

4 2
možnosti

Tak běžte učit! Učitelů je málo...

3 2
možnosti

Hlavně že Vlachová prosadila inkluzi.

1 0
možnosti

Učitelů a středních či vysokých škol je zbytečně mnoho, stejně jako maturantů. A kvalita jde tím pádem do kopru

0 3
možnosti

Máte pravdu. Pro národ utahovačů šroubků je učitelů mnoho. ;-D

1 0
možnosti