- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Můžete mě někdo říct, jak lze centralizovat školství, když samo zaměření škol se specializuje typu, každý pes, jiná ves? Jak chcete proboha srovnávat lidi, kteří se hlásí na jazykové obory s lidmi, kteří se hlásí na matiku nebo fyziku???
Ceske skolstvi spadlo do propasti. Nekoho na ministerstvu skolstvi uz to stvalo a tak vznikla prispevkova organizace rizena ministerstvem skolstvi - CERMAT. Ti lide obcas slapnou vedle a obcas jim nekdo hazi slusne klacky pod nohy, ale stale jim jde hlavne o to, aby opet nase skolstvi vzkvetalo. Problem je, ze se najdou lide na ministerstvu jako treba Valachova, ktera populisticky naslouchala davu a dle toho CERMAT ridila. A jelikoz davu nejde o vzdelani, ale o papir zvany maturitni vysvedceni, uroven naseho skolstvi jiz prorazila dno
"„Je tam moc mechanických úloh a naopak málo otevřených úloh. Jsou tam texty, ve kterých mají žáci najít osobní zájmeno a podobně, takže znovu a znovu čtou. Znevýhodňuje to děti, které mají poruchyučení. Navíc nevím, co taková úloha sleduje,“ míní Kmentová."
Zhodou okolností som pred chvíľou pri príležitosti diskusie s mojim kolegom narazil na problémy upadajúceho švédskeho školstva. Švédska vláda si nechala vypracovať správu OECD. Tá porovnala švédsky systém s najvýkonnejšími vzdelávacími systémami. Čo sa týka financovania je Švédsko v prvej desiatke krajín OECD s vyše 90 000 dolármi na žiaka, ale tá správa zároveň hovorí, že pri sume nad 50 000 už nie sú badateľné rozdiely vo výkonnosti (aj keby to bol milión). Na prvé miesto u zdôvodnenia problémov položili nízke platy švédskych učiteľov.. pretože: "The quality of an education system can never exceed the quality of its teachers." Skonštatovali, že najvýkonnejšie vzdelávacie systémy sú proste postavené na dobre zaplatených kvalitných učiteľoch.
No a druhá vec je práve táto: "Znevýhodňuje to děti, které mají poruchy učení. Navíc nevím, co taková úloha sleduje,“ míní Kmentová." Najvýkonnješie školské systémy nezohľadňujú znevýhodnenia detí, ako sú rôzne postihnutia, nedostatok talentu atď. Zaujímjú ich len výsledky. Čiže uspejú len najlepší z najlepších a nejaký diplom tam tým pádom nie je len podozrivým zdrapom papiera.
Jedna profesorka vzdy rika. Chci behat na MS. Jelikoz mam kratke nohy, mela bych byt nejak zvyhodnena, treba bych mohla vybehnout o par vterin drive
Kdo umí, učí.
Kdo neumí, zkouší, co naučili druzí....
Kdo neumí, učí.
Kdo neumí učit, zkouší, co naučili druzí....
Jak to připravuje Cermat tak je zarůčeno že to nebude stát za nic jen to zase poplete studentům hlavu. Kdo tuto ubohou firmu na takové věci najal ba zasloužil okamžitě do tepláků!
Nikdo tuto firmu nenajal. Je to prispevkova organizace, kterou vytvorilo a ridi ministerstvo skolstvi. Staci se podivat na jejich stranky
Už vystoupil mluvčí CERMATU El Ricitas?
Skutečně si nedovedu ani při největší snaze představit, komu nebo čemu by měly přijímačky POMOCI. Tedy kromě Cermatu, samozřejmě.
Cermat, největší dojná kráva školství !!
Opravdu? Vite o teto organizaci n3co? Dival jste se na jejich stranky, nebo jen tak chcete plivnout. Jedna se o prispevkovou organizaci, rizenou ministerstvem, takze vlastne se jedna o statni zamestnance. Neplest si napr s ryze soukromou firmou SCIO
Tihle škůdci by mohli začít dělat něco užitečného.
To bude zase zničených životů kvůli pár čárkám. :-/
Proč zničených životů? Kdo nemá na střední školu, může dělat něco jiného.